[Case] Cooler Master Centurion 530 vraagje

Pagina: 1
Acties:

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-01 17:47

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Topicstarter
Hey allen,

Ik ben aan het vooruitzien naar de aanschaf van een nieuwe case en heb mijn oog laten vallen op de Cooler Master Centurion 530. Nu staat er op de officiële site dat deze case 23,5 cm breed is. Nu vroeg ik mij af of iemand hier in het bezit is van deze case en mij weet te vertellen of de 2 staven van het frontpaneel in deze breedte zijn inbegrepen. Het vak van mijn bureau waar de case zou moeten komen te staan is namelijk maar 22 cm breed :( ! Zou iemand dus kunnen de werkelijke breedte, bv achteraan, kunnen opmeten?

Alvast bedankt :) !

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
als ik naar de achterkant kijk van die kast is hij even breed als mijn coolermaster centurion 5.

centurion 530
Afbeeldingslocatie: http://www.systemcooling.com/images/reviews/Cases/CM_Centurion_530/12.jpg

centurion 5
Afbeeldingslocatie: http://img.hexus.net/v2/cases/coolermaster/cac-t05/images/rear.jpg
en volgens de specs is de centurion 5 20,2 cm breed. dus ik denk dat de kolommen mee zijn gemeten in de specs.

• fanatic_david

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Topicstarter
Dat ik daar niet aan gedacht heb...vergelijken met een gelijkaardige case. En inderdaad, die zien er achteraan hetzelfde uit...of toch zo goed als.
Ik heb dan ook meteen de 530 eens vergeleken met de 531 (het "broertje" van de 530 die die 2 staven ook heeft, alleen komen ze minder ver naar buiten). De 531 is volgens de specs maar 20,8 cm breed. Als je daar enkele millimeters van aftrekt voor elke staaf kom je waarschijnlijk uit op de 20,2 cm die de Centurion 5 breed is. Het is dus zeer waarschijnlijk dat de 530 (zonder staven) kleiner is dan 22 cm :) !

Bedankt voor de hulp ;) !!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:17

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik heb zelf de Centurion 530. Ik kan nu niet de maten voor je opnemen, omdat ik op het werk ben. Maar als het past ga je heel veel plezier beleven :D
Echt een wereldkast _o_

• fanatic_david

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Topicstarter
Erazzzer schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 13:09:
Ik heb zelf de Centurion 530. Ik kan nu niet de maten voor je opnemen, omdat ik op het werk ben. Maar als het past ga je heel veel plezier beleven :D
Echt een wereldkast _o_
Zou je in dat geval zo vriendelijk willen zijn vanavond of wanneer dan ook eens de "werkelijke" breedte op te meten. Op die manier kan ik dan echt zeker zijn vooraleer ik hem bestel.
Is deze case dan echt ZO goed?

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

David_Britney schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 13:16:
[...]

Zou je in dat geval zo vriendelijk willen zijn vanavond of wanneer dan ook eens de "werkelijke" breedte op te meten. Op die manier kan ik dan echt zeker zijn vooraleer ik hem bestel.

Als ik thuis ben ga ik meteen aan het meten, maar de kast is echt ZO goed. het zijn van die handige kleine dingetje die hem geweldig maken. Het enige minpuntje, relatief weinig ruimte voor hdd's.

• fanatic_david

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Topicstarter
Erazzzer schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 13:24:
[...]

Als ik thuis ben ga ik meteen aan het meten, maar de kast is echt ZO goed. het zijn van die handige kleine dingetje die hem geweldig maken. Het enige minpuntje, relatief weinig ruimte voor hdd's.
Van dat minpuntje zal ik dan geen last hebben :) ! 'k Ben namelijk van plan voor elk van m'n 2 HDD's een CoolDrive 6 aan te schaffen. Dit geeft mij dan bovendien de mogelijkheid de interne 3,5" bay weg te laten, wat ten goede zal komen van de airflow die de front fan creëert ;) .

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

David_Britney schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 13:16:
[...]

Ex. stangen precies 20CM
Icl. stangen 23,3CM
:)

• fanatic_david

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Topicstarter
Erazzzer schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 16:29:
[...]

Ex. stangen precies 20CM
Icl. stangen 23,3CM
:)
In dat geval wordt de 530 mijn nieuwe case 8) !!! Hij zal namelijk perfect in mijn bureau passen :) ! Al moet ik wel toegeven dat ik hem anders waarschijnlijk ook wel had gekocht want het is nu eenmaal een machtige case. Maar dan had het wel zonde geweest van de ruimte...

Je bent enorm bedankt voor je hulp!!! Dankzij jou staat mijn besluit nu vast ;) !

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

David_Britney schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 20:32:
[...]

In dat geval wordt de 530 mijn nieuwe case 8) !!! Hij zal namelijk perfect in mijn bureau passen :) ! Al moet ik wel toegeven dat ik hem anders waarschijnlijk ook wel had gekocht want het is nu eenmaal een machtige case. Maar dan had het wel zonde geweest van de ruimte...

