NTFS toegang verlenen op basis van pcnaam?

Pagina: 1
Acties:

• haroldd
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-03 21:11
ik zit hier met een AD-domein en w2k advanced server. Nu heb ik daar shares op die voor bepaalde groepen gebruikers toegankelijk zijn. Nu hebben we ook enkele freelancers met eigen laptop die aan bestanden op sommige shares moeten kunnen werken.
Is het mogelijk om die freelancers op basis van hun laptopnaam toegang te geven op die shares? Ik heb hetvolgende al geprobeerd:
de computernaam onder Active Directory toegevoegd en deze toegevoegd aan de groep die toegang heeft tot die share, maar dat werkt natuurlijk niet 8)

of moet ik een AD-gebruiker aanmaken en kan de freelancer dan vanaf de laptop (zonder deze aan het domein te hangen) verbinding maken met deze share? (ik krijg geen "geef username en paswoord"-schermpje)

Werken is gezond, laat het daarom over aan de zieken!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:01
haroldd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 10:07:
ik zit hier met een AD-domein en w2k advanced server. Nu heb ik daar shares op die voor bepaalde groepen gebruikers toegankelijk zijn. Nu hebben we ook enkele freelancers met eigen laptop die aan bestanden op sommige shares moeten kunnen werken.
Is het mogelijk om die freelancers op basis van hun laptopnaam toegang te geven op die shares? Ik heb hetvolgende al geprobeerd:
de computernaam onder Active Directory toegevoegd en deze toegevoegd aan de groep die toegang heeft tot die share, maar dat werkt natuurlijk niet 8)
Nee, want de pc hangt niet in het domein ;).
of moet ik een AD-gebruiker aanmaken en kan de freelancer dan vanaf de laptop (zonder deze aan het domein te hangen) verbinding maken met deze share? (ik krijg geen "geef username en paswoord"-schermpje)
Een extra user aanmaken in het domein, en dan ligt het aan je security instellingen of je er wel of niet op komt. Het moet gewoon werken met user@domain.ext, daarna even het vinkje aanzetten bij safe password :).

• haroldd
leon1e schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 10:20:
[...]

Nee, want de pc hangt niet in het domein ;). was ik ook achter :p

[...]

Een extra user aanmaken in het domein, en dan ligt het aan je security instellingen of je er wel of niet op komt. Het moet gewoon werken met user@domain.ext, daarna even het vinkje aanzetten bij safe password :).
ja maar hoe zorg ik er dan voor dat hij een schermpje voor username en wachtwoord krijgt? hij krijgt nu gewoon direct melding dat hij geen toegang heeft omdat hij waarschijnlijk geen rechten heeft (laptop is xp)

Verwijderd

Probeer eens bij het 'configscherm -> Gebruikersaccounts -> Geavanceerd-> wachtwoord beheer' om de juiste gegevens in te vullen. Werkt normaal prima (Welke xp trouwns ?)

• haroldd
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 10:32:
Probeer eens bij het 'configscherm -> Gebruikersaccounts -> Geavanceerd-> wachtwoord beheer' om de juiste gegevens in te vullen. Werkt normaal prima (Welke xp trouwns ?)
xp professional. Maar op deze manier werkt het ook niet. Heb de gebruiker in AD aangemaakt en zijn gegevens ingevuld bij het wachtwoordbeheer van de laptop. maar krijg melding dat ik geen toegang heb vanwege de rechten

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Het loginnaam/wachtwoord kun je pas invullen wanneer je eerst de juiste gegevens hebt aangemaakt op de domeinserver (gebruikersnaam en wachtwoord in Active Directory) en daarna de betreffende client pc aanmeld op het domein. Je maakt dan in principe een nieuwe account aan op de client.

Eigenschappen van Deze Computer
Tabje Computernaam -> Wijzigen -> Domein [xxxxxxx]

[ Voor 20% gewijzigd door Bram77 op 20-07-2005 10:59 ]

Pagina: 1