Ik kom hier niet helemaal uit.
Ik heb 2 tabellen, CompetitieTegenstanders en CompetitieWedstrijden. CompetitieTegenstanders bevat informatie over teams zoals naam en CompetitieWedstrijden bevat alle wedstrijden van elk team.
In CompetitieWedstrijden zijn 4 kolommen van belang:
thuisTeamID, thuisScore, uitTeamID en uitScore.
Wat ik wil is van elk team uit CompetitieTegenstanders het totaal aantal punten optellen en op basis daarvan een sortering maken zodat ik kan zien wie op welke positie staat etc.
Het probleem is dat een team de helft van de keren een thuisTeam is en de andere helft een uitTeam. Als het een thuisTeam is moet ik thuisScore gebruiken, zelfde geldt voor uitTeam/Score.
Het is geen probleem om queries te maken die alleen de som van de thuisScore/uitScore van elk team. Ik wil deze echter bij elkaar optellen om het sorteren mogelijk te maken in SQL.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo.
Kan iemand me misschien een beetje op weg helpen?
Ik heb 2 tabellen, CompetitieTegenstanders en CompetitieWedstrijden. CompetitieTegenstanders bevat informatie over teams zoals naam en CompetitieWedstrijden bevat alle wedstrijden van elk team.
In CompetitieWedstrijden zijn 4 kolommen van belang:
thuisTeamID, thuisScore, uitTeamID en uitScore.
Wat ik wil is van elk team uit CompetitieTegenstanders het totaal aantal punten optellen en op basis daarvan een sortering maken zodat ik kan zien wie op welke positie staat etc.
Het probleem is dat een team de helft van de keren een thuisTeam is en de andere helft een uitTeam. Als het een thuisTeam is moet ik thuisScore gebruiken, zelfde geldt voor uitTeam/Score.
Het is geen probleem om queries te maken die alleen de som van de thuisScore/uitScore van elk team. Ik wil deze echter bij elkaar optellen om het sorteren mogelijk te maken in SQL.
SQL:
1
2
3
4
| SELECT CompetitieTegenstanders.naam, Sum(CompetitieWedstrijden.thuisScore) AS SumOfthuisScore FROM CompetitieTegenstanders INNER JOIN CompetitieWedstrijden ON CompetitieTegenstanders.tegenstanderID = CompetitieWedstrijden.thuisTeamID GROUP BY CompetitieTegenstanders.naam, CompetitieTegenstanders.teamID HAVING (((CompetitieTegenstanders.teamID)=48)) |
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo.
Kan iemand me misschien een beetje op weg helpen?