DNS server verkeerd ingesteld op Netgear router

Pagina: 1
Acties:
  • 2.770 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -Gabriel-
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik kreeg vandaag mijn nieuwe draadloze Netgear router binnen (Wgr614).. vrolijk aansluiten, kabels inpluggen... de eerste pc die ik wilde configureren was met draad, cat 5 kabel (kan ook op die router).. dus alles lukte.. wilde ik gaan internetten.. moest ik eerst die router configureren ofzo.. vond ik al apart.. Kreeg je zo´n opstart scherm met als adres: www.routerlogin.com Geen enkele andere internet adres deed het verder. Dus daar moet je ip adres invullen enzo! heb ik dat dus maar gedaan! maar ook 2 DNS servers. heb ik die zo maar ingevuld met verzonnen getallen.. dacht dat ik dat later wel kon veranderen. maar toen begon dus de ellende. Helemaal niets deed het meer.. dat routerlogin scherm kwam niet meer te voorschijn.. op andere pc's doet die ook helemaal niets meer. doe ik ipconfig: dan staat er: dns adres: 192.168.1.1 (dat had ik dus verzonnen). Ik heb de router al gereset. maar hij blijft dat maar zeggen! Het lijkt me dus dat ik het DNS adres moet veranderen op die pc! weet iemand hoe ik dit doe? Of is het een anderee reden? Ik heb al bij tcp/ip en dan eigenschappen gekeken.. maar daar staat die gewoon op automatisch! vreemd..

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Begin eens helemaal opnieuw.
Pak de handleiding van de router erbij, en zoek daar op hoe je je router reset.
Reset je router en lees dan de handleiding hoe je je router moet instellen.

Ip adres en dergelijk lijkt me raar om in te vullen..
Welke provider heb je?

[ Voor 10% gewijzigd door job op 19-07-2005 23:18 ]

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
job schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 23:18:
Begin eens helemaal opnieuw.
Pak de handleiding van de router erbij, en zoek daar op hoe je je router reset.
Reset je router en lees dan de handleiding hoe je je router moet instellen.

Ip adres en dergelijk lijkt me raar om in te vullen..
Welke provider heb je?
Ja helemaal mee eens. En maak er even een goed leesbare tekst van. Want is erg moeilijk te lezen zo. }:O

• -Gabriel-
ja het is echt zo!! Ik had gewoon alle kabels geconfigureerd enzo, en toen kreeg ik dus dat opstart scherm: www.routerlogin.com.. en daar moest je ip adres, subnet enzo alles invullen! En ik heb de router echt al gereset hoor

• -Gabriel-
en dit is de enige handleiding: http://www.netgear.nl/ond...e/WGR614v5_DFInstallG.pdf daar heb je nog niets aan.. :'(

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-01 18:01
Je router moet je altijd nog kunnen accessen op IP, dus in plaats van www.routerlogin.com vul je gewoon het ip van je router in in de adresbalk van je browser. Bij de meeste routers is dit een locaal netwerk address.
Probeer eens te connecten naar:
192.168.0.254, 192.168.1.254, 192.168.0.1 of 192.168.1.1
Met een beetje geluk zit het IP van je router daartussen en kun je inloggen om alles fatsoendelijk in te stellen. Verder heeft het weinig zin DNS server adressen zelf te verzinnen aangezien je dan nog niet relaxed kunt internetten. Dus even op de site van je provider opzoeken wat hun DNS servers zijn!

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

• -Gabriel-
maar dat moet dus altijd werken (via IP van router je router configureren), ondanks verkeerde dns servers??

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-02 21:00
bij die netgear spullen in nederland zit een papiertje met in een stap of 3 hoe je dat ding moet instellen per provider. heb die dingen zat gezien geen kunst aan maar je moet niet proberen iets te doen zonder eerst goed te lezen. er zit overigens een reset knop idd

• -Gabriel-
hm het bleek dus dat je modem moest resetten met stroom erop (al wel geprobeerd hoor, daar niet van ;) ) en dan iets van 30 seconden in houden.. nu doet die het wel
Pagina: 1