Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Ervaringen] Microsoft Shared Computer Toolkit *

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

Topicstarter
Ik kom vaak problemen tegen van scholen die hun windows pc's niet goed kunnen dichtimmeren. Je wil dat kiddo's niet msn-en, geen software installeren, geen instellingen veranderen etc etc. Bij XP is dat zonder een MS serverinfrastructuur een ware hel. Of denk aan de ouder die een url-filter proxy
instelt, maar niet kan instellen dat niemand meer bij de instellingen kan. Niet handig... was gister met iemand aan het babbelen en die wees mij op het onderstaande Beta MS tooltje dat bedoelt is voor scholen en bibliotheken. Net even mee gespeeld en het werkt perfecto... Je kunt aan verschillende profielen rechten toekennen. Zou willen dat deze handigheid ook in de group policy editor van MS Server komt, lekker makkelijk (BOFH anyone?) met een vinkje rechten toekennen.

De Tool:
http://www.microsoft.com/...haredaccess/overview.mspx

Screen
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mkeulen/pics/winrestr.gif

En of de koek nog niet op is, kun je ook een partitie op je HD gebruiken om na iedere herstart je systeem in een situatie te herstellen. Ergo: geef ze alle rechten die ze willen hebben om te experimenteren en na een herstart wordt het systeem weer hersteld.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mkeulen/pics/diskpr.gif

Heeft iemand anders hier ervaringen mee?

Verwijderd

offtopic:
Het ziet er eerder uit als sub7 dan als een tool van Microsoft

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 17:26:
offtopic:
Het ziet er eerder uit als sub7 dan als een tool van Microsoft
ph34r my 1337 photoshopskillz... LOL, is c/p vanuit de uitgebreide pdf die bij de applicatie zit, maar het is idd niet de standaard MS gui die we van ze gewend zijn... is overigens een beta, was ik vergeten te melden.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Ik pas even je topictitel aan. Mijn eigen bevindingen zal ik over een tijdje wel posten. :)

Signature

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 11:53

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Even een gigantische kick, maar zijn er al mensen met ervaring?

Ik ben nu voor mijn werk (middelbare school) aan het bekijken welk pakket voor ons het gunstigst is.

Aan de mogelijkheid van een reborn-kaart hebben we gedacht, maar dat is toch een stuk prijziger dan software.
Nou heeft Deep Freeze al bewezen goed te werken (aan de reacties op internet te zien), maar over MSCT kan ik bijna niks vinden. Grote voordeel van MSCT is natuurlijk dat het gratis is.

Dus heeft iemand al praktijkervaring met MSCT?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX