Ik wil uit een bepaalde string bepaalde waarden halen door te zoeken tussen constructies die altijd hetzelfde zijn. Ik heb op PHP.net een voorbeeldscript gevonden en dit een heel klein beetje aangepast om aan mijn situatie te voldoen, maar het werkt niet... Ik krijg gewoon geen output, zelfs geen foutmelding:
Het moet bijvoorbeeld dus zoeken VAN "<ElTank>" TOT "," of VAN ", AL " TOT " ("
Is er iets mis met de code of is het gewoon onmogelijk speciale tekens als "<" of "," te gebruiken om tussen toe zoeken?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| <? // Remove for actual version $input = "<ElTank> Silver Nariyid Boots, (6) craft (Silver), AL 350 (6Tinks) : Major Coordination, Impenetrability VI, Minor Focus, Bludgeon Bane VI. Dif 286, [1.3/1.0/1.0/1.1/0.4/0.6/0.4], Value 6,161, 400BU"; function ExtractFromString($str, $start, $end) { $str_low = strtolower($str); $pos_start = strpos($str_low, $start); $pos_end = strpos($str_low, $end, ($pos_start + strlen($start))); if ( ($pos_start !== false) && ($pos_end !== false) ) { $pos1 = $pos_start + strlen($start); $pos2 = $pos_end - $pos1; return substr($str, $pos1, $pos2); } } $armor_name = ExtractFromString($input, "<ElTank>", ","); echo $armor_name; $armor_level = ExtractFromString($input, ", AL ", " (" ); echo $armor_level; ?> |
Het moet bijvoorbeeld dus zoeken VAN "<ElTank>" TOT "," of VAN ", AL " TOT " ("
Is er iets mis met de code of is het gewoon onmogelijk speciale tekens als "<" of "," te gebruiken om tussen toe zoeken?