[Excel]Automatisch cellen kopieren

Pagina: 1
Acties:

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:20
Ik heb een probleempje met Excel, waar ik en mijn collega's hier (nog) niet uit zijn gekomen, maar misschien loopt hier iemand rond die het me gewoon kan vertellen.. Google kon dat tot nog toe helaas niet.

Ik heb een tabel van precies 4096 rijen en rond de 100 kolommen. De informatie in een cel is gewone tekst.

Nu bestaat de eerste kolom uit 4 verschillende waardes die elk 1024x voorkomen: 1-1024 is "waarde1", 1025-2048 is "waarde2", etc (over redundantie gesproken :+). In de volgende kolom zijn deze vier hoofdcategorien onderverdeeld in elk 4 subcategorien, dus 16 subcategorien in totaal. Elk van deze waarden komt dus 256 keer voor (1-256, 257-512, etc). Zo gaat het een tijdje door.

Ik wil nu alle unieke waardes onder elkaar zien te toveren zonder ze allemaal een voor een te moeten knippen en plakken. Dat gaat met de eerste rij met maar 4 waarden wel redelijk, maar ik heb geen zin om dat met honderden waarden verderop te gaan doen, zeker omdat het makkelijker moet kunnen.

Ik heb o.a. geprobeerd om in een nieuw werkblad in te typen: "=Werkblad1!(A1)", op de regel eronder "=Werkblad1!(A1025)" en dat dan te 'slepen', maar dan krijg ik vervolgens de waarden van A2 en A1026 eronder in plaats van A2049 en A3073.

Is er een manier waarop dat wel mogelijk is? Of is er anders een manier om dit toch automatisch voor elkaar te krijgen?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Van de vele wegen naar Rome is dit er één: :)
code:
1
2
3
=VERSCHUIVING(werkblad1!$A$1;(RIJ()-1)*1024;0)
en/of
=VERSCHUIVING(werkblad1!$B$1;(RIJ()-1)*256;0)

en dan maar slepen ;)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Garyu
Thanks :), ik was al aan de slag gegaan met VBA, maar dat heb ik ook nog nooit hoeven gebruiken, ik weet nu in ieder geval hoe dat eruitziet, toch weer wat geleerd ;).

Maarreh, wat zou de vertaling daarvan in het Duits zijn *kuch*Duitse Officeversie*kuch* :(.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Keine aanhang, und das mochte ick gerne so behalten. Viellicht under das kopken suchen und weiterweisen findet Sie ietwas. :)
offtopic:
Arnon Grunberg aka Marek van der Jagt nog gezien, lately?

[ Voor 7% gewijzigd door Lustucru op 20-07-2005 16:17 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 20:28

CoRrRan

Don't Panic!!!

Garyu schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 16:10:
Thanks :), ik was al aan de slag gegaan met VBA, maar dat heb ik ook nog nooit hoeven gebruiken, ik weet nu in ieder geval hoe dat eruitziet, toch weer wat geleerd ;).

Maarreh, wat zou de vertaling daarvan in het Duits zijn *kuch*Duitse Officeversie*kuch* :(.
Voor makkelijk vertalen tussen Excel versies: http://www.xlsupport.com --> Downloads --> TranslateIT. Add-in van iemand die veel Excel ervaring heeft en ook veel post op Excel newsgroepen.

In jou geval wordt het:
code:
1
2
3
=BEREICH.VERSCHIEBEN(werkblad1!$A$1;(ZEILE()-1)*1024;0)
en/of
=BEREICH.VERSCHIEBEN(werkblad1!$B$1;(ZEILE()-1)*256;0)
Let op! Niet getest!

-- == Alta Alatis Patent == --

• Garyu
Heh, bedankt! Ik had wel een vertaaltooltje Duits->Engels en Engels->Duits, maarja, dit is nog makkelijker :). Bedankt!

Pagina: 1