Toon posts:

[Mac OS 10.3.9] VPN connection

Pagina: 1
Acties:
  • 1.045 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn werk moet ik een vpn connection maken. Er zijn 2 servers waar ik op in kan loggen. Is er een applicatie waar ik makkelijk kan kiezen om verbinding te maken?

ik zelf heb een mac mini Mac OS 10.3.9 en de server waar ik op in moet loggen is een Microsoft 2000 server.

Met een microsoft XP client heb ik helemaal geen problemen, maar ik krijg het helaas niet aan de gang met mijn Mac.

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:54
Wat lukt er precies niet? Wat heb je al geprobeerd? etc.etc. :z

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Mac OS X heeft zelf prima VPN support, kijk maar in je sytem preferences. Wat wil je nu eigenlijk precies?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Mocht de standaard vpn client van Mac OS X niet werken, dan kan je altijd nog http://www.gracion.com/vpn/ proberen. Maar op zich zou de standaard client goed moeten werken. Het ligt er uiteraard wel aan welke encryptie etc. je gebruikt.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2005 18:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
** niet meer van toepassing, dit bericht is al opgelost, sorry!!**

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2005 21:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de standaard tool voor vpn support gevonden. alleen kan in nog geen verbinding maken met mijn server. ik krijg de melding 'identiteit niet geaccepteerd'

Ik log met de volgende gegevens in:

type: pptp
configuratie: andere
serveradres: 192.168.0.150 (adres van de server)
Accountnaam: ron (heeft toegang)
wachtwoord: ******* (is goed)

Server is een domain controller, via windows client werkt dit fantasties met deze gegevens. alleen met de mac versie krijg is een foutmelding.

Waarschijnlijk moet ik iets doen met het domein naam. heb ik ook geprobeerd om bij acountnaam in te vullen:

vanhelvert\ron

maar helaas geeft dit weinig effect.....

somebody??

• arjenhiemstra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:04
dawuss schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 17:35:
Mac OS X heeft zelf prima VPN support, kijk maar in je sytem preferences. Wat wil je nu eigenlijk precies?
Sorry hoor maar de VPN support van Mac OS X voldoet niet aan de standaarden zoals die door oa Microsoft en Cisco worden toegepast.

@ronvhelvert
Je moet voor Mac OS X op zoek naar 3rd party clients. Via google zijn er een hoop te vinden. Vanuitgaande dat je met PPTP naar de Windows 2k server wil connecten kun je DigiTunnel gebruiken: http://www.gracion.com/vpn/
Voor andere tunneling protocollen kun je ook nog de Cisco VPN client gebruiken, maar ik weet niet of je die zonder CCO account kan downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
De VPN verbinding heb ik voor elkaar. werkt bijna goed, heb nog 1 klein probleem.

Eerst wat ik heb gedaan:

- VPN verbinding (pptp) via microsoft 2000 server
- kan verbinding maken met gedeelde mappen en printers

onder windows xp werkt alles 100%

maar, onder mac os 10.3.9 krijg ik geen dns server toegewezen.

Mijn servernaam ntserver, kan ik niet bereiken, ook niet via een ping. als ik werk via het ip adres om bij de mappen bij te komen of te verbinden met een printer heb ik geen enkel probleem.

maar als ik verbinding wil maken op naam basis krijg ik geen verbinding maar de melding dat de de host niet gevonden kan worden.

Als ik locaal werk, kan ik wel een goede verbinding maken met de server en kan goed communiceren met de dns server.

Ik heb het op tweede vpn server geprobeerd, maar ook hier krijg ik het zelfde probleem!
Pagina: 1