ADSL router configureren

Pagina: 1
Acties:
  • 357 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Topicstarter
Ik heb vanmiddag een adsl router gekocht. Alleen het "EzSetup" programmatje wat op de bijgeleverde cd staat start simpelweg niet op. Ik heb 2 besturingssystemen op m'n pc namelijk Windows XP en Windows 2000 maar op allebei werkt hij niet.

Nu kan ik m'n router dus alleen configureren via 10.0.0.2. Ik heb het standaard username & password al opgezocht op internet dus ik kan er in komen. Ik heb nu dus echt geen idee hoe ik dat moet instellen. Er stond wel ergens username & password onder de WAN-settings en daar heb ik dus mijn gegevens ingevuld van m'n ISP (Het Net). Moet ik ook ergens het telefoonnummer van m'n ISP invullen? Zoja waar? De site van Het Net kan me ook niks vertellen en google word ik ook niet wijs uit. Wie o wie kan me helpen :?

• bibroni
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2024
Heb je al de juiste vp/vc waarde ingevuld?? Je belt niet meer uit dus een telefoonnummer hoef je niet in te vullen. Info over welke vp/vc staat ongetwijfeld ergens op de site van het net en anders kan je dat ook wel met de search vinden denk ik :P

There's no point in being grown up if you can't be childish sometimes.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:30

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je zou je verhaal eens moeten doorlezen en je dan voorstellen dat je niet weet wat voor spul je hebt en hoe je het aansluit enzo. Hier kan niemand je antwoord op geven als je niet eens vertelt WELKE router, welk modem en dat soort dingen gebruikt...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Topicstarter
kalyndra schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 20:51:
Heb je al de juiste vp/vc waarde ingevuld?? Je belt niet meer uit dus een telefoonnummer hoef je niet in te vullen. Info over welke vp/vc staat ongetwijfeld ergens op de site van het net en anders kan je dat ook wel met de search vinden denk ik :P
* babbaloerie gaat snel even zoeken

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Topicstarter
JvS schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 20:58:
Je zou je verhaal eens moeten doorlezen en je dan voorstellen dat je niet weet wat voor spul je hebt en hoe je het aansluit enzo. Hier kan niemand je antwoord op geven als je niet eens vertelt WELKE router, welk modem en dat soort dingen gebruikt...
Het is Upspeed ADSL modem/router met ingebouwde 4 poorts switch, meer weet ik ook niet :P

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:30

JvS

Ik heb hem zelf ook

Misschien heel lullig, maar waarom koop je zo;n modem als je niet echt verstand van zaken hebt? Nu heb je dus geen support van je provider. Koop liever een speedtocuh 510 of 546 ofzo, dan helpt je eigen provider je 100%.

Als je nou ook maar 1 probleem hebt, kan je helemaal niets omdat je provider en kpn dat modem niet ondersteunen... Nu moet je maar net mazzel hebben dat iemand hier dat "upspeed" modem precies kent...

Ik zou even met de leverancier bellen of dat ding terug brengen en een modem kopen waarop je wel support krijgt.

[ Voor 8% gewijzigd door JvS op 19-07-2005 21:07 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Topicstarter
JvS schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 21:06:
Misschien heel lullig, maar waarom koop je zo;n modem als je niet echt verstand van zaken hebt?
Het moest dus van mijn vader :/

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04:07

Reptile209

- gers -

Is het de onderste op deze site? Zo ja, dan gok ik op basis van de handleiding dat je in de webinterface (GN: admin, WW: conexant) naar Setup -> WAN moet gaan. Daar vul je in (op basis van de handleiding):

Step 2 : Enter the numbers in the VPI and VCI fields. VPI: 8 VCI: 48
Step 3 : Select ENCAPSULATION to“ PPPoA VC-Mux “
Step 4 : Enter the “ Username “ and “ Password “ bijv. reptile209@adsl-surfen en je ww
Step 5 : Select BRIDGE to “ Disabled “
Step 6 : Select DHCP to “ DHCP client enable “
Step 7 : Click “ Execute “
Step 8 : Click “ LAN “ and check the DHCP Server has already enable
Step 9 : Click “ Save Settings “ device will restart automatically.

En dan kijken wat 'ie doet ;). En laat de terrechte opmerking van JvS eens aan je pa lezen :).

[ Voor 41% gewijzigd door Reptile209 op 19-07-2005 21:21 ]

Zo scherp als een voetbal!

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Topicstarter
Reptile209 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 21:19:
Is het de onderste op deze site? Zo ja, dan gok ik op basis van de handleiding dat je in de webinterface (GN: admin, WW: conexant) naar Setup -> WAN moet gaan. Daar vul je in (op basis van de handleiding):

Step 2 : Enter the numbers in the VPI and VCI fields. VPI: 8 VCI: 48
Step 3 : Select ENCAPSULATION to“ PPPoA VC-Mux “
Step 4 : Enter the “ Username “ and “ Password “ bijv. reptile209@adsl-surfen en je ww
Step 5 : Select BRIDGE to “ Disabled “
Step 6 : Select DHCP to “ DHCP client enable “
Step 7 : Click “ Execute “
Step 8 : Click “ LAN “ and check the DHCP Server has already enable
Step 9 : Click “ Save Settings “ device will restart automatically.

En dan kijken wat 'ie doet ;). En laat de terrechte opmerking van JvS eens aan je pa lezen :).
T'is gelukt :D Thnx! :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Move OH -> NT

Oslik blyat! Oslik!

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:48
Allereerst mijn excuses dat ik dit ongelovelijke oude topic weer omhoog schop. Ik kan echter niet inloggen op zo'n Upspeed adsl modem, en heb alle standaard user en passwords geprobeerd. (admin/admin, admin/1234, admin/password, 'leeg'/admin, admin/epicrouter, und so weiter)

Heeft een van jullie nog een manual onder het stof liggen, of weet iemand het zo uit het hoofd? Mijn dank is groot!

- hardware always changes.. -

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:24

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Aangenomen dat het dezelfde router betreft (waarom anders kicken).

Reptile209 in "ADSL router configureren"

:?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1