Je bent enorm bedankt voor je hulp!!! Dankzij jou staat mijn besluit nu vast ;) !
En nu maar hopen voor mij dat het niet tegen valt :P
Maar dat zal vast niet...

• fanatic_david

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Topicstarter
Erazzzer schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 00:52:
[...]

En nu maar hopen voor mij dat het niet tegen valt :P
Maar dat zal vast niet...
Lol...nee, dat denk ik ook niet :) .

Verwijderd

Ik moet zeggen schitterend kasje om te zien :9~
Hoe is de airflow?

• fanatic_david

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Topicstarter
Ik veronderstel dat je het tegen Erazzzer hebt, maar in principe zal ik je dat binnenkort ook wel weten te vertellen (als Erazzzer dat tegen die tijd nog niet gedaan heeft). Mijn case is namelijk al besteld en ik hoop hem toch in de loop van volgende week al bij mij te zien. Can't w8 >:) ...

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

/me Wisser meldt!

Hoe de airflow is, tja ik kan je er niet heel veel van zeggen, want ik let daar niet zo heel veel op :P
Ik heb voor gewoon een 12cm inblazen en aan de achterkant een 12cm uitblazen. verder is de kast zeeer ruimetlijk van binnen. Wat ik wel goed vind van die kast, je hebt een soort tube, ook van ong 12cm doorsnee, die direct voor de cpukoeler komt en de hitte direct, via die tube naar buiten glijdt via de sidepanel

Verwijderd

Erazzzer schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 17:30:
/me Wisser meldt!

Hoe de airflow is, tja ik kan je er niet heel veel van zeggen, want ik let daar niet zo heel veel op :P
Ik heb voor gewoon een 12cm inblazen en aan de achterkant een 12cm uitblazen. verder is de kast zeeer ruimetlijk van binnen. Wat ik wel goed vind van die kast, je hebt een soort tube, ook van ong 12cm doorsnee, die direct voor de cpukoeler komt en de hitte direct, via die tube naar buiten glijdt via de sidepanel
Is het mogelijk om er een fan tegen aan te gooien?

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 18:54:
[...]

Is het mogelijk om er een fan tegen aan te gooien?
Nee, dat helaas niet. Tenminste, dat is niet de bedoeling, dr valt vast wel iets te modden :P

• fanatic_david

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Topicstarter
Erazzzer schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 18:56:
[...]

Nee, dat helaas niet. Tenminste, dat is niet de bedoeling, dr valt vast wel iets te modden :P
Er hoeft niet te worden gemod. Als je de trechter, die normaal hoort aan te sluiten op de CPU fan, weghaalt dan kan je er zonder enig probleem een 80mm fan in de plaats zetten. De 4 gaten komen namelijk precies overeen. Je kan eventueel wel kiezen om de standaard grill eruit te dremelen en er een custom fan guard op te plaatsen maar dit is naar eigen smaak.

Nota: Ik weet wel dat dit ondertussen al een vrij oude thread is maar ik post het toch maar voor het geval het nog iemand mocht interesseren.

Verwijderd

David_Britney schreef op woensdag 07 september 2005 @ 20:03:
[...]

Er hoeft niet te worden gemod. Als je de trechter, die normaal hoort aan te sluiten op de CPU fan, weghaalt dan kan je er zonder enig probleem een 80mm fan in de plaats zetten. De 4 gaten komen namelijk precies overeen. Je kan eventueel wel kiezen om de standaard grill eruit te dremelen en er een custom fan guard op te plaatsen maar dit is naar eigen smaak.

Nota: Ik weet wel dat dit ondertussen al een vrij oude thread is maar ik post het toch maar voor het geval het nog iemand mocht interesseren.
Dank je wel voor de informatie ;)

• fanatic_david

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 10:47:
[...]

Dank je wel voor de informatie ;)
Graag gedaan ;)

Verwijderd

Ik ben net bezig geweest om voor een kennis een PC ineen te steken in een Centurion 530. De kast is van een zeer goede kwaliteit. Maar er zijn een paar probleempjes.

Probleem 1
De CD verbergplaatjes staan niet toe dat de CD of DVD zonder wat te helpen uitschuift.

Ik zal een nachtje 2 schroevendraaiers het klepje extra open laten houden.

Probleem 2
Ik heb een Coolermaster Real Power 450 in de PC gestoken. De wattage meter krijg ik er niet in. Het blokje is te kort om vijsjes in te draaien, en net te lang om een constructieje te maken om hem als nog vast te vijzen in de floppy opening. Met wat prutswerk komt dat wel goed, maar toch is het jammer dat coolermaster niet eens compatibel is met hun eigen producten.

Betere tips zijn uiteraard welkom.

edit:

een vijs is hetzelde als een schroef :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 11:22 ]

Pagina: 1