Toon posts:

[iPod] Muis + toetsenbord vallen uit na aansluiten iPod

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een paar dagen een iPod, en ik heb een probleem als ik deze aansluit op mijn computer. Wanneer ik hem aansluit, gaat de muis na een tijdje steeds trager reageren en na een tijdje reageert hij niet meer. Ook het toetsenbord valt dan uit.

Zoeken leverde dit op: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1042949/
Ik kan er echter niet veel mee, ik weet dat mijn computer niet geaard is, maar verder weet ik ook niet wat ik met die info kan. :) Ik vermoed wel dat het met de voeding te maken heeft.

Heeft iemand dit probleem ook gehad, of heeft iemand een oplossing voor dit probleem?
Alvast bedankt. :)

• Hexley
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Beetje meer info mag wel he...

Sluit je hem recht streeks op je computer aan?
Of via een USB aansluiting op je toetsenbord ofzo, mss een USB hub met/zonder eigen voeding?

En ook belangrijk is het OS te noemen...

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

Verwijderd

Topicstarter
Ik sluit hem rechtstreeks op de usb van pc aan, als ik me niet vergis heb ik nog een hub met eigen voeding liggen schiet me nu te binnen. Misschien is het handig om die eens te proberen.

Ik draai windows XP overigens, als je nog meer info nodig hebt moet je het maar zeggen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2005 23:15 ]

Verwijderd

USB toetsenbord en muis? In dat geval gok ik dat de ipod teveel stroom uit de USB poort trekt, waardoor muis en tobo dus niet genoeg stroom kunnen krijgen om nog correct te werken.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:24
Dit effect hadden wij ook wel eens met veel dongle's/zip drive's/superdrive's aan 1 mac, een usb hub met externe voeding is meestal de oplossing voor het probleem.

Meestal krijg je wel netjes een foutmelding, kun je deze nergens terug vinden in de logs?

[ Voor 27% gewijzigd door leon1e op 19-07-2005 23:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het hubje aangesloten + externe voeding. De muis + toetsenbord werken nu wel goed, maar het hubje is niet usb 2.0, krijg ik hier nog problemen mee in de toekomst? Ik heb nu nog niks ontdekt, maar in de handleiding stond wel dat usb 2.0 een systeemeis was...

• Hexley
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Nope opzich niet...
Maar snel is anders. ;)

Een nieuwe USB hub met voeding is iig wel handig...
Teminste als dit je telangszaam gaat...

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

Verwijderd

Topicstarter
De oplossing: ik heb een paar apparaten (waaronder muis + toetsenbord) nu op de hub aangesloten, als ik de iPod nu aansluit op de usb 2.0 op mijn eigen pc is er niks meer aan de hand.

Met dank aan Hexley voor de voorzet over het hubje ;)
Pagina: 1