Ik heb een leden database met een Form met alleen een zoekbalk, als je daar een naam invult geeft hij gegevens weer van dat lid in een subform (Leden_SubForm).
Op het Leden_SubForm heb een een tabblad "Afmelden", met daarop een knop met daaronder de volgende code:
Als ik de SubForm open en op het knopje druk dan geeft hij keuren weer:
"Weet je zeker dat je ZERVEZA wil afmelden?"...... etc etc..
(de DoCmd.RunSQL werkt ook nog niet 100%, daar ben ik ook mee aan het kloten, ander topic voor geopend)
maar als ik de hoofd-Form open kent hij ineens de PostNaam niet meer... hoe kan ik deze ook bekend maken in de hoofd-Form? Ik heb al vanalles geprobeerd.
PostNaam vervangen met:
Form_Leden_SubForm.Postnaam
Form_Leden_SubForm!Postnaam
Leden_SubForm.Postnaam
Leden_SubForm!Postnaam
maar ik blijf dezelfde foutmelding krijgen, dat hij PostNaam niet kent.. en dan kan ik gaan debuggen..:(
Kan iemand me een tip geven over wat voor kapriolen ik nu zal moeten uithalen?
Op het Leden_SubForm heb een een tabblad "Afmelden", met daarop een knop met daaronder de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Private Sub Command65_Click()
Dim yesno As VbMsgBoxResult
yesno = MsgBox("Weet je zeker dat je " & PostNaam & " wilt afmelden?", vbQuestion + vbYesNo)
If yesno = vbNo Then
MsgBox ("Je hebt op nee gedrukt, " & PostNaam & " blijft " & status & ".")
Else
MsgBox (Form_Leden_SubForm.PostNaam & "wordt afgemeld. (not niet functioneel)")
'DoCmd.RunSQL "INSERT INTO LedenStatus ( LidID, [TimeStamp], status, Description ) VALUES '" & LidID & "', Now(), 'xx' , 'Afgemeld';"
End If
End Sub |
Als ik de SubForm open en op het knopje druk dan geeft hij keuren weer:
"Weet je zeker dat je ZERVEZA wil afmelden?"...... etc etc..
(de DoCmd.RunSQL werkt ook nog niet 100%, daar ben ik ook mee aan het kloten, ander topic voor geopend)
maar als ik de hoofd-Form open kent hij ineens de PostNaam niet meer... hoe kan ik deze ook bekend maken in de hoofd-Form? Ik heb al vanalles geprobeerd.
PostNaam vervangen met:
Form_Leden_SubForm.Postnaam
Form_Leden_SubForm!Postnaam
Leden_SubForm.Postnaam
Leden_SubForm!Postnaam
maar ik blijf dezelfde foutmelding krijgen, dat hij PostNaam niet kent.. en dan kan ik gaan debuggen..:(
Kan iemand me een tip geven over wat voor kapriolen ik nu zal moeten uithalen?