Toon posts:

[Win98se] starten met HTML pagina, later via link Windows *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om een bepaalde reden die te ingewikkeld is om uitgebreid uit te gaan leggen hier, wil ik Windows 98 niet op laten starten met de desktop, maar met een HTML-pagina (het liefst in ieder geval, kan evt. ook wel iets anders verzinnen, maar HTML heeft hier de voorkeur). Vanuit die HTML-pagina moet het dan mogelijk zijn om, via een link, alsnog gewoon op de Desktop te belanden.

Ik hoop dat dit genoeg info is. Als jullie echt het hele verhaal willen horen, laat het me maar weten, dan ga ik er eens rustig voor zitten ;-)

Groeten,

Pascal

Verwijderd

Topicstarter
Shit, vergeten onderwerp in te vullen... Hm, waarschijnlijk te laat nu, ik hoop dat IEMAND dit uberhaupt nog gaat lezen :-(

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
je moet je dus je shell aanpassen in het register.. dit kan je makkelijk vinden met de search!

you the magic button m8 Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

:Y)

[ Voor 40% gewijzigd door andreict op 20-07-2005 10:04 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Welkom@GoT!
andreict, inderdaad kon hij die opmerking middels de edit knop in dezelfde reply kwijt maar hij kan echt niet zelf de topictitel aanvullen dus dat doe ik even ;)

En inderdaad wil je de shell waarde in win.ini aanpassen om niet naar bureaublad (cq de verkenner) op te starten.
Ik moest even graven (als ik ondertussen zoek op 'shell' komt er te veel ruis terwijl combinaties als '98 shell -trojan' wat restrictief zijn. Wellicht kan je wat spelen met het aantal dagen: zo zullen de meeste interessante topics in de search zeker 3 jaar of ouder zijn) maar zie bijv. Explorer 5.5 als windows shell en [rml][ Win9x] Ombouwen naar windows terminal ?[/rml]

Doorstarten naar Windows is lastiger, ik weet eerlijk gezegd niet of dat goed kan. Of ik begin oud te worden en ben dat voor Win9x vergeten :+

Is Windows gewoon starten en dan de kiok mode gebruiken van IE om die HTML pagina te gebruiken niet handiger?

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 20-07-2005 10:26 . Reden: oud? neuh ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
andreict schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 10:03:
je moet je dus je shell aanpassen in het register.. dit kan je makkelijk vinden met de search!
Juist, maar dat kan in mijn geval eigenlijk niet. Wellicht toch even een korte versie van mijn verhaal: ik wil dat een gebruiker bij het opstarten van de computer de keuze heeft uit twee verschillende desktops: de standaard Win98-desktop en een desktop die ik met Talisman gemaakt heb. De shell blijft dus eigenlijk gewoon explorer.exe, met, naargelang de keuze die de gebruiker maakt, een Talisman-skin er overheen. Als ik de shell aanpas, dan blijft (voor zover ik weet) die shell zo totdat je opnieuw opstart...

Ik weet dat Talisman ook zijn eigen shell heeft, dus wat ook nog zou kunnen is op de een of andere manier een soort bootmenu maken waarbij je kan kiezen tussen explorer.exe en talisman.exe

Ik hoop dat dit wat duidelijker is.
you the magic button m8 [afbeelding]
It sucks to be a noob: ik heb nog steeds niet uitgevonden hoe ik de naam van een topic kan wijzigen (berichten editen lukt wel, maar een heel topic?).

:?

F_J_K: ja, kiosk mode is inderdaad een optie waar ik nog niet aan heb gedacht. Is er ook een manier om die direct op te laten starten? Ik bedoel hiermee, dat ik niet wil dat eerst honderd andere dingen opstarten voordat IE in kiosk mode start. De gebruiker zit in dat geval namelijk wel even tegen de windows desktop aan te kijken...

offtopic:
F_J_K: bedankt, dat is al een stuk beter!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2005 16:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, even een debriefing (eigenlijk hoort deze thread nu thuis in een andere rubriek, maar ja...).

Uiteindelijk heb ik er toch maar voor gekozen om een Shell Switcher (of hoe dat ook heet) te gebruiken. Ik wilde eigenlijk Carapace, omdat dat skinable schijnt te zijn, maar dat is echt nergens meer te vinden. Het programma Carapace zelf is nog wel te vinden op SourceForge, omdat het deel uitmaakt van een Open Source project, maar daar heb je niets aan. Je hebt namelijk ook het configuratieprogramma van Carapace, genaamd CPConfig.exe, nodig. Dat is echt nergens te vinden.

Maar goed, ik heb dan maar gekozen voor ShellON, dat aardig werkt. Het is niet aanpasbaar genoeg naar mijn zin (ik had liever gehad dat het Open Source was, ik kan net genoeg programmeren om code te hacken, zelf een soortgelijk programma schrijven gaat niet lukken). In ieder geval werkt het wel, in System.ini staat (onder [boot]), "shell=c:\...\Shellon.exe" of iets dergelijks, dus ShellON start eerst op, geeft een keuzemenu met de shells waaruit je kan kiezen (kan je zelf instellen) en laadt vervolgens Windows met de gekozen shell. Werkt prima...

Mocht er in de toekomst nog iemand zijn die een idee heeft hoe je zelf zo'n programma in elkaar flanst, laat het dan vooral weten!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Handig, ik zou (nu ik terug ben en dit topic lees) hebben voorgesteld zelf mbv. autoexec.bat zoiets te maken maar dat is ranzig en dit is veel mooier. Dank voor de update. Ik laat het trouwens wel hier in WOS staan, SA zou ook passen maar de vragen staan toch meestal in WOS :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1