Etiketverandering

Pagina: 1
Acties:

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:21
Hoi,

Ik zit hier met een probleem waar niemand uit komt. Iemand heeft een excel adressenbestand en daaruit etiketten gemaakt. Nu heeft hij de etiketten die hij niet ndoig had er handmatig uit gehaald( heel de ochtend mee bezig geweest) en begon hij met afddrukken.

Na 28 paginas was het etikettenpapier op en het nieuwe papier heeft aan ander formaat. Hoe kan ik het etiketformaat nu wijziging in word voor de resterende 14 pagina's. Want uit excel importeren betekend dat alle etiketten wee reerst uitgezocht moeten worden.

Wie helpt me, ik kan het niet vinden... Heb nu een 14 pagina tellend document waar de etikettenlayout verandert moet worden.

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 14:09
Excel sheet importeren in Acces en een ander etiketten formuliertje maken lijkt mij het makkelijkst. Je kunt in de tabel vrij snel en eenvoudig de adressen opzoeken die je niet wilt hebben en verwijderen.

Het is misschien even werk, maar het lijkt me sneller dan voor 14 pagina's het etiket formaat wijzigen of het de adressen uit het Excel sheet verwijderen.

• koentjuh
Het is dus niet mogelijk om in word de etiket layout in 1 keer voor alle 14 blz te wijzigingen..

Wat stom zeg...

Moet sowieso al omslachtig bezig gaan dus...Volgende keer eerst kijken of er wel genoeg papier is dus:0

• koentjuh
Het is uiteindelijk gelukt, beetje een omweg maargoed..

Heb meneer (ook al is ie de directeur ;)) even gezegt de volgende keer toch ff meteen goed te doen, of tussentijds opslaan zodat je een up-to-date adressenbestand hebt.. :)

Kan eindelijks weer aan mijn eigen werk!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-08 18:55

ThunderNet

Flits!

En excel niet gebruiken voor database dingen.
Excel moet je gebruiken voor rekenmodellen etc.

Voor een adressen bestand o.i.d. altijd een database aanmaken! :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• koentjuh
true...maar daar ga ik niet over als simpele vakantiemedewerker ;)
Pagina: 1