Toon posts:

Acer Aspire T130 moederbord, aansluitingen met kast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de aspire t130 dit zijn de specs:

AMD Athlon(tm) 64 Processor 3200+ (inplaats van de 3000, wat op de site staat)

Motherboard Info

Supported Slot Types ISA, PCI, AGP
Manufacturer Acer
Model E31M
BIOS Vendor Phoenix Technologies, LTD
BIOS Version AWARD - 42302e31
BIOS Release Date 02/09/04
BIOS Properties Plug and Play, Flash, AGP
AGP
Revision 3.0
Rate 4x, 8x (8x enabled)
Available Rate 0x0000000c
Selected Rate 0x00000008
Aperture Size 4 MB
Sideband Addressing supported (enabled)
Fast Write not supported

en heb laatst nieuwe kast gekocht heb de m/b ingebouwd maar zit met een probleem.
ik heb geen manual van de moederbord en dus kan ik sommige dingen niet aansluiten, zoals front usb, speaker, alarm en hd-led de rest heb ik denk met geluk ingeprikt dus de pc gaat nog wel aan.

kan iemand mij vertellen waarvandaan ik of een handleiding kan krijgen of informatie over die connectors voor mijn moederbord.

Gr, jfx

Verwijderd

Een manual is onwaarschijnlijk, aangezien leveranciers als Acer er vanuit gaan dat mensen braaf hun kastje zo laten als het is, en evt. upgrades bij hun laten uitvoeren. Het is -geloof ik- zelfs zo dat je niet 100% zeker kan zijn van het exacte type mainboard aan de hand van het modelnummer.

However, is er een goede mogelijkheid dat op het mainboard zelf met kleine witte tekst is aangegeven wat wat is. Als dat zo is, en je weet welke connectoren je moet hebben, zou je de standaard specs(layout) van de betreffende connector via google op kunnen zoeken.

b.v. USB layouts zijn toch wel standaard, en goed te vinden
search
levert bijvoorbeeld een topic met een schema op.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2005 12:20 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:08
Frontpanel connector zien er eigenlijk altijd zo uit met de hedendaagse moederborden(behalve Asus)

PWR_LED - PWR_SW
HD_LED - RESET

Bovenstaande zijn allemaal 2 pins en bij sommige moederborden is dit precies omgekeerd, dus pwr_led rechtsonder en reset linksboven

USB is altijd zo tegenwoordig(ook Acer)

+5V DATA- DATA+ GND
+5V DATA- DATA+ GND

Bij sommige moederborden is dit ook weer omgekeerd.