Toon posts:

Hoe router in te stellen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds gisteren, kabel internet van casema, en we hebben er ook een router bij gekocht (sitecom WL_114) die draadloos kan maar ook bedraad.
Nou wou ik het net allemaal gaan installeren dus de modem op de router aangesloten en vanaf die router kabels aangelegd naar mijn pc's in huis.
Dus ik doe die casema cd erin, en toen moest hij de modem gaan aanmelden, maar hij kan de modem niet vinden, hij zegt dat de modem uit staat of dat ik werk met een router, nou dat laatste klop.
Dit is de eerste keer dat ik werk met een router, ik ik heb er egt 0.0% verstand van.
Hoe moet ik dit nou doen, ik denk dat het iets heeft te maken met IP adressen of poorten die ik aan of uit moet zetten maar ik weet het echt niet :'( :'(
Ik moet er dus voor zorgen dat de router en de modem er kaar kunnen vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2005 13:06 ]

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zou eerst het internet direct op je pc installeren en pas je router er tussen gaan hangen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-04 15:04

job

omdat je een router hebt moet je die casema cd niet gebruiken.
lees de handleiding van de router door, dan heb je informatie genoeg.
HielkeJ schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 13:07:
Ik zou eerst het internet direct op je pc installeren en pas je router er tussen gaan hangen.
slecht advies, die cd installeert alleen maar troep oop je pc die de instellingen voor het internet in de war kan gooien.

[ Voor 54% gewijzigd door job op 20-07-2005 13:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
HielkeJ schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 13:07:
Jep ik heb dit gedaan, gewoon met de modem rechtstreeks op mijn computer en dan ging hardstikke goed, ik kon dus gewoon internetten, maar toen klikte ik dus me router ertussen en toen deed hij meteen niks meer :'( :'( :'(
Wat moet ik nou doen?????

• job

job

Je moet je router instellen.

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 13:09:
omdat je een router hebt moet je die casema cd niet gebruiken.
lees de handleiding van de router door, dan heb je informatie genoeg.
Ow nou dan weet ik dat ook weer dat ik die cd niet moet gebruiken, maar hoe moet ik het dan doen.
En ik het boekje staat het niet, echt niet ik heb het al een paar keer door gelezen.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je wat gezocht op got?
[rml][ Casema] Activeren met router ertussen?[/rml]
Casema rechtstreeks op router !!
casema broadband basic met router

Ik zou ten eerste je handleiding van je router doornemen. En controleren of je een ip adres krijgt. Misschien moet je wel een mac adres in je router zetten.

titelfix zou fijn zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door Noork op 20-07-2005 13:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 13:10:
Je moet je router instellen.
Hoe moet ik dat doen dan, dan moet ik zeker gewoon me router IP adres invullen in de adresbalk van de brouwser, en dan krijg ik een heel menu, maar wat moet ik daar dan doen ???????
(Ik kom nu denk ik echt als een super nooob over)

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-04 11:04
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 13:09:
[...]

Jep ik heb dit gedaan, gewoon met de modem rechtstreeks op mijn computer en dan ging hardstikke goed, ik kon dus gewoon internetten, maar toen klikte ik dus me router ertussen en toen deed hij meteen niks meer :'( :'( :'(
Wat moet ik nou doen?????
Welkom @ GoT ;)

Je zou eens moeten kijken in de FAQ van dit Forum. Dat staat bordevol informatie.

Wat je moet doen is de instellingen die je gekregen hebt van casema instellen in je router. Als je je router aansluit op je modem en op je computer dan kun je via een webpagina de router instellen. Dit moet je doen met de gegeven die je gekregen hebt van je provider. Op internet is vast wel te vinden voor jouw type router wat je allemaal moet instellen.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• job

job

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 13:13:
[...]

Hoe moet ik dat doen dan, dan moet ik zeker gewoon me router IP adres invullen in de adresbalk van de brouwser, en dan krijg ik een heel menu, maar wat moet ik daar dan doen ???????
(Ik kom nu denk ik echt als een super nooob over)
Verwijder alles wat je met die cd hebt geinstalleerd (via control panel uiteraard).
Lees de handleiding van de router.
Dan weet je dat je in moet loggen op de router (meestal met: 192.168.1.1 of 192.168.2.1 of 10.0.0.1)

Dan krijg je dat menu van je router.
Dan stel je daar de juiste instellingen in: ppoe, gebruikers naam en paswoord.

Maar dat staat ook allemaal in de handleiding van je router.
Lees die handleiding nou eens door voordat je verder gaat met wat je doet.
Het staat er echt gewoon in.

