Toon posts:

[Logitech Premium Stereo Headset] Probleem met mic

Pagina: 1
Acties:
  • 619 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende systeem:

AMD 64 3500+
MSI K8N Neo4 Platinum
Gigabyte 6600GT-VP
2x 512 DDR

Besturingsprogramma:

Windows XP Professional SP 2

Ik heb begin deze week een Logitech Premium Stereo headset gekocht met ingebouwde microfoon. Dit is de uitvoering met gewone directe aansluitingen voor de geluidskaart, dus geen USB. Ik maak gebruik van de onboard geluidskaart op mijn MSI moederbord.

Het probleem is dat wanneer ik een hardware test doe in het geluid menu, het streepje dat aangeeft hoe hard hij opneemt, amper van zijn plaats komt. Zelfs als ik de mic op 100% zet, beweegt het streepje amper (wel iets meer dan wanneer hij op 50% staat), maar het is niet normaal weinig. Bovendien krijg ik dan heel veel ruis in mijn hoofdtelefoon. Ik heb ook al via de MSN Messenger wizard geprobeerd de microfoon te configureren, maar dat gaf geen verbetering.

Is iemand bekend met dit probleem, want ik heb er niets over kunnen vinden op het forum. Ook na een Google actie ben ik niet veel wijzer geworden. Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik ben ten einde raad.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Veel geluidskaarten hebben een microfoon-boost functie.
Dubbelklik op je speakertje in je systemtray voor de eigenschappen van de audio.
Menu - Opties -> Eigenschappen -> Selecteer radiobutton voor opnemen.
Je krijgt nu een scherm met schuifbalkjes voor alle opneembare apparaten.
Bij Microfoon zit als het goed is een 'advanced' button onderaan.
Als je daarop klikt dan kan je in het menu dat verschijnt je Mic-boost onderaan aanvinken.
Check ook gelijk of je volumeregeling voor de microfoon voldoende hard staat.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus het gekke. Die advanced button, daar kan ik niet op klikken. Enig idee hoe ik dat kan oplossen?

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-02 13:05

BHQ

Heb je al eens microphone boost geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Dat zeg ik dus net. Ik kan niet in dat menu komen.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-02 13:05

BHQ

Vaag.. is dus toch een probje van je windows óf driver (bij mij was het meestal driver als ik dat menu niet kon openen..)
Pagina: 1