Toon posts:

[C, problemen met verschil tussen 2 tijdstippen]

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee tijstippen in een struct tm formaat en het werkelijke verschil is 1 seconden maar geeft na berekening een verschil van 3599 seconden...

een struct tm is 17:59:45 en een andere is 17:59:46, na het berekenen van het aantal seconden volgens 3600 * h + 60 * m + s is het verschil tussen die twee tijdstippen 3599 seconden.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?? Dank is groot, ben er namelijk al een tijd mee aan het klooien.

groeten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 18:02:
Ik heb twee tijstippen in een struct tm formaat en het werkelijke verschil is 1 seconden maar geeft na berekening een verschil van 3599 seconden...

een struct tm is 17:59:45 en een andere is 17:59:46, na het berekenen van het aantal seconden volgens 3600 * h + 60 * m + s is het verschil tussen die twee tijdstippen 3599 seconden.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?? Dank is groot, ben er namelijk al een tijd mee aan het klooien.

groeten.
Het lijkt erop dat er precies een uur tussen zit. Weet je zeker dat je tijden allebei in dezelfde tijdzone zitten.

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

als ik jou was dan zou ik:
1) uur - uur, minuten - minuten, seconden - seconden
2) de bekomen tijd normaliseren naar een geldige tijd

als je geen dagen meetelt dan kun je zelfs gemakkelijk:
(uur-uur + 24)%24 doen

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dit is gewoon raadwerk. Ik zie geen informatie over een gebruikt algoritme, geen relevante code, en geen informatie over wat je al gezocht/gevonden/geprobeerd hebt. Ga onze quickstart, waar je al een paar keer naar bent verwezen in het verleden, maar eens lezen, en probeer het dan eens met een nieuw topic zonder ontbrekende informatie.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.