[ Voor 37% gewijzigd door job op 20-07-2005 13:15 ]

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:18

@r!k

It is I, Leclerq

Zoek eens wat andere topics hierover, Ongetwijfeld genoeg over te vinden en anders op google wel.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 13:14:
[...]

Verwijder alles wat je met die cd hebt geinstalleerd (via control panel uiteraard).
Lees de handleiding van de router.
Dan weet je dat je in moet loggen op de router (meestal met: 192.168.1.1 of 192.168.2.1 of 10.0.0.1)

Dan krijg je dat menu van je router.
Dan stel je daar de juiste instellingen in: ppoe, gebruikers naam en paswoord.

Maar dat staat ook allemaal in de handleiding van je router.
Lees die handleiding nou eens door voordat je verder gaat met wat je doet.
Het staat er echt gewoon in.
hier dit is de handlijding, misschien kun jij het vinden>>> http://www.sitecom.nl/md_download.php?md_id=1782

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 13:17:
[...]
hier dit is de handleiding, misschien kun jij het vinden>>> http://www.sitecom.nl/md_download.php?md_id=1782
Dit is toch echt iets wat je zelf moet doen. Lezen is niet moeilijk!!!
Then, type this product’s IP address in the Location (for Netscape) or Address (for IE) field and press ENTER. For example: http://192.168.123.254.
After the connection is established, you will see the web user interface of this product.

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Argh! :X

• Ethefox
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:52
Eerst hang je je kabelmodem rechtstreeks aan de pc want die moet eenmalig aangemeld worden op het netwerk. Met de bijgeleverde cd is dat zo gebeurd, die installeert geen rare zooi meer in tegenstelling tot vroeger. Als je kabelmodem geregistreerd is kun je eenvoudig je router er tussen hangen. Deze stel je zo in dat hij aan wan (internet) zijde een adres aanvraagt via dhcp, je kabelmodem deelt deze dan uit aan je router. Aan lan zijde kun je kiezen, vaste IP adressering of dhcp, hoe dit te doen verschilt per router en staat altijd in de handleiding beschreven.

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:29
bij mijn sitecomrouters (heb er ondertussen 2 gehad) kan je gewoon op setup(of iets in die richting) drukken in je instellingen scherm in je browser en dan wordt het je bijna helemaal voorgekauwd. je moet wel effe je protocol checken, als het goed is is dat DHCP en anders PPOE.suc6 :Y)

Verwijderd

Topicstarter
arvidbeheerder schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 13:27:
bij mijn sitecomrouters (heb er ondertussen 2 gehad) kan je gewoon op setup(of iets in die richting) drukken in je instellingen scherm in je browser en dan wordt het je bijna helemaal voorgekauwd. je moet wel effe je protocol checken, als het goed is is dat DHCP en anders PPOE.suc6 :Y)
Jah sorry ik ga nu denk ik een hele domme vraag stellen maar wat is een protocol? :|
En nog 1 vraagje hoe kan ik aan mijn mac adres komen ?

• Noork
  • Niet online
Heb je hier wat aan??
http://www.casema.nl/port...dad=portal&_schema=PORTAL
In het pakket vindt u alle benodigde materialen en een handige handleiding om uw draadloos netwerk zelf te installeren.

[ Voor 43% gewijzigd door Noork op 20-07-2005 13:34 ]

• Remy
  • Laatst online: 11-04 17:48

Remy

I usually get 100% accuracy

Even die sloot loze vraagtekens weggeveegd hoor, dat staat zo knullig :P

LinkedIn
Instagram

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 13:31:
[...]

Jah sorry ik ga nu denk ik een hele domme vraag stellen maar wat is een protocol? :|
[google=protocol whatis]
En nog 1 vraagje hoe kan ik aan mijn mac adres komen ?
[google=mac address retrieve]

Daarnaast is dit topic meer iets voor NT; dus ik verplaats dit topic even :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Mja, dit is gewoon handleiding werk. Ik snap dat je hier nieuw bent en dat je niet zoveel verstand hebt van netwerken of wat dan ook: maar je moet écht gewoon zelf je handleiding volgen. Het feit dat je zelf niet weet wat je doet is duidelijk te merken, maar zolang jij niet weet wat je doet en wat je ziet kunnen wij je ook niet helpen omdat het voor ons niet duidelijk is wát je aan het doen bent en waarom dat niet werkt. Wij kunnen net zo weinig als jij hiermee.

Dus, neem die handleiding er rustig bij. Ga naar de web interface en volg de instructies. Als er stappen of handelingen niet duidelijk zijn; sla de handleiding er op na (ook de online-versie, die is soms uitgebreider) en/of typ de vraag of handeling eens in bij www.google.com om meer informatie te zoeken.

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.