Toon posts:

Foto's niet te openen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste GoTérs, :>

Ik heb weer eens een probleempje, ditmaal met mijn digitale camera.
Het is een Konica Minolta Dimage Z3 en het probleem is dat eens in de zoveel tijd mijn foto's niet geopend kunnen worden op de computer.
Ik maak gebruik van een 512 MB kaart van SanDisk (SD kaart) en als ik een dag wat foto's heb geschoten dan zijn sommige foto's niet te zien op de computer.
Ik krijg hierbij, bij het bekijken van een voorbeeld van de foto in de browser een leuk kruisje te zien en bij een voorbeeld weergave krijg ik een melding dat de foto niet opgebouwd kan worden.
'Geen voorbeeld beschikbaar' komt er dan in beeld.

Het is gewoon bij willekeurige foto's, dus niet bij bepaalde instellingen van de camera enz.
Als ik zeg maar 300 foto's schiet en foto 170 doet het niet, dan doet de rest tot 300 het ook niet totdat ik het op de computer bekijk.
Wanneer ik daarna de kaart opnieuw plaats doet de camera het weer voor een tijd en ook bij het leegmaken van de geheugenkaart werkt het weer een tijd goed maar ineens komt hetzelfde probleem weer.
Overigens zie ik de foto's wel gewoon op de camera bij het terugbekijken, en ook nadat ze het op de pc zelf niet doen zie ik ze nog op de camera maar ik heb er niets aan. B)

Ik hoop dat jullie me kunnen vertellen waar dit aan ligt, indien jullie meer informatie nodig hebben moet je het gewoon vragen hoor. :7

Alvast bedankt,

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2005 10:31 ]

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:34

YellowCube

Wait...what?

heb je al eens een ander SD kaartje geprobeerd?
Dan weet je in ieder geval of de fout daar niet zit.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, het komt meestal pas voor na een foto of 50/100 en ik heb verder geen SD-kaart van die grootte.
Denk je overigens dat het aan de SD-kaart zelf ligt?

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06-2025
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 10:42:
Tsja, het komt meestal pas voor na een foto of 50/100 en ik heb verder geen SD-kaart van die grootte.
De kans is groot dat er een foutje in je SD kaartje zit, waardoor de data die volgt moeilijk gelezen kan worden. Ken je niemand die een SD-kaartje heeft om is te proberen? Want aan je cam kan dit volgens mij moeilijk liggen...

• YellowCube
  • Laatst online: 17:34

YellowCube

Wait...what?

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 10:42:
geen idee. Dat weet je dus alleen als je het probeert met een andere kaart (zoals webbin ook al zegt: probeer een kaartje te lenen).
Het is de enige test die je kunt doen zonder je camera ter onderzoek aan te bieden bij Minolta.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• SysRq
  • Laatst online: 15:11
Mocht je niemand weten die een SD kaartje heeft kun je eventueel wel langskomen (zie profiel) als je eens in de buurt ben. :) Dan kun je even testen.

-

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net even de winkel gebeld waar ik de geheugenkaart vandaan heb (28-06-2005 aangeschaft) en kan deze omruilen voor een andere.
Indien dit het niet heeft opgelost dan heb ik een groter probleem. :)

Verwijderd

Topicstarter
Erg fijn, het ligt dus aan mijn camera aangezien het nu weer voorkomt na 300 foto's geschoten te hebben op de nieuwe kaart.
Nu maar hopen dat ik een vervangend exemplaar kan krijgen in de tussentijd anders ben ik wel een lange tijd camera-loos. :(

• OmeRoon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-10-2025
Hm... da's niet zo fijn. :(

Ik zag ook http://www.fotodokter.nl nog... misschien kun je daar de foto's van je kaartje nog laten "redden".

Wat jij kan kan ik ook maar dan harder...

Pagina: 1