Toon posts:

Welke brander???

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
He hallo tweakers!

Ik ben van plan om ook maar een keer zo'n brander te kopen maar welke??

Wie weet een goeie??

Verwijderd

Acer 8speed, ongeveer beste IDE Brander, 4MB buffer of zelfs 8 (weet niet meer uit mijn hoofd)Schijnt echt een topding te zijn voor weinig geld... Waar je hem NIET voor moet kopen is de hoeveelheid software enzo (cd's) die je erbij krijgt, dat is niet echt veel.. Maar waarom 100 gulden extra voor veel software als je het (en Nero offcourse) zo van iedereen kan kopieeren ?
Plextor 8 speed is ook goed, maar beetje duur :( <-- Hypocriet met 2e bericht, maar hij is gem. iets duurder dan Acer.

• maupie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 19:21
Er zijn bijna geen slechte branders meer. Ik heb zelf heel sceptisch een mitsumi als 2de brander gekocht, simpelweg omdat ie clone-cd ondersteund, en guess what, hij werkt perfekt. Hmm ik dwaal een beetje af. Maar huh, let er gewoon op dat die brander die je koopt clone-cd ondersteund. http://www.elby.de

Mooi is een woord van 3 letters .......AMD

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Heb zelf een Plex-je 8x4x32 IDE, deze fikker bevalt me prima, slikt alles.
Vond hem niet echt te duur, 595 is toch een redelijke prijs.
Heb hem bij www.norrod.nl gekocht.
Zitten in Zwolle, Groningen en Leeuwarden

Mzzl Diamon

And The Only One

Verwijderd

Maupie is right, kijk gewoon wat je goedkoop kan krijgen in je favoriete zaak.
Alles is goed, meer buffer is beter (vandaar die Acer...) Maar de rest heeft allemaal de helft van zijn buffer en dat is met een snelle PC zat... Als je niet gaat photosjoppen tijdens branden ofzo dan is elke brander wel ok...
Je koopt bijv. een HP 9100 series brander voor tussen de 500 en 1000 piek, dus die prijzen liggen nogal uiteen. Maaaar hij moet wel CloneCD ondersteunen, dat doet mijne dus niet, alhoewel ik nu NERO gebruik...

Verwijderd

Laat Acer maar, ik zie net dat CloneCD ondersteuning niet OK is...

Mijne werkt er trouwens ook niet mee, is CloneCD nou echt zo handig? kan hij meer als Nero?

• Diamon

Diamon

The Weird One

Nero levert niet veel problemen meer op.
Maar CloneCD fikt bij mij tot nu toe alles, en Nero geeft nog wel eens een vage foutmelding.
Maar onder 2000 doet CloneCD nog wel eens weird.

MMMmmmmmmmmmmm dus het hangt tegenwoordig van Elaborate Bytes af welke branders (lees Merk) populair zijn.
Hihihihihihiiihi, Philips ga eens met EB praten (Let Make Things Better).
Toch vreemd dat 1 van de uitvinders van de Compact Disc niet de beste branders levert.

Mzzl Diamon

And The Only One

Verwijderd

De Plex 8432 van Diamon is één van de weinige writers die zowel voor lezen als schrijven alle CloneCD functies ondersteunt.

Dat is dus de reden waarom ik hem ook heb besteld. Ik heb er al een Teac 58s in hangen en die doet het prima.....alleen geen RAW writing enzo :( en dus houdt het wat betreft CloneCD op.

Het grote voordeel van CloneCD is dat je vrijwel alle beveiligde CDs kunt fikken zonder te hoeven patchen enz. De Beveiliging wordt gewoon meegekopieerd. Deze optie zou volgensn de verhalen ook door Ahead gaan worden ingebouwd in NERO, maar in de laatste versie 5004 zie ik daar niks van :(

• Diamon

Diamon

The Weird One

Jep, daarom heb ik ook een Plex-je gekocht.
Wou geen gezeik bij het maken van een Back-up, or what ever.

Mzzl Diamon

And The Only One

• Cyberdeck
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

Hp9110i en sony crx140 doen allebei ook perfect branden met clonecd. Zowat de eerste 8x writers die door clonecd ondersteund werden.
Ik heb de mijne al met alle software inmiddelfs uitgeprobeerd en op alle mogelijke manieren, in the fly maximum speed, audio gewoon data, whatever
no problems en tegelijkertijd nog een boel andere dingen doen ook. brander van 550,- nu ,geloof ik

• waslijn
  • Laatst online: 11-08 09:53
Ik ga binnenkort ook een nieuwe brander aanschaffen. Ik ga denk ik voor die Sony crx140E. Heb hem al bij een paar zaken voor rond de Fl 440,- incl btw zien liggen (dan wel zonder software).

