Toon posts:

Rivatuner clocked niet goed over.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Aopen 6800LE met drivers 71.89 en Rivatuner 2.0 RC 15.6.

Alleen nu het probleem, als ik low-level overclocking gedoe doe, dan kan ik 2d en 3d low en 3d performance kiezen zoals wel bekend is :)

Alleen ik laat gewoon 2d op default staan en doe alleen 3d performance overclocken..

Alleen als ik nu een spel speel of 3dmark zie ik op de hardware monitor van rivatuner dat de core en mem helemaal niet sneller gaan lopen :? of soms alleen het geheugen maar de core niet. maar als ik dan de 3d applicatie afsluit dan blijft het geheuge overclocked draaien in 2d. wat dus niet de bedoeling is..

Ik heb andere drivers geprobeerd en heletijd die instellinge weer goed gezet maar het wilt gewoon niet goed lopen, dus 2d default en in 3d overclocked.

Iemand bekend met dit probleem?

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
um als jij op de hardware monitor kijkt dan zit jij toch niet in het spel?
je mag het spel dan opgestart hebben, maar 3d mode moet je echt voor IN het spel zitten

logisch dat je dus andere (2d) waardes afleest

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar je ziet toch een grafiek, die je na een spel kan bekijken.. dan zie je dat die mem ineens omhoog gaat en de core gelijk blijft, en zodra je het spel of 3dmark afsluit dan blijft die mem op de hoge snelheden draaien. en als ik dan rivatuner opnieuw instel dan is het weer goed maar dan na een spel is hetweer hetzelfde liedje.. en de core die nooit meewil natuurlijk..

Verwijderd

het memspeed blijft altijd gelijk. daar kun je niets aan doen ;). dat de coresnelheid niet meegaat kan te maken hebben met:

indien er een pipeline kapot is die je geunlocked hebt, en dat de waarschuwing er niet langs komt.
of dat je voeding het niet trekt, of dat je temps te hoog zijn

hier kan ik alleen maar over speculeren omdat je geen enkele specs er hebt neergezet

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-07 21:22
Je zegt dat je low-level overclocked. Probeer het is op driver-level, dat is de meest gebruikte methode. Low-level is op BIOS niveau.

Verwijderd

Topicstarter
sorry driver level is het :)

En het is een 6800LE 12x1.6, maar als ik lower 3d en performance op hogere snelheide zet wilt de core er wel op draaien. heb geen artifacts ofzo.

voeding is een 350W.
Pagina: 1