Toon posts:

[6800 Le] Geeft Rare blokken bij booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 dagen een 6800 le, en heb k ook meteen geunlocked (12//6) kwam ik uit, en dit draaide lekker, ik had ook overclocked tot 400//850 (me temps bleven rond de 55 en hij voelde ook niet warm) dus dit moet geen probleem zijn
Dit draaide goed 2 dagen lang, geen enkel probleem
kreeg k vandaag nieuw bureau, ik voor t gemak me kast meteen opengeschroeft, alle ide//sata//molex aansluitingen losgemaakt, netjes gebonden na t vastmaken,
en me 6800 le geeft zodra k em aanzet een scherm vol met blokken (wit, groen etc, lijkt beetje op een oud dos spel)
Heb k me ouwe geforce mx 440 erin gedaan, die draait gewoon
en die nieuwe dus niet

ik heb hier op got al gezocht en vond een vergelijkbaar probleem ongeveer, waarbij de cmos moest worden gereset, dit hielp niks
agp in bios enzo goedgezet( fastwrites uit enzo)
rivatuner geuninstalled zodat die niet automatisch alle pipes unlocked (Ik weet niet cker hoe dat werkt)
ik ben ondertussen nog steeds aant zoeken op google

Wat is dit en hoe los ik dit op?
Please help :'(

Edit: sorry mijn specs:
Amd athlon 64 skt 754 3000+
512 mb twinmos pc 3200//400
asrock upgrade k8 1689
400 watt x-gear voeding
160 GB s-ata maxtor diamond max plus 9

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2005 20:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Lees net op een duitse forum via google dat als je artifacts krijgt voor bios scherm of voor windows laat de kaart niet meer te redden valt , kan iemand dit bevestigen? dan stuur ik hem namelijk RMA ( of kunnen ze zien dat je heb overgeclokt//unlocked via rivatuner?)

Edit: Heb besloten de kaart terug te sturen, want hier kan ik niets mee ( of iemand moet een idee hebben) maar Kunnen ze zien dat ik hem heb geunlocked of overclocked?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2005 21:21 ]

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:56
welke 6800LE heb jij?

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:03
Mijn 6800GT is ook doodgegaan zonder duidelijke oorzaak. Ik had ook rare artifacts al vóór het POST-beeldje, BIOS was amper toegankelijk en een RMA was de enige oplossing. Mijn advies, volgende keer het geheugen niet zo overklokken, dat doet de NV40 volgens mij de das om. Bij mij was bijvoorbeeld het verschil in snelheid tussen 1050 en 1200Mhz niets of zelfs negatief, maar er waren geen artifacts in-game. Tijden lang perfect op 1200 gedraaid, en toen deed ie niks meer.

Verwijderd

Topicstarter
@ coolmaster: ik heb de asus v9999le/td AGP uitvoering

@ iceeyz: bedankt voor de tip zal k zeker op letten. maar ze kunnen nu dus niet zien dat ik hem geunlockt of overclocked heb? (kon het niet meer terugzetten in rivatuner dankzij niet in windows kunnen komen met die kaart) maar word toch niet opgeslagen in de kaart maar op HD?

Verwijderd

dat word geregled in de registry, daar werkt rivatuner mee, dus je unlockingen worden pas uitgevoert als alles uit het register word toegepast laten we het zo zeggen. dus ze zullen niets kunnen zien. Ze kunnen wel zien of je te ver hebt overgeklokt, maar dat is jou geval niet het geval.

Verwijderd

ik had dat ook bij aanschaf, doa dus..
defect videokaart geheugen meestal.
Pagina: 1