Iiyama Vision Master Pro 454 HM903DT

Pagina: 1
Acties:

• Glitchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:56
Ik heb zojuist een 2dehandse HM903DT ontvangen ik zit nu alleen met een probleem, aan de linker kant van het scherm is een grote roze vlek te zien die maar niet weg gaat.
Is hier iets aan te doen?
Kom ik eventueel in aanmerken voor garantie regeling?

Verwijderd

De meeste monitoren kennen een "Degauss" functie, deze lost over het algemeen het probleem op.

Als dat niet genoeg resultaat oplevert zou je met een sterke magneet (en dan bedoel ik niet een of ander miezerig luidspreker-magneetje, maar eentje die je zelf al bijna niet kan tillen) heel langzaam dichterbij kunnen gaan recht op de monitor af tot die "ploink" zegt, waarna je de magneet gauw wegtrekt.
*disclaimer* Goede kans dat je de monitor er permanent mee vernaggelt, dus dit is het laatste redmiddel.

Garantie: Heb je een bon gekregen bij aankoop, en is de garantieperiode nog niet afgelopen?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ga terug naar de verkoper? Misschien is er een magneet bij geweest, in dat geval moet het binnen niet al te lang vanzelf wegtrekken. Heb je ook ald e opties in het menu doorgelopen?

Garantie alleen als je een bon hebt en de monitor niet te oud is. Zonder bon kan je het ook proberen bij IIyama zelf, maar of ze daaraan meewerken is de vraag :)

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Lijkt erop alsof dit scherm een tijdje naast een magnetisch veld heeft gestaan. Zoals eerder gezegd kun je degauss proberen, maar het lijkt me sterk dat dat het probleem oplost. De verkoper moet hiervan op de hoogte zijn geweest dus ik zou eerst eens bij hem aankloppen. Als het scherm minder dan 3 jaar geleden is aangeschaft kun je beroep doen op garantie. Overigens niet echt netjes van de verkoper. Ik had het scherm teruggestuurd naar de verkoper en het geld terug gevraagd.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.