Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Featreq]alle sluitpost gaan naar de nog lopende topic

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van deze draadje en remy vraag begin ik maar een nieuw topicje.

zie Link van gesloten topic deel X naar vervolg topic deel X+1
ik heb zelf er juist meer last van dat ik op zoek ben naar bepaalde info en als ik daarop wil verder borduren krijg ik een melding dat deze topic reeds gesloten is, ga ik naar de allerlaatste pagina dan staat er dat er bijv deeltje 2 is. ga ik naar deel 2 zie ik op laatste pagina dat er deeltje 3 is. uiteindelijk kwam ik aan op deeltje 9. ik had liever gezien dat alle slotreplies naar de allerlaatste nog lopende deel topic gingen.

weet niet of dit te realiseren is?

edit: btw als iemand oppert op titelnaam te searchen. ze staan nooit allemaal in de zoekresultaten. je ziet bijv deel 2, deel 3, deel 8 en dat is het dan.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:12

crisp

Devver

Pixelated

Dat is enkel te realiseren als een mod zich geroepen voelt bij elk nieuw deel alle oude delen van een nieuwe link te voorzien in de sluitpost. Dit valt niet te automatiseren...

Intentionally left blank

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:37
Een soort van dynamische link? Dus naar http://topic/laatste waarbij de link /laatste aangepast kan worden. Bij het maken van een nieuw topic hoeft dus alleen maar de link /laatste aangepast te worden. :)

-

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 14:31:
Dat is enkel te realiseren als een mod zich geroepen voelt bij elk nieuw deel alle oude delen van een nieuwe link te voorzien in de sluitpost. Dit valt niet te automatiseren...
ik heb in 1 van me topics gewerkt met jump en anchors-tags.

daar zat ik dus aan te denken (een vorm ervan dan he) om dat te gebruiken...
SysRq schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 14:34:
Een soort van dynamische link? Dus naar http://topic/laatste waarbij de link /laatste aangepast kan worden. Bij het maken van een nieuw topic hoeft dus alleen maar de link /laatste aangepast te worden. :)
inderdaad, een dynamische link. dat was het woordje wat ik zocht.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2005 14:41 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Er is in de database geen enkele relatie tussen topics onderling. Het enige verband tussen een topic A deel x en topic B deel x + 1 is mogelijk de titel, maar een match-search op titel is zwaar.

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 15:24:
Er is in de database geen enkele relatie tussen topics onderling. Het enige verband tussen een topic A deel x en topic B deel x + 1 is mogelijk de titel, maar een match-search op titel is zwaar.
oke dat begrijp ik, maar kan je wel een dynamische link realiseren?

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ik meen dat GoT de mogelijkheid heeft om een topic aan te maken wat meer een symlink naar een ander topic is? Kan je dan niet een symlink "het grote <insert iets> topic deel laatste" maken, en dat de moderator die een topic sluit metteen die link ff naar het nieuwste topic laat wijzen? op die manier kan je in de sluitpost verwijzen naar de link, en die weer altijd laten verwijzen naar het laatste deel?

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 16:05:
[...]

oke dat begrijp ik, maar kan je wel een dynamische link realiseren?
Iemand moet die topics dan toch aan elkaar gaan linken? Ik kan me niet voorstellen dat een moderator dat voor de lol gaat opzoeken. Dit is gewoon niet te automatiseren. Sowieso kun je het in de search zelf opzoeken, bijvoorbeeld voor het grote autotopic, kun je zoeken op title:autotopic.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
-NMe- schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 16:10:
Iemand moet die topics dan toch aan elkaar gaan linken? Ik kan me niet voorstellen dat een moderator dat voor de lol gaat opzoeken. Dit is gewoon niet te automatiseren. Sowieso kun je het in de search zelf opzoeken, bijvoorbeeld voor het grote autotopic, kun je zoeken op title:autotopic.
ik heb al eerder gezegd dat niet alle delen topics tevoorschijn komen als je op topicnaam zoekt. verder dacht ik duidelijk te zijn met mijn uitleg maar vooruit, nog een keer:

moderator A sluit deel 1 en maakt dynamische link dat bij deel 2 uitkomt, moderator B sluit deel 2 en hergebruikt diezelfde link dat (hoe gek ook mag klinken) bij deel 3 uitkomt. wie in deel 1 of 2 is blijven steken klikt op de dynamische link dat bij de laatst nog lopende topic uitkomt.

ik zeg dus niet dat we een modje zo gek moeten zien te krijgen om elk sluitpost van een veeldelige topic moet gaan changen als er weer nieuwe deel is bijgekomen. zo gek ben ik nou ook weer niet om dat te opperen.

edit: zoals rac-on zegt, zoiets dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2005 16:34 ]

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11 09:59
Lijkt me vrij zwaar om te implementeren eerlijk gezegd. Dan moet het script elke keer zoeken naar een nieuw topic. Eventjes zo'n 1.000.000 titels doorspitten + rechtencontrole elke keer als iemand op de link klikt. 'k Snap dat het een stuk makkelijker zou zijn, maar 'k denk niet dat het haalbaar is.

-edit-
Het idee van rac-on is op zich WEL haalbaar.

Het grote xxx-topic deel 1
Het grote xxx-topic deel 2
Het grote xxx-topic deel 3

Het grote xxx-topic overzicht
- link naar deel 1
- link naar deel 2
- link naar deel 3

Met in elk topic een link naar het overzicht.

Dat bedoel je toch?

[ Voor 36% gewijzigd door TRON op 20-07-2005 16:36 ]

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Nee, technisch niet haalbaar...

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.