Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Deeltijd studie naast werk

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-11 19:34

Bergie

Lekker belangrijk...

Topicstarter
Even een korte inleiding.

Ik ben zo'n 2,5 jaar geleden afgestudeerd in de Technische Informatica (HBO). Op dat moment zat die markt behoorlijk in een dip en viel het vinden van een baan dus niet mee. Na een half jaar druk solliciteren ben ik mijn horizon dan maar wat gaan verbreden en heb een baan gevonden als Technisch Onderwijs Assistent (scheikunde & natuurkunde) op een middelbare school. Op zich hartstikke leuk werk wat ik nu 2 jaar gedaan heb.

In die tijd heb ik nog wel een aantal sollicitatiegesprekken gehad voor ict functies maar dat liep steeds stuk op de relevante ervaring die ik nu nog steeds mis. Dat en het feit dat ik nu eigelijk onder mijn niveau werk zit mij eigelijk een beetje dwars en ik wil toch graag weer iets anders gaan doen.

Nu is een voltijd studie eigelijk geen optie imho, dat is financieel gezien gewoon niet/amper haalbaar. Ik zou dus graag een deeltijd studie willen gaan doen. Maar dan komt de grote vraag, wat wil ik doen?

De ICT, en dan met name software ontwikkeling, lijkt me nog steeds leuk. Maar in die richting heb ik tot dusver geen deeltijd/postHBO opleidingen gevonden. Een andere optie zou een lerarenopleiding (wiskunde of natuurkunde) zijn, en ook al vind ik het werken met scholieren best leuk, ik zie mezelf nog niet voor de klas staan. Later misschien maar nu nog niet.

Wat raden jullie mij aan? Weten jullie misschien wel een leuke deeltijd ict opleiding waar ik wat aan zou hebben? Of zijn er misschien mogelijkheden die ik over het hoofd gezien heb?

Yamaha MT-09

Verwijderd

Volgens mij moet Hogere Informatica gewoon in Deeltijds te volgens zijn (teminste in Eindhoven volgens mij wel).

Dit is dan wel een HBO studie maar je kunt misschien door je vooropleiding wel diverse vakken overslaan.

Hogere Informatica is na wat ik er van hoor wel De programmeer opleiding waarbij je tenmiste ook nog daadwerkelijk in praktijk moet programmere en niet alleen theori uit de boeken krijgt.

Verwijderd

Is een HBO opleiding bij de loi niks voor je dan ? ze hebben informatica, technische informatica en bedrijfskundige informatica.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Ik vind het redelijk onmogelijk dat je als HBO-afgestudeerde op dit moment niet in de ICT aan de gang kunt. Wat voor bedrijven heb je zoal aangeschreven, en wat voor beloning heb je daarbij op ingezet?

edit:
of heb je alleen in 2002 gesolliciteerd en het afgelopen jaar niet? fyi ligt de markt weer wijd open atm voor mensen met vakkennis :)

[ Voor 28% gewijzigd door curry684 op 20-07-2005 16:25 ]

Professionele website nodig?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:41
curry: maar waarschijnlijk gaan ze dan eerder voor mensen met ervaring, als ze die kunnen vinden (wat momenteel best wel eens zo zou kunnen zijn)?

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Afaik heeft het LOI de opleiding voor [ulr=http://www.loi.nl/assinfo/asi_alg_001.nsf/frmWframeset?readForm&Mode=ass&Type=HBO&Asscod=835]Software Engineering[/], geen echte hogeschool, maar het diploma is wel volledig erkend :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• curry684

curry684

Wilke schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 17:00:
curry: maar waarschijnlijk gaan ze dan eerder voor mensen met ervaring, als ze die kunnen vinden (wat momenteel best wel eens zo zou kunnen zijn)?
Mensen met ervaring zijn ook duurder, vandaar m'n vraag over wat ie aan beloning dacht te gaan krijgen. Als je voor minder dan 2500+auto je bed niet uitkomt pakken ze voor hetzelfde geld wel iemand met ervaring inderdaad ;)

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Topicstarter
curry684 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 16:24:
Ik vind het redelijk onmogelijk dat je als HBO-afgestudeerde op dit moment niet in de ICT aan de gang kunt. Wat voor bedrijven heb je zoal aangeschreven, en wat voor beloning heb je daarbij op ingezet?

edit:
of heb je alleen in 2002 gesolliciteerd en het afgelopen jaar niet? fyi ligt de markt weer wijd open atm voor mensen met vakkennis :)
Klopt, de markt is weer behoorlijk aangetrokken. En ik heb dit jaar nog een aantal gesprekken gehad. Maar zelfs voor functies als junior developer heb ik blijkbaar te weinig ervaring. Dingen als beloning zijn zelf nog niet eens aan de orde geweest.
Ten opzichte van iemand die net afgestudeerd is loop ik natuurlijk een 2 jaar achter ondertussen.

Wat ik wel moet toegeven is dat ik me wel op noord en oost nederland concentreer wat vacature's zoeken betreft. De randstad trekt mij absoluut niet en daar wil ik gewoon niet werken. Oke, buiten de randstand is minder werk te vinden maar onmogelijk is het ook niet natuurlijk.

Wat een LOI opleiding betreft, is er iemand die daar ervaring mee heeft? Het lijkt me nou niet echt je van het eigelijk, maar misschien vergis ik me daarin.

