Toon posts:

[XP] Taskmanager komt niet te voorschijn

Pagina: 1
Acties:
  • 2.333 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

zo nu en dan heb ik last van spontane vastlopers op mijn Windows Xp Professional Systeem en bij sommige programma`s. In het verleden killde ik gewoon de betreffende processen via taakbeheer en starte de betreffende processen of programma`s weer opnieuw op en het werkte weer als een trein. Maar sinds ik een herinstallatie van Xp heb gedaan, wil hij bij vastlopers (of dat nou Windows of programma vastlopers zijn) de taskmanager niet eens meer te voorschijnt komen! Als ik Ctrl + Alt + Delete en vervolgens op taskmanger klik gebeurd er gewoon helemaal niks! Zo kan ik natuurlijk helemaal niks en zit er niks anders op dan op de resetknop te drukken. Dit vind ik erg merkwaardig. Hebben jullie misschien enig idee wat dit kan zijn?

- Voor specs zie signature
- MB 36 graden, CPU 57 graden (lijkt me niks teveel voor een AMD2600xp + Asus A7NX8-E de luxe)

Hij is nu met een Memtest bezig maar daar zal ook weinig uitkomen denk ik omdat ik dat al een keer eerder heb gedaan. Er werden toen geen fouten in het geheugen gevonden!!

De search heeft mij niet verder kunnen helpen, zowel bij de Spontane vastlopers als het taskmanager fenomeen.

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:56
Heb je al gevirus-scanned? Er zijn hardnekkige SD Botjes die kunnen voorkomen dat je taskmanager opent, mogelijke tijdelijke fix:

Kopieer C:\WINDOWS\system32\taskmgr.exe naar bureaublad en rename hem naar task1.exe oid. Kijk dan of het wel werkt. Maar ik raad toch eerst een goede virusscan aan...

Verwijderd

Topicstarter
Ik was net even naar boven gegaan om de status van mijn MEMTEST te controleren, en tot mijn verbazing/schrik zag ik dat hij al 2 errors had gevonden! En dat al bij mijn eerste test! Dit zal waarschijnlijk dus de oorzaak zijn van mijn problemen! Ik heb 1x 512MB en 2x 256MB erin zitten nu maar testen welke de probleem veroorzaker is daarna terug naar de computerboer.... :'(

edit: het zijn er geen 2 maar 669 :'( Dit zal dus wel de vastlopers verklaren...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2005 23:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nieuw geheugen zit erin! Heb nu 2 x 512DDR. Heb zoals cls zei gescand op virussen en spyware/adware. Tijdens deze scans is er helemaal niks gevonden! Heb taskmgr.exe gekopieerd naar het bureaublad kijken of dat verschil uitmaakt. Had net alweer een vastloper :( Weet niemand nou wat het kan zijn???

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Waarmee heb je gescanned? :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb net met Spybot Search & Destroy gescand en die vond wel wat rommel. Uiteraard gelijk weggehaald kijken of het daar misschien aan ligt. Heb verder gescand met Panda Antivirus, Ad Aware, Spybot en Microsoft Antispyware

• exempt
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-12-2023
probeer het eens met hitman pro,
hier ff een link:

http://www.wintips.nl/detail.asp?softid=2460

succes!! :)

Why should I take life so seriously, I just wanna do what I like to do...!

Verwijderd

Topicstarter
Hitman Pro geinstalleerd en gedraaid. Heeft nauwelijks wat gevonden op wat cookies na!! Had net weer een vastloper. Het trucje van de taskmgr.exe van cls werkt ook niet! Ik kan gewoon niks anders dan op mijn resetknop drukken. Hebben jullie nog meer tips?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam de volgende meldingen tegen in de event viewer: "An error was detected on device \Device\Harddisk0\D during a paging operation" en "The device, \Device\Scsi\ultra1, did not respond within the timeout period. Ik heb gegoogled maar kom er toch niet uit wat ik tegen deze meldingen zou kunnen doen! Hebben jullie een idee?

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-03 14:23

r0b

"The device, \Device\Scsi\ultra1, did not respond within the timeout period." hoef je niet echt voor te google'n natuurlijk. Je SCSI schijf (heb je die? Is dat ook de D schijf?) reageert niet (snel) genoeg. Dit kan door allerlei oorzaken komen. Heb je toevallig een tempsensor op je hdd zitten?

