Toon posts:

Raar probleem instellen Chello verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 392 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai hierboven probleemloos een chello verbinding. De pc draait op XP. Geen internetproblemen hier.

Beneden staat een andere pc waar ik voor een tijdje internet op wil hebben wegens een lannetje. Als ik de netwerkkabel in m'n eigen netwerkkaart steek beneden kan ik niet op internet. Dit zou bij mijn weten automatisch moeten gebeuren, ook het supportgedeelte van de chellosite zegt dit.

Ik heb het ook al geprobeerd op de andere pc's die beneden staan: zelfde probleem. Verder heb ik de netwerkkaarten opnieuw geinstalleerd. Ook heb ik de verbinding handmatig proberen in te stellen: werkt ook niet.

Ik ben op het moment een beetje radeloos, ik heb hier thuis ook nooit problemen mee gehad.

Iemand een idee?

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Je PC boven moet als internet gateway werken voor de beneden PC. Als je dat niet wilt moet je de Helpdesk bellen want je internet verbinding is gekoppeld aan het MAC adres van je netwerkkaart boven. Je Chello verbinding moet dus aan een ander MAC adres gekoppeld worden wat je voor zover ik weet zelf niet kan doen....of misschien wel via provisioning.chello.nl ofzo.

Maar als je dit doet heeft je comp. boven geen verbinding meer. Dus enige werkbare oplossing is denk ik router of internet gateway.

Verwijderd

Goedenavond,

Ik werk op de service desk van UPC-Chello.
Het klopt idd dat je verbinding is gekoppeld aan je MAC.
Als je een andere pc wil gebruiken voor je internet (of een server of router oid), dan moet je naar http://chello.upc.nl gaan
Klik op start, vul op de volgende pagina je gegevens in (SID/username en je password), modem resetten en pc herstarten et voila.

Groeten Draak.

Verwijderd

Topicstarter
Okido, thnx guys.

Verwijderd

B.t.w. als je een andere pc aan je modem hangt, krijg je een 10.x.x.x ip.
Door te "provisionen" via http://chello.upc.nl (dit is overigens de enigste bereikbare site op dat moment), ga je als het ware je MAC koppelen aan jouw verbinding.
Als dit is gebeurd, krijg je een publiek ip.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

alleen kun je dit niet onbeperkt doen geloof ik................... een router met mac clone functie is een mooie oplossing :)

Verwijderd

StuiTeR schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 18:40:
alleen kun je dit niet onbeperkt doen geloof ik................... een route met mac clone functie is een mooie oplossing :)
Nee klopt, als je een X aantal aan probeert te melden met de verkeerde gegevens (verkeerd password), dan moet je de service desk bellen om het zaakje te laten resetten, maar je kunt wel zovaak van pc wisselen als je wilt als je dat bedoeld.
B.t.w. clonen KAN idd.

• jdbeste1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-03-2024
Hallo, hier even een vraag over een router, ik heb er vanmiddag een gekocht. Een Asus WL 500G
Wlan . Ik krijg dit apparaat echter niet aan de praat. Ik heb hem goed aangesloten maar mijn internet verbinding komt dan niet tot stand.Ik wacht ook nog steeds op de uitlevering van mijn A6Va besteld bij 4 launch. Hoe kan ik deze router aan de praat krijgen? De handleiding is volledig in het engels of frans , chinees of italiaans. Ik begrijp er echt niks van. Dus zat niks anders op dan hem weer af te koppelen en de oude verbinding weer op te bouwen.
Wie is hier beter in thuis dan ik?

John

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Uhm.....tsja....open even een nieuwe topic en beschrijf even iets beter wat je hebt geprobeerd en wat al je settings zijn.

Het 'probleem' is waarschijnlijk hetzelfde als van deze TS namelijk het MAC adres. Zoek ff naar een een optie 'clone MAC adress' oid op je router.
Pagina: 1