Toon posts:

Intern geen netwerk meer sinds aanschad nieuwe router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vorige week een Linksys WRT54G router gekocht omdat ik een draadloze verbinding wou voor mijn laptop nu dat allemaal perfect werkt zit ik nog met 1 probleem.

Dat probleem is namelijk dat ik intern geen netwerk meer heb tussen de computers en laptop, dus ik kan niet meer in de 2e computer kijken(de mappen die dus geshared zijn) en ook niet op de laptop of andersom.

Als ik computers ga zoeken op het netwerk vind hij ze ook niet, met mijn vorige router(Edimax BR 6104K) werkte alles gewoon perfect en kon ik op beide computers en laptop komen.
Ik heb het netwerk al eens helemaal opnieuw ingesteld maar het werkt nog steeds niet. Ook heb ik alle computers een vast IP gegeven omdat hij met de Linksys router elke keer een ander adres gaf.

Alles werkt op Windows XP SP2(1 computer op Home en andere computer en laptop op PRO)
Ook staan op 1 computer en de laptop een wachtwoord maar die zijn allebei hetzelfde ook de gebruikersnaam ;)

Alvast bedankt :)

Verwijderd

Ik heb ook zo'n router en heb dit probleem niet.
Wat misschien wel zou helpen is dat je met de zelfde werkgroep werkt.

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:17

tozzke

aka tozzert

door alleen het uitwisselen van de router kàn dit níet

geldt dit probleem alleen voor wireless of ook bedraad? ([logisch]als het bedraad nl wel werkt, moet je het dus ergens zoeken in de config van het draadloze gebeuren[/logisch])

[ Voor 35% gewijzigd door tozzke op 19-07-2005 21:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ze zitten alle 3 in dezelfde werkgroep ;)

Bedraad werkt niet en draadloos werkt ook niet ;)

Verwijderd

Ik ben niet bekend met de features van dit ding, kan hij intern firewallen of niet? Zo niet dan lijkt me dit inderdaad niet door de router te komen maar iets wat is samengevallen met het plaatsen van de router. Oftewel, de wet van Murphy :P

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

volgens de [rml][ NT] troubleshooter FAQ[/rml] ga je nu
"Kan je nu wel de andere pc benaderen door in je windows verkenner/explorer het volgende in de adresbalk invoeren: \\\[ip-adres]\ Wordt er nu om een wachtwoord gevraag of zie je de shares?"
Maar kun je pingen? wat krijg je voor foutmeldingen? Staat je firewall niet toevallig ingesteld op je oude ip ranges?

en leuk_he's regel 1: Controleer je kabels. Je nieuwe router kan kritischer zijn, en wellicht moet je deze crossed of juist straight aansluiten

[ Voor 3% gewijzigd door leuk_he op 19-07-2005 23:50 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-04 17:46
aangezien de router netjes ip's uitdeeld via dhcp zal het niet in de kabels zitten gok ik zo... tenzij niet alle pc's netjes een ip krijgen....

zal het is zoeken in je firewall van win xp sp2

begin is met ze uit te schakelen ....

maar kontrole voor dit alles maar eerst is of je, je pc's ken pingen afzonderlijk

en kom dan ff terug... met wat meer info kunnen we je beter helpen
Pagina: 1