Verwijderd

Topicstarter
In mijn geval zal die de schijf bedoelen die aan mijn promise IDE controller kaartje hangt. Windows ziet die schijf al een SCSI schijf :? En nee dat is niet mijn D schijf. Even nog over de foutmelding. Met paging operation word daar misschien de pagefile mee bedoelt? Dat daar misschien een probleem mee is?

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2005 19:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Weer een vastloper! Dit keer gebeurde het tijdens het rippen van een DVD. Man man ik word er echt onderhand zo moe van! Ik heb echt van alles geprobeerd. Maar ik ben nu echt radeloos! Beetje meer reacties zou ik SVP wel op prijs stellen (ik heb topics gezien die korter van opzet waren en waren tig reacties op kwamen en hier krijg ik amper boeh of bah, niet lullig bedoeld ofzo maar zo is het wel!) Nogmaals weten jullie misschien iets dat de moeite waard is om te proberen zeg het dan. Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Zal een herinstallatie effect hebben? Of zeggen jullie van dat is verspilling van tijd?

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-03 15:38
Als memtest fouten geeft dan is je geheugen vrijwel altijd gaar. Test de individuele dims eens. Gooi diegene met fouten eruit en dan zal windows denk ik al wel weer aardig draaien. Zo niet kun je dan een reinstall doen. Wel zonder die/de kapotte dimm(s).

[ Voor 15% gewijzigd door Gody op 21-07-2005 18:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey Gody, als je even goed gelezen had dan zou je zien dat ik de kapotte modules al heb omgeruild voor nieuwe exemplaren... Maargoed het word dan maar een herinstallatie!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-03 15:38
Sorry m8, niet gelezen. Maaruh dan dus reinstall idd. Succes.

Verwijderd

Topicstarter
Windows wilde net niet eens meer opstarten tot op bepaalde hoogte (inlogscherm kwam niet eens meer,beeld was gewoon zwart). Nou dan ga ik maar herinstalleren dacht ik. Maar de installatie komt niet eens verder dan examining disk, hij blijft hangen op mijn Maxtor 200 GB schijf (althans dat denk ik). Nou ik die schijf eruit getrokken, en ik denk laat ik Windows nog maar een poging geven om op te starten en jahoor hij deed het. Pats boem Windows start weer op! Zal mijn Maxtor 200GB dan nu echt naar de klote zijn (heb er al eerder gezeik mee gehad)? Zou het opnieuw formateren (eventueel een low level format) en indelen een oplossing bieden? Heb verschillende keren met Powermax de drive gecontroleerd en daar kwam als ik het me goed herinner alleen maar positief nieuws uit! Ik hoor ook verder geen tikken of rare geluiden of iets dergelijks. Zeggen jullie van probeer die format/low level format. Of moet ik maar gaan hopen dat ik de bon nog heb en terug naar de winkel kan!?

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-03 14:23

r0b

"An error was detected on device \Device\Harddisk0\D during a paging operation"
1
"The device, \Device\Scsi\ultra1, did not respond within the timeout period.
2
Maar de installatie komt niet eens verder dan examining disk, hij blijft hangen op mijn Maxtor 200 GB schijf
3

3 punten die al de HDD als schuldige aanwijzen.

- Probeer een low-level format
- Lees de SMART status uit en kijk of daar gekke dingen in staan
- Geeft dit vreemde resultaten: breng die HDD terug. / RMA hem

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Maxtor 200 GB schijf even getest met Powermax, zowel bij de snelle test als de extend test krijg ik PASSED. SMART status heb ik ook gecontroleerd en deze is ook inorde. Nu wilde ik zoals bovenstaande zei een low level format gaan uitvoeren. Heb daarvoor de schijf aan de pc van mijn vader gehangen (mijn pc wil niet eens meer aan gaan met die schijf erin :? ) om data te backuppen. (staan nogal wat belangrijke bestanden op dus vandaar). Maar de schijf is in de pc van mijn vader gewoon normaal te benaderen, zonder geen enkel probleem. In mijn pc zit de schijf aangesloten aan een Promise IDE controller kaartje (dit omdat IDE 0 & 1 al vol zaten bij mij). Zal daar misschien het probleem kunnen liggen? Zal het kaartje kapot zijn?

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-02 01:01

WPN

probeer die maxtor eens op je IDE zelf aan te sluiten, dus niet via die controller ....
even je dvdromspelers eruit enzow
als de hd dan normaal werkt, dan ligt het aan je controller

is er geen burnin test diagnose test ergens te downen voor die controller kaartjes?

