Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!
convert ?: /fs:ntfs
Werkt helaas alleen als de schijf als station herkent wordt!
http://www.iomega-europe....productId=HDD250GBNetwork
Mmm wordt er geen software meegeleverd?
Werkt helaas alleen als de schijf als station herkent wordt!
http://www.iomega-europe....productId=HDD250GBNetwork
Mmm wordt er geen software meegeleverd?
[ Voor 42% gewijzigd door swampy op 20-07-2005 11:53 ]
There is no place like ::1
Waarom kan de harde schijf niet op NTFS geformatteerd worden? Volgens mij kan je een schijf van 250Gb niet eens op FAT formatteren 
Misschien moet je de harde schijf eerst eens in je PC hangen, formatteren en dan weer in het netwerk hangen
Misschien moet je de harde schijf eerst eens in je PC hangen, formatteren en dan weer in het netwerk hangen
We hebben idd de disk die swampy in zijn link heeft gezet. Maar daar zit geen software bij om dit te regelen.
@Wacky:
Hij heeft wel degelijk 250Gb in FAT, maar dat wordt dus allemaal door dat kastje geregeld. Via verkenner kan ik de disk ook niet formatteren, dit kan alleen via de internet-interface van het kastje zelf, maar daar heb je dus geen mogelijkheid om verschillende bestandssystemen te kiezen.
Ook de convert functie ben ik een beetje bang om te gebruiken, omdat je dan nooit weet wat hij er mee gaat doen, traks is hij helemaal niet meer te benaderen.
@Wacky:
Hij heeft wel degelijk 250Gb in FAT, maar dat wordt dus allemaal door dat kastje geregeld. Via verkenner kan ik de disk ook niet formatteren, dit kan alleen via de internet-interface van het kastje zelf, maar daar heb je dus geen mogelijkheid om verschillende bestandssystemen te kiezen.
Ook de convert functie ben ik een beetje bang om te gebruiken, omdat je dan nooit weet wat hij er mee gaat doen, traks is hij helemaal niet meer te benaderen.
Het is een netwerk harddisk eg je - betekent dat dat je er een netwerp mapping naarlegt om hem te gebruiken?
En de interface bezit geen beveiligings optie!
There is no place like ::1
Wat is het os dat op die disk draait dan..? Het zou me niks verbazen dat er helemaal geen windows op staat en dat een licentie om ntfs te mogen ondersteunen te duur was. Ik zie trouwens dat alles via samba gaat als je linux gebruikt (dus via windows file sharing), dan lijkt het me vreemd als je kunt weten wat voor een fs er op de host gebruikt wordt omdat je als client alleen kunt weten wat de host aan operaties ondersteunt. Misschien is het wel helemaal geen fat... Voorts betekent het feit dat de hd eigenlijk een onafhankelijke host in het netwerk is, hij niet per definitie bekend is met de gebruikersaccounts die in het netwerk bestaan. En als ie daar geen weet van heeft is het wat moeilijk permissies instellen
.
Ik ken het apparaat niet, maar dit is waar ik met een beetje redeneren zo op kom. Ik weet niet wat er allemaal in die netwerkinterface mogelijk is, maar misschien dat hetgene wat je wilt mogelijk wordt als je 'm lid kunt maken van een domein zodat ie iets heeft om gebruikersaccounts op te zoeken? * Bananenplant heeft verder niet zoveel verstand van windows.
Ik ken het apparaat niet, maar dit is waar ik met een beetje redeneren zo op kom. Ik weet niet wat er allemaal in die netwerkinterface mogelijk is, maar misschien dat hetgene wat je wilt mogelijk wordt als je 'm lid kunt maken van een domein zodat ie iets heeft om gebruikersaccounts op te zoeken? * Bananenplant heeft verder niet zoveel verstand van windows.
VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .
@Swampy:
Er zit idd geen beveiliging op de interface zelf, ook als ik op de site ga kijken van IOmega, dan staat er in de help dat iedereen read/write rechten heeft en dat daar niks aan gedaan kan worden.
Daarom zijn we opzoek naar een andere manier om toch de bestanden een 'beetje' te beveiligen zodat niet zomaar iedereen er gebruik van kan maken, en ook dus niet lezen.
Echter er zijn wel encryptie programma's, maar dan moet je dus elke file appart ermee bewerken, maar we willen dat we dus in 1 keer de complete HD kunnen beveiligen zonder dat we voor elk los bestand een bewerking moeten doen.
Er zit idd geen beveiliging op de interface zelf, ook als ik op de site ga kijken van IOmega, dan staat er in de help dat iedereen read/write rechten heeft en dat daar niks aan gedaan kan worden.
Daarom zijn we opzoek naar een andere manier om toch de bestanden een 'beetje' te beveiligen zodat niet zomaar iedereen er gebruik van kan maken, en ook dus niet lezen.
Echter er zijn wel encryptie programma's, maar dan moet je dus elke file appart ermee bewerken, maar we willen dat we dus in 1 keer de complete HD kunnen beveiligen zonder dat we voor elk los bestand een bewerking moeten doen.
Pagina: 1