Toon posts:

[Combo DVD/VHS] Geen dvd of videobeeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs de combo DVD/VHS Samsung SV-DVD 440 gekocht. Ik heb dit nu op de tv aangesloten via de bijgeleverde coax-kabel vermits mijn tv geen scart heeft (de tv is een Philips van ongeveer 10 jaar oud). Dus de kabel zit in de antenne ingang vande combo en dan gaat de coax van de combo naar de tv.

Tv bekijken is geen probleem, hij vindt alle zenders, maar hij vindt het videokanaal niet. Ook DVD toont hij niet. Zelf het testscherm niet. En vermits je niets ziet, kan je ook niets instellen.

Ik heb al vanalles geprobeerd, maar omdat ik er ook niet veel van ken ben ik dus nog geen stap verder.

Alvast bedankt

• michelkoenders
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-02 19:48
kijk eens in de handleiding of hij het signaal wel via de coax kan sturen. Bij mijn videorecorder moest ik in het menu een functie aanzetten om het signaal via de coax te sturen

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Soms staat de functie die zorgt dat het signaal van de combo op de antenne wordt gezet gewoon uit.
De handleiding is dan denk ik wel de oplossing. Het zal wel ergens bij de setup opties staan (als er zo'n functie op zit).
Verder kan het zijn dat je videokanaal in een heel ander frequentiebereik zit dan je normale TV zenders.
In je handleiding staat ook wel precies wel kanaal gebruikt wordt.
Het makkelijkste is even de stekker in de antenne ingang van de combo los te halen en hem dan aan te zetten met een DVD erin. Als je dan je TV laat zoeken dan weet je gelijk of je je videokanaal te pakken hebt. :)

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het ondertussen al gevonden alleen begrijp ik niet dat dit de oplossing was.
Er zaten nog bijgeleverde kabeltjes bij (een geel voor videokabel en een wit/rood voor audiokabel). Die moest ik gewoon nog in de combi steken en de rest in een euroconnecter en in de tv. Dan deed ie het wel.

Maar toch bedankt voor de reply's :)