[WIN2K] Active directory probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 461 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DarkFire
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-03 19:05
Hallo Allemaal,

Ik zit met een probleem, toen mijn server gisteren opnieuw moest opstarten voor de installatie van een programma, kwam hij niet meer online.

Na een gekloot (laatste juiste configuratie terug gezet via F8 omdat hij bij normaal opstarten vastliep, het zojuist geinstalleerde programma direct ge-uninstald ) heb ik hem echter weer opgestart gekregen maar nu is de computer niet meer via windows file sharing te bereiken en is de active directory offline.
Als ik de active directory probeer te openen via de mmc krijg ik een fout dat het domein niet bestaat.

Wie weet wat ik moet doen om de active directory en windows file sharing weer aan de praat kan krijgen.

het gaat hier om:
Windows 2000 Advanced server sp4

Ook krijg ik tijdens het opstarten een fout dat 1 van de services of een driver niet kan worden gestart.

In de event viewer zie ik een aantal problemen:

WINS Performance Monitor Counters could not get the WINS statistics.
Unable to collect the FTP performance statistics. The error code returned by the service is data DWORD 0.
Message Queuing was unable to join the local Windows 2000 domain. Hresult- c00e0075h
Unable to complete Message Queuing Setup. Hresult- c00e0075h

Het kan aan mij liggen maar de wins performance monitor lijkt me niet iets dat er mee te maken zal hebben, evenals de ftp want het hele iis word niet gebruikt, of hebben een van de ze wellicht met windows file sharing te maken???
En de volgende problemen hebben dus te maken met het domein en geven de fout code: c00e0075h, echter kan ik hier op got niks over vinden en op het internet ook nog niks, kan iemand mij mischien helpen?

En tijdens het vastlopen zijn de volgende fouten geregistreerd:
The description for Event ID ( 2001 ) in Source ( rasctrs ) cannot be found.
2x Unable to open the Redirector service. Error code returned is in data DWORD 0.
Unable to open the Disk performance object. Status code returned is data DWORD 0.
Unable to collect the FTP performance statistics. The error code returned by the service is data DWORD 0.
Unable to query the IIS Info service performance data. The error code returned by the service is data DWORD 0.
Unable to open ATK device for R access. Returning IO Status Block in Data.
Windows cannot unload your registry file. If you have a roaming profile, your settings are not replicated. Contact your administrator

De server word gebruikt als DC en heeft verder weinig bijzondere taken (file server voor paar kleine bestanden die ikzelf alleen gebruik )

[edit]
Wat mij ook opviel wat ik net vergeten te vertellen was dat de grafische driver ook niet meer werkte en ik deze opnieuw heb moeten installeren
[/edit[

DarkFire
Sorry voor de gebrekkige post van de vorige keer, ik moest echter weg en had dus geen tijd sorry |:(

[ Voor 3% gewijzigd door DarkFire op 19-07-2005 21:00 ]

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-03 07:26
Hoi ;)
Ik zit met een probleem, toen mijn server gisteren opnieuw moest opstarten voor de installatie van een programma, kwam hij niet meer online.
Welk programma heb je geinstalleerd dan? Wie weet kan dat problemen geven op een DC
Na een gekloot (laatste juiste configuratie terug gezet via F8 omdat hij bij normaal opstarten vastliep, het zojuist geinstalleerde programma direct ge-uninstald ) heb ik hem echter weer opgestart gekregen maar nu is de computer niet meer via windows file sharing te bereiken en is de active directory offline.
Als ik de active directory probeer te openen via de mmc krijg ik een fout dat het domein niet bestaat.
Niet meer te benaderen via hostname? Niet meer te benaderen via IP?
DNS nagekeken?
Wie weet wat ik moet doen om de active directory en windows file sharing weer aan de praat kan krijgen.
Als je een betere probleem omschrijving geeft, misschien iedereen, maar voor nu zeg ik wellicht iets met TCP of DNS?
het gaat hier om:
Windows 2000 Advanced server sp4

