Toon posts:

Hulp gevraagd: PC hangt bij initialiseren LAN

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem. Sinds vandaag hangt mijn computer wanneer deze dmv zijn ethernetcard verbinding zoekt met iets externs. Het probleem ligt hoogstwaarschijnlijk bij XP aangezien ik de volgende dingen al heb geprobeerd:

- 3 geprobeerde netwerkkaarten vertonen hetzelfde probleem (op verschillende PCI-sloten)
- andere computers kunnen wel gebruik maken van de gebruikte hub
- de computer hangt ook als ik contact probeer te maken met andere zaken (direct met internet, met andere computers)
- computer kan wel een ip-adres toegewezen krijgen (te zien met ipconfig) en hangt pas als ik op een of andere manier gebruik wil maken van de connectie (pingen, op internet, etc)

Mijn computer vertoond dit van de een op de andere dag. Kan iemand mij hier mee verder helpen?

Alvast bedankt

Verwijderd

Hoe bedoel je precies, verbinding zoeken? En heb je al een andere poort op je hub geprobeerd? :)

Verwijderd

Topicstarter
Meerdere poorten geprobeerd. De hele computer hangt gewoon vast een paar seconden nadat ik bij netwerkverbindingen de lan-verbinding activeer. In de tussentijd zie ik dus wel dat hij nog een ip-adres toegekend krijgt, daarna hangt hij.

Verwijderd

En als je hem eens verbind met een andere pc middels een crosscable?

Verwijderd

Topicstarter
Het is me nog niet gelukt met een andere computer te verbinden. Maar als ik hem direct verbindt met mijn provider (en natuurlijk alles correct hiervoor instel) maakt hij ook hier weer kort contact om daarna volledig vast te hangen. Het ligt dus niet aan hub of netwerkkaart (of kabel, ook vervangen). Wat is trouwens een cross-cable?

Verwijderd

staat in de faq, maar aangezien je ook op andere apparatuur vastloopt zal dat het probleem niet gaan oplossen. Heb je eventueel een verse install achter de hand, of anders een Knoppix cd of iets dergelijks waarmee je eens kan testen of het aan je Windows installatie ligt?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:41

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Welk ip nummer krijgt hij, of neemt hij een ip nummer aan?

Indien je ip nummer begint met 169.x.x.x dan krijgt hij dus geen ip nummer, maar verzind meneer XP er zelf gewoon eentje.

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
van mijn hub (router is correcter) krijg ik een 192.168.x.x adres, van @home krijg ik gewoon mijn internet ip-adres

Verwijderd

Herinstalleer tcp/ip eens.
No- Flame
voor de skeptische mensen ja dat kan bij XP wel degelijk

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2005 23:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb helaas geen verse install of noppix. Is het wellicht mogelijk alles te deinstalleren wat met netwerken, lan of internet te maken heeft en dit opnieuw te installeren ipv dadelijk het laatste redmiddel te moeten gebruiken, namelijk xp opnieuw installeren.

• neh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 09:55

neh

Gescand op virussen en spyware met recentste definities?

Geprobeerd je virusscanner en firewall uit te schakelen? (indien van toepassing)

XT, 640K ram, 20 MB harddisk, MS-DOS 4.0...

Verwijderd

Topicstarter
hehe, hoe herinstalleer ik tcp/ip dan?

Verwijderd

protocol eruit donderen bij je netwerkkaart en er weer tussen zetten :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gecheckt met spybot op troep en er staat constant een norton virusscanner aan (die ik al uit heb gezet en het probleem helaas niet veroorzaakt)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 23:54:
protocol eruit donderen bij je netwerkkaart en er weer tussen zetten :)
Dat werkt niet, ik kan dat bij alle andere protocollen of services doen, maar bij tcp/ip blijft die optie grijs

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 23:55:
[...]

Dat werkt niet, ik kan dat bij alle andere protocollen of services doen, maar bij tcp/ip blijft die optie grijs
Oke, knal dan in apparaatbeheer je hele netwerkkaart er maar uit, en herstart de pc :)

Er is trouwens een editknop aanwezig waarmee je nieuwe informatie in je bericht kan zetten, dan komen er niet twee of drie berichten van jezelf onder elkaar te staan :)

Verwijderd

Topicstarter
Eenmalig vertoonde hij bij het vasthangen een blauw scherm met de melding dat de irq toekenning te hoog of te laag was (of een soortgelijke vage melding). Nu probeer ik bij apparatenbeheer de irq-toekenning te wijzigen van mijn netwerkkaart, maar dit is niet mogelijk. Hoe kan ik dit doen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 23:59:
[...]

Oke, knal dan in apparaatbeheer je hele netwerkkaart er maar uit, en herstart de pc :)

Er is trouwens een editknop aanwezig waarmee je nieuwe informatie in je bericht kan zetten, dan komen er niet twee of drie berichten van jezelf onder elkaar te staan :)
hmmm, handig zo'n edit-knop

Heb ik al tig keren gedaan (met 3 verschillende kaarten)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2005 00:01 ]

Verwijderd

in plaats van het vinkje weg te halen en er opnieuw tussen te zetten, doe je het volgende
kies voor installeren > protocol > Have Disk >ga naar c:\windows\inf klik op open en kies voor TCP/IP

Alle tekst klopt niet (heb engelse versie en weet niet hoe het er in NL staat)

IRQ Probleem komt waarschijnlijk door het feit dat je meerder kaarten hebt geprobeerd, zonder deze netjes te verwijderen. ga ff googlen hoe je de hidden devices verwijdert. is simpel zat hoor, maar zo leer je ook nog s wat =)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2005 00:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 00:11:
in plaats van het vinkje weg te halen en er opnieuw tussen te zetten, doe je het volgende
kies voor installeren > protocol > Have Disk >ga naar c:\windows\inf klik op open en kies voor TCP/IP
=)
Welke inf? Het stikt van de *.inf files, maar geen enkele in de c:\windows directory (en er is geen windows/inf directory)

Excuseer, net geprobeerd, was inderdaad letterlijk c:\windows\inf intoetsen.......me and my big mouth

TCP/IP opnieuw geinstallerd, kabeltje in mijn router gestopt, ik zie prachtig icoontje rechtsonder aangeven dat een connectie tot stand komt, en vervolgens beweegt mijn muis niet meer en realiseer ik me dat het geen effect heeft gehad. Probleem blijft.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2005 00:34 ]

Verwijderd

kun je ff een process list geven (screenshot?)
CTRL-SHIFT-ESC dan naar processen liefst alles in beeld natuurlijk en dan ff screenshot maken.
denk persoonlijk aan een virus of andere mal-ware.

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Guldan

Thee-Nerd

Het je ook een ander type netwerkkaart geprobeerd. IRQ less of equal fouten ontstaan meestal als er een verkeerde driver geinstalleerd is. En die levert ook het moment op dat de pc vasthangt. Dus als je inplaats van een realtek of dergelijk er een ander merk kaartje in hangt? is het dan goed?

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Pagina: 1