Ik kom nu het volgende tegen op mijn werk:
Als pad+bestandsnaam langer is dan 255(?) tekens dan kan het bestand niet meer geopend worden.
Ik dacht na enig googelen dat dit blijkbaar een bekend en algemeen geldend iets was voor de maximale pad+bestandsnaam lengte.
Tot mijn verbazing zie ik nu dat deze maximumlengte verschilt per bestandstype.
Voor een Excelbestand is XP "strenger" dan voor een Word-bestand.
En voor Word is XP weer strenger dan voor Notepad.
Achtergrondinfo:
Sinds kort zijn we op werk overgestapt op Windows XP Professional (voorheen NT). Onder NT kwam ik dit probleem nooit tegen, maar dat kan dus ook komen doordat ik daar nooit een langere pad+bestandsnaam combinatie had dan 255 tekens. De padaanduidingen zijn tijdens de overstap naar XP namelijk direct aangepast van mappings naar driveletters naar fysieke servernamen, waardoor de padnamen een stuk langer zijn geworden.
Noodoplossingen die we nu hebben verzonnen:
1) bestandsnamen korter (maar hier zit ook een grens aan)
2) minder diepe directorystructuren (is soms ook niet erg praktisch)
3) een driveletter mappen aan een subdirectory zodat het pad flink wordt verkort (nadeel is dat het bestand dan alleen te openen is voor degene die weet dat hij eerst een letter moet mappen aan de directory)
1) Zijn er andere oplossingen om het maximum te omzeilen?
2) Hoe kan het dat de regel van "maximaal 255 tekens in pad+bestandsnaam" niet voor elke bestandstype geldt?
Als pad+bestandsnaam langer is dan 255(?) tekens dan kan het bestand niet meer geopend worden.
Ik dacht na enig googelen dat dit blijkbaar een bekend en algemeen geldend iets was voor de maximale pad+bestandsnaam lengte.
Tot mijn verbazing zie ik nu dat deze maximumlengte verschilt per bestandstype.
Voor een Excelbestand is XP "strenger" dan voor een Word-bestand.
En voor Word is XP weer strenger dan voor Notepad.
Achtergrondinfo:
Sinds kort zijn we op werk overgestapt op Windows XP Professional (voorheen NT). Onder NT kwam ik dit probleem nooit tegen, maar dat kan dus ook komen doordat ik daar nooit een langere pad+bestandsnaam combinatie had dan 255 tekens. De padaanduidingen zijn tijdens de overstap naar XP namelijk direct aangepast van mappings naar driveletters naar fysieke servernamen, waardoor de padnamen een stuk langer zijn geworden.
Noodoplossingen die we nu hebben verzonnen:
1) bestandsnamen korter (maar hier zit ook een grens aan)
2) minder diepe directorystructuren (is soms ook niet erg praktisch)
3) een driveletter mappen aan een subdirectory zodat het pad flink wordt verkort (nadeel is dat het bestand dan alleen te openen is voor degene die weet dat hij eerst een letter moet mappen aan de directory)
1) Zijn er andere oplossingen om het maximum te omzeilen?
2) Hoe kan het dat de regel van "maximaal 255 tekens in pad+bestandsnaam" niet voor elke bestandstype geldt?
[ Voor 19% gewijzigd door The_Sukkel op 20-07-2005 17:16 ]
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450