Ook krijg ik tijdens het opstarten een fout dat 1 van de services of een driver niet kan worden gestart.
Welk service? Of welke driver, dat moet je vinden in de eventviewer
In de event viewer zie ik een aantal problemen:

WINS Performance Monitor Counters could not get the WINS statistics.
Perfmon melding is NU niet belangrijk
Message Queuing was unable to join the local Windows 2000 domain. Hresult- c00e0075h
Unable to complete Message Queuing Setup. Hresult- c00e0075h
Wat staat hier over op google of MS knowledgebase
Het kan aan mij liggen maar de wins performance monitor lijkt me niet iets dat er mee te maken zal hebben, evenals de ftp want het hele iis word niet gebruikt, of hebben een van de ze wellicht met windows file sharing te maken???
Denk het niet..
En de volgende problemen hebben dus te maken met het domein en geven de fout code: c00e0075h, echter kan ik hier op got niks over vinden en op het internet ook nog niks, kan iemand mij mischien helpen?
Wederom, wat zegt MS knowledgebase?, Google groups? als ik er op zoek zie ik wel degelijk resultaat, maar op het eerste oog lijkt het me niet DC related..
En tijdens het vastlopen zijn de volgende fouten geregistreerd:
The description for Event ID ( 2001 ) in Source ( rasctrs ) cannot be found.
2x Unable to open the Redirector service. Error code returned is in data DWORD 0.
Unable to open the Disk performance object. Status code returned is data DWORD 0.
Unable to query the IIS Info service performance data. The error code returned by the service is data DWORD 0.
Unable to open ATK device for R access. Returning IO Status Block in Data.
Windows cannot unload your registry file. If you have a roaming profile, your settings are not replicated. Contact your administrator
Wat vind je als je hier op zoekt?
De server word gebruikt als DC en heeft verder weinig bijzondere taken (file server voor paar kleine bestanden die ikzelf alleen gebruik )
Erg duur besturingssysteem voor een paar kleine bestanden ;)
DarkFire
Sorry voor de gebrekkige post van de vorige keer, ik moest echter weg en had dus geen tijd sorry |:(
Dit is eigenlijk niet veel beter, maar ik probeer je wel te helpen..

• DarkFire
Om de vragen zoveel mogelijk te beantwoorden:

De programma`s die geinstalleerd zijn, zijn onder andere: dns, ad, winvnc, statbar

De http service van apache werkt nog gewoon, de dns ook en de server is ook nog over te nemen via vnc met het ip adres. En ook heb ik ff getest of de mail server die erop staat maar normaal niet meer gebruikt word het nog deed en dat was ook het geval.

Als ik hem echter met vnc probeer over te nemen met de hostname doet hij het niet.

Ik ben momenteel alle fouten uit de event viewer aan het uitzoeken alleen dat levert nog weinig op.
Ik hoop echter dat sommige fouten jullie bekend voorkomen

En het besturings systeem is inderdaad erg duur vandaar dat hij word gebruikt waarvoor hij gemaakt is, AD en dergelijke ;)

Zojuist vond ik deze melding ook nog;
Unable to establish connection with global catalog.

[ Voor 10% gewijzigd door DarkFire op 19-07-2005 20:54 ]

• Archie_T
Die Unable to establish connection heeft nog meer tekst, post dat ook eens.

En ik bedoelde niet welke programma's er geinstalleerd zijn, maar welk programma je had geinstalleerd die het probleem gaf. Dat kan ook nog meer info geven namelijk.

• DarkFire
Dat was remote administrator een alternatief voor winvnc

De tekst is helaas het enige dat hij aangeeft (heb het zojuist nog eens nagekeken)

Deze tekst staat ook in de event viewer voordat hij problemen gaf
NTDS (284) Online defragmentation has completed a full pass on database 'C:\WINNT\NTDS\ntds.dit'.

• Archie_T
Ok.. eh.. Die unable to establish connection, welk eventid is dat? Dat kan je dan weer even door www.eventid.net halen. Die online defragmentation is iig geen probleem.

