[2003] geen volledige Administrator rechten

Pagina: 1
Acties:

• nielsvd
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-01 15:44
Heb een Windows Server 2003 Standard machine draaien als DC. Nu heb ik een nieuwe Windows server 2003 Standard machine geinstalleerd en lid gemaakt van het domein. Tot zover geen probleem.
Ik log op de nieuwe machine in als administrator van het domein, maar tot mijn verbazing krijg ik dan standaard user rechten toegewezen.
Nu heb ik in " Computer Management" gekeken, de lokale administrators groep heeft als members: administrator[i] en [i]domein\domain admins. Dit lijkt me voldoende om volledige administrator rechten te krijgen. Heeft iemand enig idee? Ik kan niets over dit fenomeen vinden.

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-02 19:40
volgens mij moet je aan de domain admins group wel het administrator account van de DC toevoegen. tenminste ik weet niet zeker of hij dit automatisch al doet

iRacing Profiel

Verwijderd

Dus je hebt een Windows Server 2003 bak LID gemaakt van een domein. Hij figureerd dus niet als server, maar als workstation, Ik persoonlijk ben niet zo'n voorstander van als Administrator in te loggen lokaal, en al helemaal niet via een AD.

PC1: AD
PC2: Client

Probeer eens in PC1 een gebruiker toe te voegen, en die in de groep Administrators te gooien. Vervolgens log je op PC2 niet op het domein in, maar lokaal als Administrator, en dan via Gebruikersaccounts dat nieuwe account toevoegen, als Administrator.

Als je dan nog geen Administrator rechten hebt, dan is je AD niet goed opgebouwd.

• nielsvd
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-01 15:44
Wanneer ik "Administrator" in de local administrators groep op de member srever toevoeg, krijg ik zonder problemen volledige rechten. Toch vreemd aangezien de standaard toegevoegde groep Domain Admins ook lid is van de Administrators groep. Is hier een verklaring voor?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
dns ed wel goed ingesteld (de server heeft als dns server de DC van je huidige domain :? )

staan er zaken in de eventlog :?

A wise man's life is based around fuck you

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:22

The End

!Beginning

@Tratulla:
Als je een Windows Server (NT4,2000, 2003) versie lid maakt van een domein, dan heet dat een member server. Een members server kan bijvoorbeeld een Exchange server, een DNS server of een file server zijn.

@nielsvd:
Als jij lid bent van Domain Admins en domain admins is lid van de local admintrators group, dan heb je gewoon local admin rechten op die machine. Hoe weet je eigenlijk dat je alleen 'standaard user rechten' toegewezen krijgt?
Pagina: 1