Toon posts:

Hoe lang zijn agp videokaarten nog verkrijgbaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gehoord dat over een tijdje geen agp video kaarten meer te krijgen zijn en daarom zit ik met een dilemma.
Namenlijk of ik m,n radeon 9800 pro snel moet vervangen door een nvidea 6800gt.
Mijn computer is slechts 1 jaar oud en ga nu echt niet een pci express aanschaffen.
M,n specs zijn: pentium 4. 3ghz en m,n werkgeheugen is 1024mb.
Als ik besluit om mijn videokaart te vervangen moet ik dan ook een andere voeding en of nog andere fans en zo erbijdoen of volstaat enkel de kaarten om te ruilen want m,n radeon 9800 pro draaide perfect.

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Heb je wat meer info? Welk moederbord en voeding?

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

• Mr. Bondt
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-08 09:59
Je kan het ook nog gewoon zo laten, als alles gewoon goed werkt.

Ik heb de ervaring dat als iets goed werkt je niets moet veranderen, zeker niet bij computers ;)

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
uuuuh wat voor een systeem heb je?

maar er zijn ook agp --> pci-e converters dus dat is geen probleem voor de toekomst.

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 23:10
Post je specs eens dan kunnen we zien of je voeding bijvoorbeeld vervangen moet worden
Mr. Bondt schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 11:33:
Je kan het ook nog gewoon zo laten, als alles gewoon goed werkt.

Ik heb de ervaring dat als iets goed werkt je niets moet veranderen, zeker niet bij computers ;)
Ik denk alleen niet dat het goed genoeg werkt :P, met een 9800 pro haal je niet heel veel fps bij de nieuwe generatie games.

[ Voor 71% gewijzigd door Moffin op 20-07-2005 11:35 ]

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Verwijderd

gaat dat we passen in een kast dan? dan word de kaart toch iets naar de zijkant geschoven?

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:02

Erazzzer

Fear me, I'm German!

En wat ben je van plan de aankomende tijd te doen met je pc? een 9800pro kan toch aardig wat dingen nog doen. Wat voor toegevoegde waarde zal de 6800GT voor je hebben?

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 11:31:
Ik heb gehoord dat over een tijdje geen agp video kaarten meer te krijgen zijn en daarom zit ik met een dilemma.
Namenlijk of ik m,n radeon 9800 pro snel moet vervangen door een nvidea 6800gt.
Mijn computer is slechts 1 jaar oud en ga nu echt niet een pci express aanschaffen.
M,n specs zijn: pentium 4. 3ghz en m,n werkgeheugen is 1024mb.
Als ik besluit om mijn videokaart te vervangen moet ik dan ook een andere voeding en of nog andere fans en zo erbijdoen of volstaat enkel de kaarten om te ruilen want m,n radeon 9800 pro draaide perfect.
Snel vervangen is natuurlijk niet nodig, ze blijven echt wel beschikbaar nog voorlopig. Alleen of er veel nieuwe modellen bij komen is de vraag. Maar de 9800pro is nu ook nogsteeds te koop, die kaart is ook al 2 jaar oud nu..

Op de 2ehands-markt helemaal, als jij een 6600GT ofzo koopt of een radeon x800xt over een jaar ofzo, dan zit je prima toch, scheelt je wel een stuk.. want over een jaar kosten die dingen nog 125-150 euro.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik verwacht dat AGP kaarten echt nog wel een tijdje verkrijgbaar zijn. PCI express raakt op termijn natuurlijk wel steeds meer ingeburgerd, maar het is echt niet zo dat over bijv. een jaar iedereen pci-e heeft en ze dus maar stoppen met het verkopen van AGP kaarten.

Kijk ook naar andere hardware. Bijv. SDR sdram is ook nog steeds te koop, terwijl het al jaren niet meer op nieuwe moederborden past. Net zoals er nog volop IDE harddisks te koop zijn, terwijl er al een aantal jaar standaard s-ata op nieuwe moederborden zit.

Ik zou gewoon lekker wachten en op het moment dat je 9800pro echt te traag is eens even kijken wat de alternatieven zijn. Grote kans dat die 6800 AGP nog steeds te koop is, maar dan voor een aantrekkelijkere prijs.

[ Voor 18% gewijzigd door Palomar op 20-07-2005 11:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Erazzzer schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 11:35:
En wat ben je van plan de aankomende tijd te doen met je pc? een 9800pro kan toch aardig wat dingen nog doen. Wat voor toegevoegde waarde zal de 6800GT voor je hebben?
Als ik nu al zie met battlefield 2 heeft ie het al aardig moelijk en als ik nu die 6800gt koop dan kan ik op zeker weer een tijdje vooruit.

Verwijderd

andreict schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 11:33:
uuuuh wat voor een systeem heb je?

maar er zijn ook agp --> pci-e converters dus dat is geen probleem voor de toekomst.
Die zijn gauw 50 euro duurder dan de PCI-E en ook nog eens langzamer. AGP kaarten zullen voorlopig wel blijven, maar ziet er naar uit dat de snelle AGP kaarten al gauw zulle verdwijnen waardoor alleen die goedkope kaartjes over blijven voor buget computers.

Dus je moet zelf bedenken of je huidige kaart snel genoeg is of dat je een sneller wilt.

Verwijderd

Topicstarter
Palomar schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 11:40:
Ik verwacht dat AGP kaarten echt nog wel een tijdje verkrijgbaar zijn. PCI express raakt op termijn natuurlijk wel steeds meer ingeburgerd, maar het is echt niet zo dat over bijv. een jaar iedereen pci-e heeft en ze dus maar stoppen met het verkopen van AGP kaarten.

Kijk ook naar andere hardware. Bijv. SDR sdram is ook nog steeds te koop, terwijl het al jaren niet meer op nieuwe moederborden past. Net zoals er nog volop IDE harddisks te koop zijn, terwijl er al een aantal jaar standaard s-ata op nieuwe moederborden zit.

Ik zou gewoon lekker wachten en op het moment dat je 9800pro echt te traag is eens even kijken wat de alternatieven zijn. Grote kans dat die 6800 AGP nog steeds te koop is, maar dan voor een aantrekkelijkere prijs.
Want een winkel vertelde mij dat als agp kaarten straks uitverkocht zijn ze niet meer worden bij gemaakt.
Maar dat lijkt me sterk.

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:02

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Voordat AGP eruit gaat zal nog wel een hele tijd duren denk ik. Je kan nog steeds heel veel mobo's kopen die AGP en en geen PCI-E. Ik denk dat je nog wel een AGP kaartje kan kopen tegen de tijd dat je pc is afgeschreven..

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ook zullen er nog wel AGP versies van de nieuwere videokaartmonsters uitkomen, er zijn genoeg mensen zoals jij die voorlopig nog geen PCI-e kaart in hun PC kunnen stoppen. Je kunt zeker nog wel 1 a 2 jaar AGP videokaarten kopen, maar de markt daarvoor neemt wel af!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Je kan toch ook nog steeds PCI videokaarten kopen?
Dus ik neem aan dat de AGP kaarten ook nog wel lang blijven bestaan, er is nog steeds markt voor, voornamelijk mensen die kaarten kopen die toen hun computer net nieuw waren te duur waren. (zoals ik, te weinig geld om de complete computer te vervangen)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Pagina: 1