[ Voor 44% gewijzigd door WPN op 21-07-2005 15:28 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik doen!

Zal ook even zoeken of er een soort van diagnostische test is voor dat kaartje!

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2005 13:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even op de website van de fabrikant gekeken, maar daar heeft men geen diagnostische test programma. Ik ga nu maar even die HD aansluiten op een normale IDE kanaal.

Zo onderhand mijn hele pc uit elkaar gehaald. :) Heb alles opnieuw ingericht! Al mijn schijven zitten nu op de standaard IDE controllers van mijn Moederbord. De Promise IDE controller zit in een ander PCI slot met daarop mijn DVD brander en mijn DVD speler. (zometeen nog ff testen of dat een beetje werkt....) So far so good geen foutmeldingen in de event viewer, en nog geen vastloper!

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2005 15:03 ]

• WPN

WPN

een hele snelle conclusie nu is dat het het kaartje is, maar aangezien je speler/brander niet zo intensief gebruikt wordt als je hd dan merk het niet snel

wat er dan kan gebeuren is dat je zit te rippen of branden en dan BOEM, vastloper ;)

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk ook dat het idd het Promise IDE kaartje is. Heb mn DvD speler + brander erop aangesloten. DvD speler liep vast toen ik een dvdtje wilde afspelen. Bij mijn brander varieert de buffer constant flink :? Het probleem dat er waarschijnlijk geen garantie meer op het kaartje zit (bon 2003) en ik op dit moment geen cent te makken heb! Dit zou dus betekenen dus tot dat ik een nieuw kaartje heb ik mijn DVD brander + speler niet kan gebruiken :'(

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd voorval nu. Heb het kaartje eruit gehaald en nu gaat mijn PC gewoon niet meer aan, geen lampje, geen geluid helemaal niks!! Net zoals een tijdje terug.

even wat zaken:

- het lampje op mijn Asus Mobo brand gewoon groen
- Als de 220 stekker eruit is geweest en weer erin gaat, gaat de pc even aan maar gelijk weer uit!!
- Teveel stroom trekken zal het ook niet zijn, omdat mn brander en dvd speler niet eens zijn aangesloten!

Zo kaal mogelijk opstarten lijkt me het beste en dat werkt idd! PC blijft aan! Ik maak gebruik van verloop stekkertjes in mijn pc, denk dat daar het probleem ligt. ff de boel gereorganiseerd en het lijkt te helpen.

Zo ben even naar de computerboer geweest en heb mn Promise IDE controller kaartje omgeruild _/-\o_

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2005 19:00 ]

• WPN

WPN

zet kaartje erin en kijk in de BIOS of de bootorder op die kaart ingestelt staat
die verzetten en kijken of die dan start zonder kaart..

Verwijderd

Topicstarter
Het nieuwe IDE controller kaartje zit erin! Heb daarop mn DVD brander en mn DVD speler op aangesloten (ieder op een apart IDE kanaal). Maar Nero gebruikt nu tijdens het branden bijna 100% van de CPU! Ook de aangegeven tijd klopt niet meer. Staat er bijvoorbeeld 5 minuten dan blijft naar 5 minuten de teller op 0:00 staan en moet de brander nog een flink end branden. Het branden gaat opzich wel. Ook het buffer level varieert constant tussen de 30 en 90% (o.i.d). Is het eigenlijk wel verstandig om er een DVD rom en een DVD brander op aan te sluiten? Had dat niet beter een of meerdere schijven kunnen zijn? Iemand een idee? Niemand? Dit is het laatste obstakel wat ik ben tegen gekomen! Maar lijkt het jullie nuttig om dr een HD op aan te sluiten i.p.v een DVD brander + speler. Zag trouwens dat mn Promise IDE controller kaartje aangaf, dat de brander op DMA 4 draaide en de speler op DMA2. Moet dat niet iets van 5 of 6 zijn? Is er dan niemand die hier een antwoord op weet?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2005 21:05 ]

• Mawanella396
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-10-2024

Mawanella396

Sona si latine loqueris

\Device\Harddisk0\D

Dat device harddisk staat voor zich, maar wat betekent nou precies die \D ?
Heb geprobeerd met Google te zoeken, maar ik kan her nergens vinden.
Pagina: 1