Toon posts:

[Acer TravelMate] X700

Pagina: 1
Acties:
  • 578 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn studie ga ik een laptop aanschaffen. Ik heb 2 modellen op het oog, de Acer TravelMate 4400 en de TravelMate 4150. Beide z'n voor- en nadelen. De 4400 bezit een X700. Waar ik vooral niet tegen kan zijn overbodige fans.

Bezit de X700 een extra voor de koeling? Of koop ik toch een veel rustigere laptop met een onboard centrino grafische chip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
wat ga je er voornamelijk op doen?
sommige mensen gaan echt de hele weg met de trein wat zitten gamen, sommige willen gewoon lang kunnen doorwerken, gewoon wat desktoppen zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn mening over gamen op een laptop; onzin!

Daar heb ik een desktop pc voor. Wat ik WEL gaan doen (nieuwe studie) is het gebruik van de volgende programma's; Photoshop, Premiere, 3DSMax en daar zal vast wel iets videobewerking bijkomen. Dit wil ik zoveel mogelijk thuis doen, maar het zal niet te vermijden zijn dat dit ook op de laptop gaat gebeuren. Office gebruik en lange batterijduur zijn pré!

Heb ook naar HP's en Toshiba's gekeken in dezelfde prijsklasse (900 euro). Vaak wel goede specs voor kantoorwerk, maar die hebben vaak zo weinig aansluitingen wat toch wel jammer is. Andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is je budget? Want ik heb zelf de acer aspire 1692wlmi en die werkt perfect en heeft ook een x700. De fan draait heel af en toe maar dus hij maakt weinig herrie.

Specificaties

Processor Intel Pentium M740

Snelheid 1730 Mhz

Cache 2048 Kb

Geheugen 1024 Mb

Harddisk grootte 100 Gb

Grafische kaart ATI Radeon X700

Geheugen videokaart 128 mb

Met deze laptop haal ik 6173 punten in 3dmark2003. En hij kost bij informatiek.nl 1299 euro.
Een hele goeie laptop voor weinig geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals je kon lezen is mijn budget 900 euro en wil GEEN game laptop, want dat doe ik wel op mijn desktop. Wil een stille en zuinige laptop voor school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Zuinig, dan zou ik voor de TM 4150 gaan. Volgens Acer gaat die tot 5 uur mee op batterijen. Het mag dan nog in werkelijkheid iets minder zijn, een TM 4400 loopt volgens hen slechts tot 3 uur op batterijen. (volgens een test 168 minuten).

Dit komt vooral door de combinatie van de Turion processor (die minder zuinig is dan Pentium M) en de X700 grafische kaart (die minder zuinig is dan een geïntegreerde chip).

Dus als je meer dan 4 uur op batterijen wil werken, niet aarzelen, neem de TM 4150 (heeft geen 64 bit ondersteuning, maar ik vermoed dat dat voor jou van minder belang is)

edit: Op www.pcwelt.de las ik trouwens dat de Turion iets luidruchtiger is dan Pentium M.

[ Voor 8% gewijzigd door LievenD op 20-07-2005 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet zo dat centrino processor gekenmerkt is door zijn zuinigheid. Het probleem is dan natuurlijk terug zijn prijs. En aangezien je een budget hebt van 900 euro, zal deze niet in aanmerking komen.
Ik heb een travelmate 800Lci en ben er zeer tevreden over (1,30 GHz). Deze heb ik twee jaar geleden aangekocht voor 1500 euro. Het is wel zo dat mijn moederbord e keer naar knoppen geweest is. Gelukkig was hij nog in garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-10 08:30
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 18:11:
Zoals je kon lezen is mijn budget 900 euro en wil GEEN game laptop, want dat doe ik wel op mijn desktop. Wil een stille en zuinige laptop voor school.
Maar je geeft zo weinig info, wat wil je er nu precies mee gaan doen? Wat voor aansluitingen heb je het over? Moet ie veel vervoerd worden? Wat voor desktop heb je?

Mijn mening:
-X700 is belachelijk als je niet gaat gamen op je laptop, neem dan gewoon integrated graphics. Dan gaat je accu langer mee en wordt de laptop minder heet, dus hoeft de koeling minder hard te draaien. (Natuurlijk klokt een X700 ook terug enz., maar het zijn geen integrated graphics :P).

-Accuduur geen turion nemen. De accu gaat veel minder lang mee (ongeveer minder dan 3/4) terwijl je gelijke performance hebt en je ook nog is een koeler hebt die meer toeren moet maken.

-Denk nog is na over welk merk je kiest en de garantie die je er bij neemt. Vooral als je de laptop veel wilt vervoeren, of als je afhankelijk bent van je laptop zou ik gaan voor een merk met een betere reputatie zoals Asus, Sony, IBM, Dell of HP/Compaq.

-Ga je hem veel vervoeren, kies dan voor een lekkere kleine en lichte laptop. Dus bijv. een 12 inch (MSI S250/260?, iBook, Sony Vaio) of een 14 inch (hebben bijna alle merken). Bedenk dat je elke keer dat gewicht moet meezeulen.

Dus neem zoiets:
-Centrino of Celeron M (perfecte prijs/performance verhouding, batterijtijd 75 % van Pentium M en iets lagere performance)
-7200 rpm harde schijf (op z'n minst 5400 rpm)
-1024 ram (omdat je met photoshop enz. werkt, je kunt evt. zelf bepalen of dit overkill is)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1