Toon posts:

Wat te doen met 200 x Photoshop 5 LE? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Bij het bedrijf waar ik werkzaam ben vonden we onlangs een doos in het magazijn. De doos bevat 200 cds met Adobe Photoshop 5 LE. Deze zijn legaal gekocht, maar nooit gebruikt.

Een collega beweerde dat de cds een hoge waarde hebben, omdat er met de licentie code Photoshop CS gekocht kan worden met bijna 40% korting. Dit scheelt om en na bij 500 euro per aankoop.

Weet een van jullie hier meer van? Hoe het in zijn werk gaat en of het zowiezo mogelijk is?

Met vriendelijke groet,

David

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Voor dit soort vragen kan je altijd het beste de fabrikant of uitgever een mailtje sturen of een belletje plegen... :)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Ff bellen of mailen naar Adobe.nl :?

Verwijderd

Ik denk niet dat dit kan want LE is volgens mij niet zo erg duur in aanschaf.

• hannos
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-02 13:54

hannos

pardon me

Een bedrijf die met die software werkt moet voor elke PC waar de software op geinstalleerd is een licentie hebben. Het kàn zijn dat het bedrijf daarvoor allemaal CD's met licentie gekocht heeft en 1 CD daarvan gebruikt heeft om al die PC's mee te installeren. Daardoor kan het zijn dat de CD's nog nooit gebruikt zijn maar de licentie heeft het bedrijf officieel wél nodig.

De CD's an sich hebben niet zoveel waarde, het gaat om de licentie.

//edit: ik lees de posts nog eens door en weet niet of ik TS goed begrepen heb :?

[ Voor 12% gewijzigd door hannos op 20-07-2005 18:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
hannos schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 18:01:
Een bedrijf die met die software werkt moet voor elke PC waar de software op geinstalleerd is een licentie hebben. Het kàn zijn dat het bedrijf daarvoor allemaal CD's met licentie gekocht heeft en 1 CD daarvan gebruikt heeft om al die PC's mee te installeren. Daardoor kan het zijn dat de CD's nog nooit gebruikt zijn maar de licentie heeft het bedrijf officieel wél nodig.

De CD's an sich hebben niet zoveel waarde, het gaat om de licentie.

//edit: ik lees de posts nog eens door en weet niet of ik TS goed begrepen heb :?
Jawel, ik stuur Adobe even een mailtje.

Bedankt!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 12:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

LE= limited edition:

affijn: effe klikken:

https://istore.adobe.com/...L&language=EN&areaID=PHSP

als je de upgrade besteld staat er een speciale aanbieding voor limited edition gebruikers. (die maar heel weinig voordeel geeft.)

Affijn: zoveel zijn deze cd's om deze reen niet waard. De full edition is nou eenmaal reteduur.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 18:08:
LE= limited edition:

affijn: effe klikken:

https://istore.adobe.com/...L&language=EN&areaID=PHSP

als je de upgrade besteld staat er een speciale aanbieding voor limited edition gebruikers. (die maar heel weinig voordeel geeft.)

Affijn: zoveel zijn deze cd's om deze reen niet waard. De full edition is nou eenmaal reteduur.
Dus, met de LE krijg je 144 euro korting op Photoshop CS:
Adobe Photoshop CS €761 - Upgrade €617 = €144

Zullen we die cds dan aan een onderwijsinstelling o.i.d. aanbieden, of hebben jullie andere tips. En wat is dan een redelijke prijs? Ze zijn wel legaal allemaal namelijk.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel even aan :)

Goedkoop Photoshop CS? > Wat te doen met 200 x Photoshop 5 LE? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Vraagje die ik in verschillende vormen al eerder gesteld zie :
Weet jij 100% procent zeker dat de licenties die bij de 200 cd's horen ook niet gebruikt worden??? Want zonder licentie is cd waardeloos, alleen kan je wel 1000 licentie's vanaf 1 cd installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Gomez12 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 18:58:
Vraagje die ik in verschillende vormen al eerder gesteld zie :
Weet jij 100% procent zeker dat de licenties die bij de 200 cd's horen ook niet gebruikt worden??? Want zonder licentie is cd waardeloos, alleen kan je wel 1000 licentie's vanaf 1 cd installeren.
Ja! En nu?
Pagina: 1