Topicstart Opgelost. Hulp nodig voor nieuw probleem. Zie laatste post!
Het verhaal:
voor een klus, wat eigelijk een studie opdracht was (en waar ik nu nogfulltime mee aan het stinken ben in de vakantie), heb ik vandaag te horen gekregen dat het ontwikkelde menu kwa functionaliteit niet voldoende was. Hier was ik het ook wel deels mee eens en nu heb ik een nieuw menu ontwerp gemaakt.
Probleemstelling:
Ik ben nu al een hele dag aan het puzzelen geweest maar ik krijg de CSS niet naar wens.. Hieronder even een voorbeeld van hoe het er nu uitziet:
weg
ok ik heb de motor dus draaiende..serieus wat uren verdiept in het Suckerfish principe maar ik ga niet ontkennen dat ik wat bronnen heb gebruikt om bij het dropdown menu een verticaal deel te krijgen.
dit is wat het gewenste resultaat zou moeten wezen:
weg
alles geprobeerd om die 1 pixel margin's erin te krijgen..van margin-bottom bij de li tot en met paddings maar het lukt maar niet.............
De recente CSS:
[code=css]
body { font-family: verdana; font-size: 10px; color: #fff; background-color: #003A87; }
a { text-decoration: none; color: #fff; }
#nav, #nav ul { padding: 0; margin: 0; list-style: none; }
#nav a { display: block; width: 10em; }
#nav li { float: left; width: 10em; }
#nav li ul { position: absolute; background: #ff4400; width:10em; left: -999em; }
#nav li ul ul { margin: -1em 0 0 10em; }
#nav li:hover ul ul, #nav li.sfhover ul ul { left: -999em; }
#nav li:hover ul, #nav li li:hover ul, #nav li.sfhover ul, #nav li li.sfhover ul { left: auto; }
[/code]
De test pagina is hier te bekijken: link
Wie zou mij wat CSS tips kunnen verstrekken voor dit probleem?
Het verhaal:
voor een klus, wat eigelijk een studie opdracht was (en waar ik nu nogfulltime mee aan het stinken ben in de vakantie), heb ik vandaag te horen gekregen dat het ontwikkelde menu kwa functionaliteit niet voldoende was. Hier was ik het ook wel deels mee eens en nu heb ik een nieuw menu ontwerp gemaakt.
Probleemstelling:
Ik ben nu al een hele dag aan het puzzelen geweest maar ik krijg de CSS niet naar wens.. Hieronder even een voorbeeld van hoe het er nu uitziet:
weg
ok ik heb de motor dus draaiende..serieus wat uren verdiept in het Suckerfish principe maar ik ga niet ontkennen dat ik wat bronnen heb gebruikt om bij het dropdown menu een verticaal deel te krijgen.
dit is wat het gewenste resultaat zou moeten wezen:
weg
alles geprobeerd om die 1 pixel margin's erin te krijgen..van margin-bottom bij de li tot en met paddings maar het lukt maar niet.............
De recente CSS:
[code=css]
body { font-family: verdana; font-size: 10px; color: #fff; background-color: #003A87; }
a { text-decoration: none; color: #fff; }
#nav, #nav ul { padding: 0; margin: 0; list-style: none; }
#nav a { display: block; width: 10em; }
#nav li { float: left; width: 10em; }
#nav li ul { position: absolute; background: #ff4400; width:10em; left: -999em; }
#nav li ul ul { margin: -1em 0 0 10em; }
#nav li:hover ul ul, #nav li.sfhover ul ul { left: -999em; }
#nav li:hover ul, #nav li li:hover ul, #nav li.sfhover ul, #nav li li.sfhover ul { left: auto; }
[/code]
De test pagina is hier te bekijken: link
Wie zou mij wat CSS tips kunnen verstrekken voor dit probleem?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2005 20:47 ]