Ik brand nu nog steeds met mij Philips3610 brandertje. Hij doet het nog steeds perfect, alleen hij is zo traag en loopt altijd te fucken met het lezen van cd's.

Iemand nog een voordeliger alternatief ??

Gr Waslijn...

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 20:04
ik heb een acer 8x4x36 met 8 mb buffer, en die is zwaar relaxt.
cloneCD werkt goed (bij mij)
en die 8 mb buffer fijn.
ik heb die brander nou een paar maanden zonder probs.

Verwijderd

Als je het geld ervoor hebt zou ik voor een SCSI Plextor gaan. Ik kan uit eerste hand melden dat zowel px8220(8,2,20x) als de px124ts (12,4,32x) errug fijne drives zijn, die met de laatse firmwares ook prima werken met CloneCD. Zoals gezegd, heb ik deze drives geruime tijd getest (resp. 9 en 3 mnd.) tevens heb ik een yamaha, een ricoh en een freecom, maar plextor is naar mijn idee toch echt een klasse beter dan de rest vanwege de volgende puntjes:

. goede support en firmware updates, die zijn er regelmatig bij plextor, maken b.v. dat de drives met clone werken. bij andere merken wordt meestal niets ge-update, en als ze het al doen, dan minder snel dan plextor.
. megastabiele drives, degelijke constructie met eigen fannetje in de drive.
. keurige service en aflevering. Heb eens een email verstuurd en had binnen een paar uur antwoord (wilde een zwart frontje, dat kon!) aflevering na 2 dagen.
. kompleet. bij retail versies krijg je software en kabeltjes, verder zit er bij plextors een uitgebreide handleiding, een pennetje waar je mee in het gaatje voorop zou kunnen prikken als je cd er niet uit zou willen en een extra jumpertje, dit lijkt onzin maar maakt wel een degelijke indruk.

mijn advies: ga voor plextor!

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 15:47
In 1 woord: SCSI !!

Verwijderd

weet iemand of de sony crx140 ook clonecd ondersteunt. Dat lijkt mij wel een relaxte brander gezien prijs en geclaimde prestaties. Zijn er trouwens uberhaupt positieve dan wel negatieve ervaringen met deze brander? Nu we het er toch over hebben, hoe zijn de laatste versies van Boonstra?

• Witte
  • Laatst online: 26-08 12:17
Ik heb een plextor 8220 scsi-brander en een ultraplex 40 scsi-lezer. Op een simpel SCSI-2 kaartje. Werkt als een trein.
Het is een investering, maar dan heb je wel kwaliteit.

Ik moet wel zeggen dat ze af en toe problemen hebben met het rippen van brakke audio-cd's (met vetvlekken of krassen).

Dat rippen kan gewoon met de Windoos-verkenner! Audiobestanden worden als WAV-files herkend.

Houdoe

• Diamon

Diamon

The Weird One

Dat rippen kan gewoon met de Windoos-verkenner! Audiobestanden worden als WAV-files herkend.
En dat doe je zonder software.
Leg dat maar eens effe haar fijn uit aan Diamon.

Mzzl Diamon

And The Only One

• Cyberdeck

Cyberdeck

bizar

JBart kun je eens iets hoger lezen want je vraag was al beantwoord!
Ja ik heb de crx140 en ja hij maakt waar wat ze zeggen, lage cpu last 9% van cdromspeler naar writer on the fly audio op 8x op een pentium 2-350@448.
En ja hij ondersteund clonecd zoals ik al boven zei en als je naar clonecd's homepage was gegaan kun je zo lezen welke wel en niet ondersteund wordt.
80 minuten cd's doet ie ook, raw writing cd text, ook met releasegaatje etc etc
Ik heb de ide versie btw

Verwijderd

Cyberdeck, ik heb je stukje natuurlijk gelezen, maar dit heb ik denk ik over het hoofd gezien. Ik wilde graag weten of er ook andere (slechte) ervaringen zijn. Bij jou kan het wel werken maar bij een ander geeft het soms problemen. Bovendien wil ik graag weten wat de ervaringen met de nieuwe Boonstra branders zijn, omdat ik die met korting kan kopen. (Are their things better??? or not?

Verwijderd

Na zo vaak al geweest nog steeds veel.

Yamaha 8424E :)

Verwijderd

Diamon

Hier zijn tenminste 2 mogelijkheden voor:

1) De software die bij Plextor Writers en Roms wordt geleverd (PlexManager?) zorgt ervoor dat je Audio-Tracks als gewone wavjes ziet, errug handig dus.

