Toon posts:

Afwijkend (groter) formaat DVD hoesje

Pagina: 1
Acties:
  • 529 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb uit China een aantal DVD's meegenomen. Het zijn mooie bedrukte DVD's met een bedrukt cover erbij (alleen het kartonnetje, die je dus in een leeg hoesje kan schuiven). Het probleem is echter dat het grootste deel van deze covers te groot is voor het gangbare formaat DVD -hoesje. In beide dimensies zijn ze een paar milimeter te groot. Ik ben dus op zoek naar grotere lege China/Azië formaat DVD hoesjes.

Weet iemand waar ik deze hoesjes kan verkrijgen?

(Moeilijk plaatsbaar topic; toch leek dit forum me het meest geschikt)

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Kan je niet gewoon die paar milimeter eraf halen met een papiersnijder?

Ik heb trouwens nog nooit gehoord van verschillende hoesjesformaten, ook al lijkt het me wel logisch dat ze er zijn...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Topicstarter
Stukjes eraf snijden is zeker mogelijk en ook helemaal niet zo'n ramp, maar ik heb het liefst gewoon goed passende hoesjes.

Bovendien heb ik geen papiersnijder en is knippen nog best moeilijk :)

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-04 11:37

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Waarom lijkt het je logisch dat die er zijn? Juist voor dit soort goedkope massaproductie is er vrij gemakkelijk tot een wereldwijde standaard te komen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Mr. Liu schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 16:29:
Waarom lijkt het je logisch dat die er zijn? Juist voor dit soort goedkope massaproductie is er vrij gemakkelijk tot een wereldwijde standaard te komen.
Ooit wel eens opgevallen hoeveel kliksystemen er in die hoesjes zitten? Voor de consument zwaar irritant, hoe krijg ik nu weer die dvd los :P Dat even verder trekkend: waarom zouden die hoesjes overal hetzelfde zijn dan? En ik ben er ook achtergekomen dat de manier van plaatsen van de covers kunnen verschillen.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-04 11:37

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Motrax schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 16:33:
[...]
Ooit wel eens opgevallen hoeveel kliksystemen er in die hoesjes zitten?
Uitstekend punt.
Voor de consument zwaar irritant, hoe krijg ik nu weer die dvd los :P
Volkomen mee eens, dat probleem heb ik ook vaak genoeg (eigenlijk veel te vaak) ondervonden.
Dat even verder trekkend: waarom zouden die hoesjes overal hetzelfde zijn dan?
Klinkt inderdaad volkomen logisch als je het zo brengt.
En ik ben er ook achtergekomen dat de manier van plaatsen van de covers kunnen verschillen.
Ach, vertel*. Dat ben ik nog niet eerder tegengekomen.

*Mogelijk in een apart draadje, zou wel eens teveel off-topic kunnen gaan hier.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
Zijn die hoesjes nou echt nergens te krijgen?
Pagina: 1