Toon posts:

[SQL Server 2000] Instantie recoverable?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
GoT-ers,

Ik ben op dit moment bezig met de implementatie van een CMS systeem (Kentico). Ik heb op een server een SQL server draaien waar andere applicaties ook nog gebruik van maken.

Nu wil ik de SQL instantie gaan aanpassen, ik wil de 'collation' aanpassen omdat het CMS systeem problemen heeft met hoofdlettergevoeligheid. Op database niveau heb ik dit al geprobeerd aan te passen maar zonder succes.

Nu heeft support van Kentico gezegd dat ik het op server niveau moet doen. Om fouten en problemen te voorkomen heb ik de complete directory van de SQL instantie gekopieerd en weggezet op een andere schijf.

Het aanpassen van de collation doe ik doormiddel van het tooltje "rebuildm.exe" wat standaard meegeleverd wordt.

Nu is mijn vraag of ik nog andere maatregelen moet nemen voordat ik kan gaan beginnen met het rebuilden, of is het terugzetten van de directory genoeg om de SQL server weer draaiend te krijgen?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik neem aan dat ze bedoelen dat je een nieuwe instance moet installeren naast je bestaande instance om die nieuwe instance een andere collation te geven. Dan kun je daarna gewoon de DB attachen en de collation zetten als ik me niet vergis.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
ik wil juist GEEN nieuwe instantie installen... Alleen als het echt niet anders kan

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:30

lier

MikroTik nerd

Nu wil ik de SQL instantie gaan aanpassen, ik wil de 'collation' aanpassen omdat het CMS systeem problemen heeft met hoofdlettergevoeligheid. Op database niveau heb ik dit al geprobeerd aan te passen maar zonder succes.
Waarom was dit niet succesvol...?
Wat is het voordeel van een apparte instance met de bijbehorende collation ?
Waarom wil je geen apparte instance ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Waarom was dit niet succesvol...?
Na aanpassing van de collation op de betreffende database kwamen er alsnog foutmeldingen over dat bepaalde objecten niet gevonden konden worden; hij zocht m.b.v lower case letters terwijl de naam van het gezochte object zowel lower als uppercase letters bevatte.

Een aparte instantie op de server installeren is alleen een tijdelijke oplossing, en ik zou zelf kiezen voor 1 instantie voor ALLE applicaties.

Wat is het voordeel van een apparte instance met de bijbehorende collation ?
dat wil ik ook wel weten :)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:30

lier

MikroTik nerd

Volgens mij is het voor jou alleen noodzaak om de case sensitivity vlag op databaseniveau juist te zetten:

http://msdn.microsoft.com...tsqlref/ts_ca-co_5ell.asp

Weet je zeker of de collation goed gezet is ?
Als je een Tsql statement maakt, maakt deze wel of niet onderscheid in de case sensitivity ?

Kan je bij wijze van test ook een keer in de where opgeven:

WHERE [Naam] COLLATION SQL_LATIN1_GENERAL_CP1_CI_AS LIKE 'a%'

[ Voor 4% gewijzigd door lier op 20-07-2005 15:04 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Volgens mij kan je dit prima op databasenivo doen hoor. Je kan zelfs per tabel aangeven wat voor collation je wil gebruiken. Als je de database voor je applicatie aanmaakt met de juiste collation setting zou dat geen probleem moeten zijn. Of maakt de applicatie gebruik van objecten buiten de bewuste database?

Edit:
Waarom wil je geen aparte instance? Als je de collation van de server zou aanpassen, hoe weet je dan zeker dat de andere applicaties, die daar op draaien, daar geen last van krijgen?

[ Voor 25% gewijzigd door Gé Brander op 20-07-2005 15:04 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit al op Database niveau geprobeerd, collation:SQL_Latin1_General_CP1_CI_AS

Daarna heb ik dit geveriefieerd. Ook ben ik vergeten te melden dat de support gasten van kentico zeidden dat het belangrijk was om de user SA tegebruiken om de install te doen, dit heb ik dus ook gedaan.

Kan iemand anders ook even de trail versie downloaden en kijken of je hem wel geinstalled krijgt zonder dat je de collation aanpast etc?

Download pagina Kentico

Verwijderd

Topicstarter
Status update: Ik heb een nieuwe instantie aangemaakt van de SQL server, want onderhand kwam er stoom uit me oren.

Daarna alsnog de install wizard gedraait, met als gevolg een succesvolle install :? :? :? Ik heb het idee dat de ouwe instantie flink aangepast was.

collation:

ouwe instantie: Latin1_General_CS_AS
nieuwe instantie: SQL_Latin1_General_CP1_CI_AS

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 15:15:
Kan iemand anders ook even de trail versie downloaden en kijken of je hem wel geinstalled krijgt zonder dat je de collation aanpast etc?
Download pagina Kentico
Dat wil ik wel even proberen vanavond, maar houdt er rekening mee, dat je waarschijnlijk geen ondersteuning van de fabrikant hebt, als je niet geinstalleerd hebt volgens hun eisen. Dus dan is de vraag: Wat is het nut daarvan?

Sorry, nog niet aan toegekomen. Ben druk met andere dingen, is het nog nodig?

[ Voor 7% gewijzigd door Gé Brander op 21-07-2005 19:38 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Pagina: 1