Openen PST op Windows 2003 Terminal server in Outlook 2003

Pagina: 1
Acties:

• Gepperd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-07 13:09
Ik loop al een hele tijd te zoeken naar een oplossing maar heb tot nu toe niks gevonden. Meerdere mensen hebben het probleem (via Engelse nieuwsgroepen), het is me onbekend of er mensen zijn die daadwerkelijk onderstaande situatie werkend hebben:

Er draait hier een schoon geinstalleerd Windows 2003 (standard edition UK) met de Terminal server geactiveerd. Verder is op het systeem Office 2003 geinstalleerd (NL) met alle updates. Opzich werkt bovenstaande configuratie naar behoren maar er is één probleem. De werkstations kunnen binnen Outlook geen PST bestanden openen. Outlook loopt tijdens het aanroepen van het PST vast en er wordt een error bericht getoond waar geen touw aanvast te knopen is. Voorheen met Windows 2000 en Terminal server geactiveerd werkte het wel naar behoren.

Ik heb van alles geprobeerd: PST lokaal zetten, PST scanner eroverheen zodat er geen errors in zitten. Een vers gegenereerd PST bestand aangemaakt (op werkstation) en deze toegevoegd. Alle met hetzelfde effect: Outlook genereerd vrijwel direct een foutmelding en biedt de mogelijkheid om te restarten.

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 13:24
en wat is die foutmelding dan, als je hem even post kan ik er even naar kijken :+

ehhh.. noppes

• Gepperd
Hopelijk kan je hier wat mee, het foutrapport zelf is erg lang..

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/gnhennip/fout1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/gnhennip/fout2.jpg

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Type hem even over - ik zie bv. hier al geen plaatjes (m'n proxy server blokkeert members.ams.chello.nl) en de foutmelding posten is wel net zo handig voor de search :)

• Gepperd
Handtekening van Foutmelding:

AppName: outlook.exe AppVer: 11.0.6426.0 AppStamp:422ff079
ModName: mspst32.dll ModVer: 11.0.6357.0 ModStamp:40b65fc5
fDebug: 0 Offset: 0001b745

Ik heb inmiddels al een message gevonden die me verder kan helpen, al vindt ik de workaround drie keer niks (geheugen reduceren):

"Have you heard the one about Windows 2003, Outlook 2003, the PST file and 4GB of RAM? Here goes……. (my apologies if this is old news to everyone but me)

I was running a PS4.0 POC for a new client and came across the following problem. When we added a PST file to the Outlook Profile, Outlook 2003 crashed each and every time. This did not matter if I had the PST file on the server or accessed it via a file share, every time the same result.

The only solution I have come across and the only “workaround” Microsoft will offer is to reduce the RAM below 4GB.

My understanding is that when Outlook opens a PST file it queries the OS for total available memory, my testing so far shows that if 4GB or above is returned this is interpreted by the Outlook code as 0 and hence the crash.

Microsoft has confirmed this as a problem and I am told they may create a fix or it will be resolved in the next version.
"

Verwijderd

je kan ook de /PAE uit je boot.ini halen als workaround, maar lees wel eerst http://msdn.microsoft.com...en-us/ddtools/hh/ddtools/
bootini_37644df1-f3ea-4e1b-9ea6-c5ea00a1164b.xml.asp door zodat je de implicaties daarvan weet.

• Gepperd
Bedankt, maar hoe kom je aan die informatie? Is er een KB artikel te vinden waarbij het doormij genoemde probleem behandeld wordt?

De link die je geeft werkt (bij mij) niet, ik krijg de melding "Directory Listing denied"..

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 19:40:
je kan ook de /PAE uit je boot.ini halen als workaround, maar lees wel eerst http://msdn.microsoft.com...en-us/ddtools/hh/ddtools/
bootini_37644df1-f3ea-4e1b-9ea6-c5ea00a1164b.xml.asp door zodat je de implicaties daarvan weet.
pruts0r: zo doe je dat ;)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• --Mulder--
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-07 09:14
Allereerst sorry voor het omhoog schoppen van dit oude topic.

Maar weet iemand misschien of er al een fix is uitgebracht ivm dit probleem? Ik loop er momenteel ook tegen aan. Windows Server 2003 + RES PowerFuse icm Microsoft Outlook 2003.

Wanneer ik probeer een .pst file aan te maken dan loopt Outlook vast met de bovenstaande melding.

Onze server beschikt ook inderdaad over meer dan 4GB intern.

Verwijderd

Hallo,

Ook ik zit al geruime tijd met dit probleem,
Radeloos word ik er van.

ts2003 met office 2003, gebruikers worden ook helemaal hysterisch, inmiddels naast office 2003 outlook 2000 gezet om de gemoederen te sussen.

ik heb een aantal dingen gevonden oa. ix 888108, kan deze echter nergens downloaden.
met ctfmon.exe liggen klooien, recente uphclean geinstalleerd, disable beep tweak gezet in de reg.
mocht alemaal niet baten.

iemand een idee?
Pagina: 1