Toon posts:

Dikke problemen met Branden :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb hier een Philips PCA 460 RW met de volgende software:

Nero
Adaptec Easy Cd Creator
CloneCD

Vandaag heb ik CDRwin geinstalleerd maar nadat ik een cue sheet (successvol) gebrand heb kan de cd gewoon niet worden ingelezen :(. Dit heb ik getest op meerder cdrom drives.
De cd is wel gewoon gebrand.

Ik draai NT5 (win2k) en denk dat het een driverconflict is tussen de afzonderlijke brandprogrammas :'(.
Het kan alleen (tot nu toe) opgelost worden door een format.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem ?

Verwijderd

onderzettertje ;)

ik heb verder geen ervaring met ?cue sheets? , maar shit happens ai. nog een keer proberen zou ik zeggen

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:38
Als je een verkeerde serial gebruikt in CdRWin, dan krijg je onbruikbare CD's. Is dit het geval, dan moet je een legale versie kopen >:)

Verwijderd

Topicstarter
Damn, het zijn allemaal legale serials, geen gefuck, alles doet het ook normaal tot dat ik die cdrwin install :(

Verwijderd

gewoon geen CDRwin gebruiken . Een combo van Nero , CloneCD en Blindread/write zijn genoeg . Ook heb ik hier een proggie wat je vertelt hoe je een CD kopieert , dus hij checkt de CD voor beveiliging , en zegt dan welke progz + instellingen !

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:38
Oja, als tie Easy CD Creator 4.0 is, dan weet ik wel waar de problemz vandaan komen >:) t/m 3.5c was het een goed pakket, hierna is het nooit meer goed gekomen :'(

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 13 januari 2001 20:52 schreef UTMachine het volgende:
Oja, als tie Easy CD Creator 4.0 is, dan weet ik wel waar de problemz vandaan komen >:) t/m 3.5c was het een goed pakket, hierna is het nooit meer goed gekomen :'(
Vertel me meer :?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 13 januari 2001 20:18 schreef real_raichu70 het volgende:
gewoon geen CDRwin gebruiken . Een combo van Nero , CloneCD en Blindread/write zijn genoeg . Ook heb ik hier een proggie wat je vertelt hoe je een CD kopieert , dus hij checkt de CD voor beveiliging , en zegt dan welke progz + instellingen !
En hoe kan ik dan een cue/bin file branden ?

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad met CDR-win. :(

Nu gebruik ik versie 3.7D en die werkt perfect. :9

Verwijderd

Easy CD is dus zeker wel een goed pakket, het is helemaal afhankelijk welke brander je hebt!

Ik had op een lan ff een ghost terug moeten zetten en geen easy bij de hand, Nero 5 geïnstalled, dezelfde als mijn buurman tegelijk na mij installeerde.

Ik heb 3 vd 3 cd's verneukt en hij 5 vd 5 goed, ik install Easy weer (hehe daar zijn lan's voor LEECHUH :P) en daarna nog 7 cd's gefikt en allemaal goed.

Nix mis met easy!

Maar wel lullig, want jij weet nog steeds niks meer en ik kan verder niets zinnigs melden :(

Sorry dude

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 13 januari 2001 23:58 schreef Compeutje het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem gehad met CDR-win. :(

Nu gebruik ik versie 3.7D en die werkt perfect. :9
Dus dat moet het doen ?

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

In mijn geval is Nero het probleem. Heb hier (met een ouwe 4x Sony fikker) alle mogelijke combinaties van EasyCD 4.0, Cdrwin en Nero gebruikt, maar die laatste fuckt altijd de boel op bij mij. CDrwin is eigenlijk altijd perfect. En omdat mijn burner toch niet kan overburnen hoef ik niet zo nodig dat verrotte Nero-speelgoed.

Verwijderd

Op mijn nieuw Plexje 12X draait :
-Nero : voor tgewoon werk
-CloneCD: voor de "backups"
-Blindread+Blindwrite : voor het hardnekkige werk .

Verwijderd

Topicstarter
Welke software combinatie kan ik nu het best gebruiken?

Ik wil 1:1 copies maken
Isos burnen
Cue sheets burnen
Compilaties maken van gedownloade shit

Verwijderd

Kijk naar m'n vorige post , maar wat cue sheets zijn weet ik ni

Verwijderd

Hoi
Ik heb ook een philips brander (PCA rw382), volgens mij een voorloper van de jouwe. (Prima brandertje)
Brandprogs:
Nero 5.0.2.2
CDRwin 3.8a voor ISOŽs
Blindread 3.0.0.22
verder niks
en een copycheck progje voor welke beveiliging het is.
Helaas werkt CloneCD bij mij niet goed.
Het brandt wel goed maar toch niet de beveiliging goed. dus werkt het niet. (Ik heb ook diverse versies geprobeerd, no luck)
Met de combo blind read/CDRwin gaat dat wel goed...
Ik hoop dat je er wat aan hebt

Verwijderd

Topicstarter
Maar voor cdrwin heb je toch ook aspi drivers nodig onder nt5 :?

Verwijderd

Probeer anders fireburner eens. Kan je ook cue/bin's mee branden...

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-05 21:02
Jep, fireburner. Roels hard, echt super EZ. Zelfs de beste newbie kan daar cd's mee branden :) je sleept de cue in het cue schermpje. rechtermuisknop: test/burn
je klikt aan of je wilt dat hij eerst een simulatie doet. en dan kun je al beginnen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 januari 2001 20:06 schreef benchMarc het volgende:
Jep, fireburner. Roels hard, echt super EZ. Zelfs de beste newbie kan daar cd's mee branden :) je sleept de cue in het cue schermpje. rechtermuisknop: test/burn
je klikt aan of je wilt dat hij eerst een simulatie doet. en dan kun je al beginnen.
Zeker geen newbie >:)

Verwijderd

cue sheets zijn van die text files die bij een iso of bin file zitten en die je onder andere kunt branden met nero door de cue file als image file te openen of met cdr win met de image methode.

• maartenvdv737
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-04 11:07
Fik gewoon die Cue/bin met nero, dat werkt toch perfect!

Ga naar> file-->Burn image --> selecteer je Cue file, en druk burn.

Check wel even of in dat cue bestand het goede path staat naar je bin bestandje, anders krijg je problemen.

Suc6

Ik blijf er iig vrij nuchter onder....

• zimmy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-06-2022
Fireburner kan iso's en cue sheets burnen, lekker klein progje (8>.

Verwijderd

direct cd niet instaleren werkt niet goed met andere burnprog`s

Verwijderd

Direct CD inderdaad vermijden :r

Verwijderd

Ik ken het probleem,. mijn philips 8x heeft er ook last van bij TDK cd-r's. Ik denk zelf dat het iets te maken heeft met de combinatie brander en cd-r's. ik heb 10 tdk's gefikt en geen van de 10 deed het,. toen wat that's writes gefikt en die deden het perfect. ik heb ze allemaal op dezelfde manier gefikt, dus daar ligt het echt niet aan. mijn advies is om een ander merk cd's te nemen.
Pagina: 1