2) Ergens op het net zweeft net zoiets rond, maar dan voor alle CD-ROMs.

Het kan dus wel degelijk.

• Witte
  • Laatst online: 26-08 12:17
Diamon:

Hoe het werkt weet ik niet. Ik heb inderdaad geen extra software nodig, ik ben ook niet 100% zeker of Plextor-Manager nodig is.

Waar bij (simpele) cdrom-spelers bijvoorbeeld

track01.cda 1 kb
...

staat, staat bij mijn cdrom-speler/brander:

track01.wav 44.395 kb
...

Dit maakt een cd-tje rippen wel erg simpel.

groeten

Houdoe

• Diamon

Diamon

The Weird One

_GraveR_: heb je toevallig ook een URL-tje, of weet je zo de naam van het proggie.

Ben effe met Nero 5.0 bezig geweest, en die ondersteunt het ook.
Maar krijg een error bij het benaderen van de cddb servers.
Heeft iemand dit al een sgedaan, en / of heeft een lijst met servers die je kunt gebruiken.

Mzzl Diamon

And The Only One

Verwijderd

Grappig Marble!
Die Acer heeft topbuffer, er staat wel dat hij geen RAW copy's by CloneCD ondersteunt! Kun jij gewoon beveiliginge meekopieeren?

Verwijderd

Heb je voor een Plextor IDE schrijver geen plextor cd-rom lezer nodig?

ik heb zoiets ergens gelezen maar ik weet niet zeker of dit voor de IDE of SCSI versie is?

zelf ben ik ook van plan om een cd-rw te gaan kopen, misschien de plextor 8432 of een hp 9110i, ik moet nog even beslissen welke mij beter lijkt.

• maupie
  • Laatst online: 02-07 19:21
hmm volgnes mij is degene met wie deze threat begon nooit meer terug geweest of hij heeft geen brander gekocht. hmm stomme vraag en heel off topic misschien maar hoe kan ik mijn cpu load bekijken onder win 9x ????

Mooi is een woord van 3 letters .......AMD

• Cyberdeck

Cyberdeck

bizar

Wintop installeren, is een powertoy of kerneltoy van microsoft. Staat als het goed is ergens op de windows98 cd als extra mapje die je zelf kan installeren. Anders even naar microzacht surfen of andere software leveranciers

• d33n
  • Laatst online: 28-08 20:04
titan.....ik heb onlangs nog een paar back-ups van the sims gemaakt.
eerst ff een disk image gemaakt en toen gebrand, werkte gewoon, hoor.

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 24-08 16:05
DaDark: waar heb dat zwarte frontje besteld? Ik kreeg een mail van Plextor dat ze nooit zwarte frontjes gehad hebben, dat was wel via de Europese site. Kan je me meer vertellen?

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:56
Hmm als je nog een goed merk wilt horen
TEAC
ikzelf heb de 58s
is een scsi 4 mb buffer 8x brander 24x lezen NIET herschrijven maar ik gebruik toch al weinig cdRW's en anders heb ik er toch nog een ricoh mp6200s in liggen ( kloteding )
maar ik brand wel 8x audio on the fly met mijn teac met 3% cpu belasting ( de lezer is in dit geval mjin scsi pioneer 303s 6x36x dvd vcd rom speler )

.

• Scidd0w
  • Laatst online: 30-06 14:34
Diamon:

Het is eigenlijk geen proggie, het is een "gehackte" versie van je cdfs.vxd ennuh
hier staat die.

suc6,

Scidd0w

• Diamon

Diamon

The Weird One

Thanks Scidd0w

Okay heb hem onder 98SE gedropt, maar kan onder 2000 dat cdfs.VXD bestand dus niet vinden.

Maar kan wel het volgende bestand vinden:
cdfs.sys en ze staan beide in de volgende mappen.
D:\WINNT\system32\drivers

En

D:\WINNT\system32\dllcache

Is er ook een NT/2000 versie, of kan ik hem hernoemen naar een sys bestand, lijkt me niet.

Mzzl Diamon

And The Only One

• TheFruitNerd
  • Laatst online: 28-08 10:10

TheFruitNerd

iets met fruit

Ondersteunt die ACER 8x4x36 ook CloneCD?
Want als dat zo is zou ik voor de ACER
gaan. Heeft ook C!T Topper predikaat. Kost minder dan f600 ballen (Pricewatch). Plextor is natuurlijk wel HET merk maar als die ACER ook CloneCD ondersteunt dan zou ik voor die ACER gaan!

- de zon schijnt altijd wel ergens -

Pagina: 1