• DarkFire
het is eventid 1126

http://www.eventid.net/display.asp?eventid=1126

The interface for cluster node "<node>" on network "<network>" is unreachable by at least one other cluster node attached to the network. The cluster was not able to determine the location of the failure. Look for additional entries in the system event log indicating which other nodes have lost communication with node <node>. If the condition persists check the cable connecting the node to the network. Next check for hardware or software errors in the node's network adapter. Finally check for failures in any other network components to which the node is connected such as hubs switches or bridges.

• Archie_T
Is dit je enige DC?
Wat zie je in je AD log? Zoek eens op een paar andere events in je eventviewer, ik kan hier heel weinig mee, en elk event voor je uitzoeken lijkt mij ook niet handig. Post er eens een paar, kijk in je system log, dns log, AD log. Er moeten meer meldingen zijn een AD stopt er niet zomaar mee zonder errors. Filter desnoods even op error of warning en kijk dan of je een goede probleemomschrijving kan vinden.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

statbar wtf is dat ?

vnc ? (terminal service installeren voor remote admin doeleinden)
Met RDP kan je dan bij je server

TIP voordat je iets anders gaat installeren maak een ghost c.q backup van het hele ding (uiterraard AD op een andere partitie etc)

Node meuk ??? heb je clustering aangezet ???
ga via
start-->programma's---> (bureau) assoccories --> systeem tools --> systeem informatie
start het en sla het informatie bestand op dit kan je dan eventueel maillen aan anderen + je logfiles

[sarcastisch]
nu snap ik waarom MCSE 2k/2k3 kennis vereist is .. lees een boek en leer!! :(
[/sarcastisch]

hostname kan idd op 2 dingen berusten DNS/WINS service
meestal kan je dan nog wel op het IP-adres van dat ding het bereiken .. ik neem aan dat je het een vast IP hebt gegeven ??? Toch ?

je kan alles Non-windows-standaard de-installeren en dan met de cd de windows installatie repareren!

Tja vanalles

• DarkFire
Statbar is een programma op gewoon de load te zien van de cpu, realtime netwerk verkeer enz maar goed daar gaat het niet om.

Ghost backup is helaas niet goed, hij geeft een fout bij het terug zetten, bad clusters :'(

Clustering is niet aan
[sarcastisch]
nu snap ik waarom MCSE 2k/2k3 kennis vereist is .. lees een boek en leer!!
[/sarcastisch]
Pardon ja die boeken heb ik, ik krijg alles goed voor elkaar ik heb alleen nooit eerder fouten gehad, sorry dat ik niet zo perfect ben als jij! Ben tenslotte nog in opleiding.
hostname kan idd op 2 dingen berusten DNS/WINS service
meestal kan je dan nog wel op het IP-adres van dat ding het bereiken .. ik neem aan dat je het een vast IP hebt gegeven ??? Toch ?
Ja mijn server heeft een vast ip adres (192.168.1.2)
De dns draait nog wel, daar over surfen de clients ook. Ik meende echter dat WINS tegenwoordig niet meer nodig was.
je kan alles Non-windows-standaard de-installeren en dan met de cd de windows installatie repareren!
Dat wist ik niet, bedankt voor je tip!
Is dit je enige DC?
Wat zie je in je AD log? Zoek eens op een paar andere events in je eventviewer, ik kan hier heel weinig mee, en elk event voor je uitzoeken lijkt mij ook niet handig. Post er eens een paar, kijk in je system log, dns log, AD log. Er moeten meer meldingen zijn een AD stopt er niet zomaar mee zonder errors. Filter desnoods even op error of warning en kijk dan of je een goede probleemomschrijving kan vinden.
Ja dit is mijn enigste DC, natuurlijk wil ik niet dat je alle events gaat opzoeken, je bent al hulpvol genoeg, want een site voor eventid`s kende ik niet.

[ Voor 3% gewijzigd door DarkFire op 19-07-2005 23:17 ]

Verwijderd

c00e0075 komt waarschijnlijk omdat je geen gc hebt.

hmmm ik zie dat je msmq gebruikt. tik eens 0xc00e0075 in google in en lees de enige hit die je krijgt :)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2005 10:58 ]

Verwijderd

Move PNS > WOS
Pagina: 1