Scherm bevriest, spel loopt door

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

Topicstarter
Ik heb de laatste tijd een probleem dat zich met meerdere spellen voordoet, maar niet allemaal. 2 voorbeelden zijn Area 51 en Armies of Exigo demo. Nadat ik een paar minuten speel loopt het spel even vast, beeld en geluid bevriezen. Paar seconde late loopt het spel verder, alleen het bevriest de frame waar ik op dat moment zat te spelen. Aan het geluid te horen gaat het spel gewoon verder, ik kan met area 51 zelfs het menu doorlopen en een nieuwe game starten, waarbij ik vervolgens het intro geluid hoor en spelgeluiden maar wat ik ook doe het scherm blijft bevroren. Hierop kan ik alleen maar met task manager het spel sluiten. Met Quake 3 heb ik hier helemaal geen last van.

Ik heb de nieuwste drivers eropgezet, en de hele videokaart uninstalled en weer opnieuw geinstalleerd. Ook het moedebord zit nieuwste setje nforce drivers op.

Specs:
Windows XP SP2
AMD64 3000+
DFI Lanparty UT nF3-250Gb
Geforce 3 Ti 200
512MB Geheugen.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Verwijderd

dubbelpost?

en als je "wat oudere" drivers probeert?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2005 12:01 ]

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Topicstarter
Heb het al gemeld, browser zei timed out maar blijkbaar kwam die er toch doorheen.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Verwijderd

GoUdViS schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 12:00:
[...]

Heb het al gemeld, browser zei timed out maar blijkbaar kwam die er toch doorheen.
ja dat zie ik ook nu, maar net nog niet.

maareh, heb je nieuwste directx al geprobeerd?
'k weet dat quake3 openGL gebruikt, maar weet niet of Area51 Direct3D o.i.d. gebruikt.
misschien dat dat het verschil maakt tussen welk spel het wel goed doet en welek niet.

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 12:03:
[...]

ja dat zie ik ook nu, maar net nog niet.

maareh, heb je nieuwste directx al geprobeerd?
'k weet dat quake3 openGL gebruikt, maar weet niet of Area51 Direct3D o.i.d. gebruikt.
misschien dat dat het verschil maakt tussen welk spel het wel goed doet en welek niet.
Ik heb de DirectX 9.0c, voorzover bij mij bekend de meest recente.

D3

Verwijderd

en gebriuken de spellen die het niet doen allemaal direct3d, of zitten er ook opengl spellen tussen die het niet doen//?

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 12:11:
en gebriuken de spellen die het niet doen allemaal direct3d, of zitten er ook opengl spellen tussen die het niet doen//?
Hoe kom je hier achter? Er staat meestal niet echt ergens welke display het gebruikt of wel? Spellen die het in ieder geval wel goed lijken te doen zijn America's Army en Far Cry.

D3

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Topicstarter
Wat extra informatie, als het spel vastgelopen is kan ik geen enkel ander spel meer opstarten zonder te pc te herstarten. Bij het opstarten van Armies of Exigo krijg ik deze melding:

"Unable to inititate display mode"

D3

• Crash
  • Laatst online: 01-12 20:56
Mag ik je er even met klem op wijzen dat wij een Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knopje hebben waarmee je je vorige post kunt aanpassen ;) Dit om te voorkomen dat je een monoloog met jezelf gaat voeren en dat dit topic enkel bestaat uit jouw reacties direct onder elkaar. Edit je bericht dus als je nog iets toe te voegen hebt naderhand.

Verwijderd

GoUdViS schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 12:14:
[...]

Hoe kom je hier achter? Er staat meestal niet echt ergens welke display het gebruikt of wel? Spellen die het in ieder geval wel goed lijken te doen zijn America's Army en Far Cry.
staat meestal in de specs van het spel. zoals bij farcry Renderer: openGL & DirectX?

maargoed, ik roep ook maar wat, weet niet of daar je probbleem mee verholpen wordt

heb je al oudere drivers geprobeerd?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2005 13:28 ]

Pagina: 1