Toon posts:

Leren programmeren met welk boek beginnen?

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik verders niks te doen heb in de vakantie wil ik leren programmeren, en simpel weg omdat ik hier nog niks vanaf weet wil ik een boek bestellen.

Ik zat zelf te denken aan het boek;
Programmeren in Java met BlueJ

Dit boek wordt ook gebruikt in het hoger beroeps onderwijs.

Is dit een goeden keus om mee te beginnen of raden jullie een ander boek aan?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In welke taal wil je dan gaan programmeren. Er zijn zoveel verschillende talen namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 16:09:
In welke taal wil je dan gaan programmeren. Er zijn zoveel verschillende talen namelijk.
Nou ik zat zelf dus te denken aan Java, maar is dat verstandig? of kan ik beter beginnen met C++?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 16:13:
[...]

Nou ik zat zelf dus te denken aan Java, maar is dat verstandig? of kan ik beter beginnen met C++?
Zelf heb ik eigenlijk alleen ervaring met wat scriptwerk in PHP, omdat voor mij een taal was die ik nog wel kon begrijpen. Java vind ik zelf weer veel te moeilijk, maar nu moet ik ook eerlijk zeggen dat programmeren me niet heel erg goed ligt.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:30

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 16:13:
[...]

Dat is erg afhankelijk wat je wil leren, waarvoor je het wil gebruiken en of je het bijvoorbeeld ook wat betreft cariere wil gebruiken.

Java en C# zijn twee "grote" spelers op de arbeidsmarkt, waarbij beide goed zijn om mee te beginnen. In het kader van pragmatiek zou je beter voor Java kunnen kiezen, omdat hiervoor meer compilers en ontwikkelomgevingen gratis beschikbaar zijn.

Combineer het in ieder geval met UML, zodat je ook het OO principe leert begrijpen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Begin simpel, maar C/Java stijl: php vind ik dan een aanrader, ja.

Voor de installatie, moet je hier eerst naar kijken:
http://www.apachefriends.org/en/xampp.html

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

De Programming & Webscripting FAQ biedt over een hoop talen FAQ's met een aantal boeken die van pas kunnen komen bij die taal. :) Bij de Java FAQ staat bijv. het volgende boek vermeld:
Java stap voor stap

Door: -
ISBN: 90 395 1031 8
-
Zo kan je voor alle talen wel een aantal goede boeken vinden. Als je nog niet weet welke taal je wilt kiezen zou ik je daar eerst eens op oriënteren. Sowieso kan je ook eens zoeken naar de ervaringen van anderen over het leren van programmeren. Al met al zie ik weinig nut in dit topic, omdat het al vaker behandelt is, en omdat het vaak een persoonlijke keuze is. :)

offtopic:
[20/07/2005] [16:16:45] -NMe-: zeg trouwens in je sluitmessage dat de nederlandse versie van dat boek bagger is, de engelse versie is wel te doen :P

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.