Toon posts:

[PHP]Veld tonen aan de hand van de waarde van een ander veld

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment ben ik bezig met het maken van een formulier.

Wat ik nu graag zou willen is het volgende:
Wanneer er een gebruiker een bepaalde selectie maakt (bijvoorbeeld een vinkje op TRUE zet o.i.d.), dat er aan de hand van de waarde van het veld (geselecteerde vakje in dit geval) een nieuw veld tevoorschijn komt.

Volgens mij moet dit m.b.v. javascript, alleen kan ik hier niets over vinden. Heb al gezocht op meerder zoekmachines en GOT zelf. Klinkt misschien dom, maar ik weet niet hoe ik de zoekopdracht moet formuleren. :p Ook heb ik al op vergelijkbare websites gekeken als FBTO.nl (en dan premie van b.v. auto berekenen) maar zonder resultaat.

Alvast bedrankt!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 19:54

Bosmonster

*zucht*

Verkeerde forum (Javascript = Webdesign & Graphics)

Bovendien kan ik met niet voorstellen dat je niks gevonden hebt.. het is namelijk maar 1 regeltje javascript om een property van een element aan te passsen (namelijk of die zichtbaar is of niet).

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Dat moet idd met javascript dus wat de PHP tag in de topic titel doet snap ik niet helemaal... De truc is om javascript in combinatie met css te gebruiken display: none en display: visible. En dan met javascript de goede class aan het element toekennen.

edit:
wat Bosmonster zegt dus ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Andre-85 op 20-07-2005 11:20 ]

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Klopt, dat werkt met javascript. Daarmee hoort het geloof ik een forumpje omhoog hier. (Als het heel uitgebreid wordt kun je die javascript tegenwoordig aanvullen met communicatie met de server m.b.v. een XMLHttpRequest.)

Maar, als je het via PHP wilt aansturen: kijk eens naar de Quickform library in PEAR (pear.php.net). Die kan dacht ik de benodigde javascript automatisch voor je aanmaken.

[Edit: ik controleerde even naar de term "XMLHttpRequest"; vandaar dat deze post bij posting al half verouderd was. ;)]

[ Voor 14% gewijzigd door Gwaihir op 20-07-2005 11:22 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zie Bosmonster. Hier is zat over te vinden, dus ik kan me niet voorstellen dat je niks gevonden hebt. Je kan een nieuw topic openen in W&G, maar lees dan wel eerst hun beleidstopics even door.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.