Toon posts:

Opstart Problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb net nieuw een moederbord en prosessor gekocht, namelijk de ASUS K8V SE Deluxe met een AMD3400+
Nu heb ik dit in mijn oude ATX kast gebouwd, maar ik krijg mijn pc niet aan de gang. Wanneer ik er stroom op zet gaat het lampje op mijn moederbord branden zoals het hoort. Wanneer ik de computer aanzet gaan de fans draaien, maar krijg ik geen beeld, mijn monitor blijft maar aangeven: "De monitor is in stroomspaarstand, aanzetten via de PC"
Nu heb ik het meeste wel geprobeert, Alle PCI kaarten losgekoppeld, Schrijven losgekoppeld, ander geheugen erin, Prosessor opnieuw erin gezet, Andere videokaart erin gezet. Enz, maar het probleem blijft hetzelfde. Ik gebruik de Cooler die bij de CPU zat.
Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen, en ook hoe ik dit kan testen?
Alvast bedankt!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Voeding niet sterk genoeg..? Denk toch dat je wel een A-merk 350watt moet hebben

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:06

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 15:46:
Hoi,

Ik heb net nieuw een moederbord en prosessor gekocht, namelijk de ASUS K8V SE Deluxe met een AMD3400+
Nu heb ik dit in mijn oude ATX kast gebouwd, maar ik krijg mijn pc niet aan de gang. Wanneer ik er stroom op zet gaat het lampje op mijn moederbord branden zoals het hoort. Wanneer ik de computer aanzet gaan de fans draaien, maar krijg ik geen beeld, mijn monitor blijft maar aangeven: "De monitor is in stroomspaarstand, aanzetten via de PC"
Nu heb ik het meeste wel geprobeert, Alle PCI kaarten losgekoppeld, Schrijven losgekoppeld, ander geheugen erin, Prosessor opnieuw erin gezet, Andere videokaart erin gezet. Enz, maar het probleem blijft hetzelfde. Ik gebruik de Cooler die bij de CPU zat.
Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen, en ook hoe ik dit kan testen?
Alvast bedankt!
Heb je deze al helemaal doorlopen? En heeft die oude atx voeding wel zo'n extra vierkant 12V stekkertje?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
deze kast is ongeveer 2 jaar oud, en er staat op 230 volt, geen watt :/
iig. wanneer ik alle schrijven en onnodige kaarten heb losgekoppelt, moet hij toch wel werken met mijn voeding? de coolers draaien echter ook

Heb je deze al helemaal doorlopen? En heeft die oude atx voeding wel zo'n extra vierkant 12V stekkertje?

ehm, er zit idd een vierkant plugje op mijn moederbord, maar geen stekkertje in mijn voeding. Ik heb er ook niks over gelezen in het boekje, maar kan daar het probleem liggen?

EDIT

Er staat op, max output = 300W
Verder heb ik wel een klein 4pins stekkertje gevonden, en ook aan mijn moederbord aangesloten, samen met de 20 pins stekker, maar dan geeft die nogsteeds hetzelfde probleem

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2005 16:06 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Het is de bedoeling dat je de troubleshooter helemaal doorloopt voor je hier een dergelijk topic opent EN dat je dan ook de resultaten hier post.

Klaarblijkelijk heb je dat niet gedaan. Dan ben je ook nog niet zover om een topic te openen. Punt.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.