Toon posts:

[javascript & DB] items verplaatsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen

ik wil iets maken maar weet niet goed hoe ik er aan moet beginnen, ik heb al wat dingen opgezocht maar ik vind niets wat goed is.
even mijn probleem uitleggen.
ik heb dus een rek van 42 lades, in die lades kan ik een blok zetten. Zo een blok kan ook 2 lades hoog zijn. nu wil ik de gegevens van zo een rek uit een tabel halen evenals de blokken. Dan zou ik zo een blok willen kunnen aanklikken en met 2 knopjes langst het rek deze blok naar boven of onder verplaatsen naar een vrije legger, rekening houdend met het feit dat zo een blok 2 leggers hoog kan zijn. Heeft iemand een ideetje om me op weg te helpen?

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021

CaptBiele

No Worries!

En je wilt dit programmeren in Js? vertel iets meer over de achtergrond. Waarin je het wilt programmeren, wat het doel is, etc.

Je wilt dus de realiteit na gaan bootsen met (geprogrammeerde) objecten, maar daar zijn heel veel verschillende vormen voor....

Verwijderd

Topicstarter
ik maak gebruik van asp in mijn andere pagina's dus liefst in asp of anders in javascript ofzo...

Verwijderd

Topicstarter
[quote]CaptBiele schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 15:09:
En je wilt dit programmeren in Js? vertel iets meer over de achtergrond. Waarin je het wilt programmeren, wat het doel is, etc.

het doel : een 19" rack op het scherm hebben en de toestellen hierin omhoog of omlaag plaatsen naar lege vakken. dus ze mogen niet in de plaats komen van een ander

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

je bedoelt zoiets, (check midden van de pagina)

http://tool-man.org/examples/edit-in-place.html

Ik moet er zelf nog mee stoeien, (voor in een CMS, blokken met content sorteren in volgorde) maar dit zou m'n basis gaan worden iig :) Het is netjes x-browser, en er zit al een functie bij die je de volgorde makkelijk laat uitlezen, dus why reinvent the wheel :)

Mocht het lukken, post ff een demo'tje als je wil :)

[ Voor 20% gewijzigd door SchizoDuckie op 20-07-2005 19:12 ]

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

Topicstarter
idd chizoduckie, zoiets zou het moeten worden. is het een gratis tool? ik ga er eens mee spelen en zien wat ik er mee kan doen...

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Bij mij werkt het :D

Ik heb het zojuist netjes voor elkaar gekregen.
Er zitten uiteraard wel wat rare quirks in de IE code, en let nog niet op m'n stylesheet, want die moet nog flink opgeschoond worden.

Demo op: http://home.schizofreend.nl/sorting/

Wat er momenteel gebeurt:
• Je verplaatst een item
• LI ID's worden in volgorde geserialized en via een xmlhttp object naar de server gestuurd
• server past in 1 simpel loopje de volgorde van de items aan.
:)

[ Voor 6% gewijzigd door SchizoDuckie op 29-07-2005 14:42 ]

Stop uploading passwords to Github!

Pagina: 1