[ Voor 10% gewijzigd door Bergie op 20-07-2005 18:39 ]

Yamaha MT-09

• curry684

curry684

Bergie schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 18:34:
[...]

Klopt, de markt is weer behoorlijk aangetrokken. En ik heb dit jaar nog een aantal gesprekken gehad. Maar zelfs voor functies als junior developer heb ik blijkbaar te weinig ervaring.
Solliciteer je dan bij bedrijven met <10 of >500 werknemers? In kleine bedrijven is het vaak moeilijk om aan de bak te komen, terwijl grote bedrijven je liever voor een fooi aannemen zodat ze dikke winst op je kunnen maken. Klinkt lullig maar da's de beste manier om een carriere te beginnen, en dan zorgen dat je binnen 3 jaar opgerot bent ;)

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Topicstarter
curry684 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 21:48:
[...]

Solliciteer je dan bij bedrijven met <10 of >500 werknemers? In kleine bedrijven is het vaak moeilijk om aan de bak te komen, terwijl grote bedrijven je liever voor een fooi aannemen zodat ze dikke winst op je kunnen maken. Klinkt lullig maar da's de beste manier om een carriere te beginnen, en dan zorgen dat je binnen 3 jaar opgerot bent ;)
mag daartussen in ook? O-)

Maar persoonlijk lijkt het me leuker om bij een wat kleiner bedrijf te werken ipv een grote multinational. Ik ben begin dit jaar wel naar een selectiedag van Cap Gemini geweest maar dat lijkt me toch niet echt wat. Ik denk niet dat ik echt bij zo'n bedrijf pas (en zij vonden ook dat ik niet bij hun pas)

Maar goed, echt zeker weet je het natuurlijk pas als je er daadwerkelijk bij gewerkt heb.

Yamaha MT-09

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Bergie schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 00:34:
[...]

mag daartussen in ook? O-)

Maar persoonlijk lijkt het me leuker om bij een wat kleiner bedrijf te werken ipv een grote multinational. Ik ben begin dit jaar wel naar een selectiedag van Cap Gemini geweest maar dat lijkt me toch niet echt wat. Ik denk niet dat ik echt bij zo'n bedrijf pas (en zij vonden ook dat ik niet bij hun pas)

Maar goed, echt zeker weet je het natuurlijk pas als je er daadwerkelijk bij gewerkt heb.
Grote bedrijven als Cap Gemini zijn eigenlijk gewoon een ervaringsschool. Net als je andere school eigenlijk onmisbaar :P.

• curry684

curry684

eamelink schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 00:47:
[...]

Grote bedrijven als Cap Gemini zijn eigenlijk gewoon een ervaringsschool. Net als je andere school eigenlijk onmisbaar :P.
Dat was de essentie van m'n opmerking ;)

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-11 21:42

zomertje

Barisax knorretje

Bij veel HBO instellingen kun je in deeltijd studeren, ook software ontwikkeling (informatica noemen ze het gewoon). Je gaat 2 avonden in de week naar school en je werkervaring die je overdag opdoet geldt als stage. Zo kun je in 4 jaar toch een volledig HBO diploma halen. Let op dat het wel zwaar is, je bent flink wat uren in de week zoet (en voor je het weet kom je in dat topic over teveel werken terecht ;) )

Ik heb zo een volledig HBO gedaan en gehaald, dus als je meer wil weten dan hoor ik het wel :)

Ik heb trouwens in Utrecht gestudeerd en vond het niveau nogal wisselend, sommige docenten waren erg goed, anderen bedroevend slecht. Mijn grootste probleem werd toch tijdgebrek, je kon je niet gewoon even een paar dagen ingraven in een bepaald vak omdat er ook gewerkt moest worden.

Succes, ook met het vinden van werk :)
curry684 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 08:28:
[...]

Dat was de essentie van m'n opmerking ;)
Mee eens, probeer voor een paar jaar eens een detacheerder :)

[ Voor 3% gewijzigd door zomertje op 24-07-2005 22:08 ]

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Verwijderd

Iemand met meer ervaringen over Selectiedag Cap Gemini.

Ik ga morgen namelijk

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 12:16:
Iemand met meer ervaringen over Selectiedag Cap Gemini.

Ik ga morgen namelijk
Wat wil je weten..... ik werk er nu 1 jaar...... dus zegt u het maar...

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• Kaastosti
  • Laatst online: 21-11 14:19

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ik ben net 6 weken bezig bij Cap... :)

Van die 6 weken was 1 week onboarding en tot nu toe 5 weken fulltime studeren aan de Capgemini Academy om een basis te krijgen. Het leer-gedeelte is er hier dus zeker wel en er wordt echt in je geinvesteerd. Voornamelijk omdat men denkt dat je het waard bent en dat het uiteindelijk zichzelf terug zal verdienen... je bent dan immers al door de testen heen gekomen.

Dit is voor mij ook m'n eerste serieuze werkervaring na m'n HBO studie informatica, dus een selectie op werkervaring wordt niet gedaan in ieder geval :) Ik lees dat de TS het niets leek... maar mij bevalt het in ieder geval qua sfeer erg goed.

[ Voor 12% gewijzigd door Kaastosti op 06-12-2005 13:15 ]

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• curry684

curry684

Deze kick heeft geen bal van doen met dit topic :)

Je kunt je vraag beter stellen in Ervaringen bij ICT dienstverleners :)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.