Toon posts:

Access 97: Query output naar mooi venster.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik weet niet of het btje domme vraag is maar kon het antwoord nergens vinden. Ik heb dus een formulier gemaakt binnen access en als ik op de knop druk roept hij een query aan. Nu werkt het allemaal perfect, alleen vind ik het niet echt mooi hoe hij de output van de query laat zien. Namelijk gewoon in tabelvorm. Ik zou hier eigenlijk een mooi venstertje voor in de plaats willen hebben. Is dat mogelijk en zoja, hoe?

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:33

mulder

ik spuug op het trottoir

ik zou een venstertje uitknippen en op je beeldscherm plakken

beetje vaag je vraag zo

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Topicstarter
Don Facundo schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 10:21:
ik zou een venstertje uitknippen en op je beeldscherm plakken

beetje vaag je vraag zo
Wat snap je niet van mijn vraag, lijkt me toch wel duidelijk.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Nee? Je krijgt nu een tabel op je scherm waar alles in staat. Maar jij wilt een "mooi venstertje".
Wat vindt jij mooi? Wat bedoel je met venstertje? Een popup window? Of "iets anders" i.p.v. die tabel die je nu krijgt? Wat moet er dan precies worden getoond? Alle gegevens van 1 record met een knop om verder / terug te kunnen? Of toch meerdere records? Need more input.

Daarbij mis ik ook de zaken die je nu zelf hebt geprobeerd en uitgezocht. Waarom voldeden die dingen niet? Kreeg je misschien foutmeldingen? Zie ook P&W FAQ - De "quickstart" voor wat we eigenlijk van een topicstart verwachten hier. In elk geval gaan we er vanuit dat je zelf al actief aan het zoeken bent geweest voor een oplossing en dat ook aangeeft.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:23

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 10:24:
[...]

Wat snap je niet van mijn vraag, lijkt me toch wel duidelijk.
Voor jou is de vraag uiteraard duidelijk, ij stelt hem.
Als je je dat op een andere manier wil presenteren, dan moet je goed aangeven (desnoods met een voorbeeld plaatje) hoe.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Na wat gekloot is het me toch gelukt, ik heb het nu voor mekaar gekregen om de output van een query om te lijden naar een nieuw formulier. Dat was de bedoeling. iig bedankt.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je kunt de resultaten van een query ook in een formulier laten zien, je moet dan niet de zgn. gegevensbladweergave gebruiken, die ziet er idd zo uit. Ook zou je een rapportje kunnen maken die je aanroept vanuit je formulier.

[ Voor 30% gewijzigd door P_de_B op 20-07-2005 10:41 ]

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Pagina: 1