MSN meld zomaar af.

Pagina: 1
Acties:
  • 847 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Topicstarter
Beste mede tweakers,

ik heb al vele topics gelezen en zelf al een topic gestart maar nog steeds geen duidelijke oplossign gehad. Ik heb het volgende probleem: Wanneer ik op MSN Messenger zit dan meld MSN Messenger zich zomaar ineens af om vervolgens naar een x aantal seconde weer aan te melden. Soms gebeurt het heel vaak en soms gebeurt het bijna of gewoon niet. Ik heb dit met alle versies van MSN Messenger. Eerst kon ik met MSN Messenger 7 niet aanmelden, maar na het deinstaleren van Zonealarm kan ik gewoon aanmelden en loopt MSN Messenger ook iets beter maar nog steeds niet correct.

Ik heb ADSL van SpeedXS (8Mbit) en heb 5 pc's achter een modem/router. (E-tech Modemrouter Annex B )
Afbeeldingslocatie: http://www.e-tech.nu/producten/1169_button.gif

(alleen staat er geen E-tech op maar ADSL modem) Alle 5 de pc's hebben er last van en vooral als een van de pc's aan het leechen is en/of meerdere pc's aangemeld zijn op MSN Messenger is het probleem erger.

De firewall in m'n router staat gewoon aan en de windows firewall staat ook aan. (ook als de windows firewall uitstaat is het probleem er)
Ik heb al een patch gedownload om het aantal connectie te verhogen naar 50 en zelf meer maar ook dan blijft het probleem zich voordoen.

Iemand een echte oplossing? of moet ik gewoon een nieuwe router/modem kopen? want toen ik nog Chello had met een draytec vigor 2200E modem werkte alles correct.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:53

lier

MikroTik nerd

Heb je al gekeken of er een andere firmware beschikbaar is voor je modem ?
Heb je al een ander modem getest ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

ik heb hier ook wel eens last van, heeft vaag, ik heb tomcom router

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Verwijderd

Dj-sannieboy schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 16:23:
Iemand een echte oplossing? of moet ik gewoon een nieuwe router/modem kopen? want toen ik nog Chello had met een draytec vigor 2200E modem werkte alles correct.
Dat lijkt me een beetje een voorbarige conclusie. Heb je rekening gehouden met de mogelijkheid dat je pc vol met crap zit? Haal via de msconfig je startup leeg. Draai microsoft anti syware en hitman. Scan je pc op virussen via mcafee online virusscanner of micro trend online virusscanner. Je router/modem is niet meer dan een doorgeef luik die maakt echt geen onderscheid tussen de verschillende software. Tenzij je dit zelf hebt ingesteld. Als je msn ermee kapt kapt je gehele internet verbinding ermee anders moet je het toch echt aan de software kant zoeken. Ik heb hetzelfde modem hier in gebruik nooit geen problemen mee.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

MSN wil dat ook nog wel eens doen. Heeft hier vaak te maken met het feit dat het MSN netwerk niet altijd beschikbaar is (ICQ werkt wel gewoon, dus ik maak me er nooit zo druk om).

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Topicstarter
lier schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 16:28:
Heb je al gekeken of er een andere firmware beschikbaar is voor je modem ?
Heb je al een ander modem getest ?
Heb ik al gedaan maar er is geen andere firmware voor.
Andere modem heb ik niet dus kan ik ook niet testen.

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 16:40:
[...]

Dat lijkt me een beetje een voorbarige conclusie. Heb je rekening gehouden met de mogelijkheid dat je pc vol met crap zit? Haal via de msconfig je startup leeg. Draai microsoft anti syware en hitman. Scan je pc op virussen via mcafee online virusscanner of micro trend online virusscanner. Je router/modem is niet meer dan een doorgeef luik die maakt echt geen onderscheid tussen de verschillende software. Tenzij je dit zelf hebt ingesteld. Als je msn ermee kapt kapt je gehele internet verbinding ermee anders moet je het toch echt aan de software kant zoeken. Ik heb hetzelfde modem hier in gebruik nooit geen problemen mee.
'
Dus je wilt zeggen dat al de 5 pc's vol zitten met crap..?
Op alle pc's staat een up-to-date AV en MS Antispyware.
Ik weet zeker dat er geen enkel stukje spyware opzit.

En nee niet me hele i-net kapt ermee.. want hij blijft gewoon door leechen terwijl MSN zich af meld en daarna weer aan.

[ Voor 8% gewijzigd door Dj-sannieboy op 21-07-2005 23:43 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Zou het kunnen komen dat de PC die aan het leechen is zoveel bandbreedte verbruikt dat MSN geen kans meer krijgt om er tussen te komen? Om erachter te komen of het zo is, zou je de instellingen van je leech-client even moeten nalopen om het bandbreedte verbruik te verminderen. :)

Signature

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:12

Bananenplant

Blocking YOUR ads since 2005

Ik heb het ook wel, ik wijt het meer aan de betrouwbaarheid van het msn-netwerk eigenlijk :) . Net als die geintjes dat je berichten niet doorkomen enzo... en ik ben echt niet de enige die dat heeft.

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

Verwijderd

ik heb het ook met mijn smoothwall router/server..
lijkt mij dus ook een MSN netwerk probleem!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Topicstarter
Heb gister na een poos zoeken een nieuwere firmware gevonden..
Ook heb ik m'n router firewall uitgezet.. en het werkt tot nu toe prima.. met z'n alle op msn.. cammen etc.. en hij draait nog steeds goed.:D

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-08 16:13

icecoolsniper

never run from a sniper!

ik had het zelfde probleem met een annex a router van e-tech. ik ontving ook berichten soms niet. ook de firewall uitgezet en het werkt weer prima

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Pagina: 1