Toon posts:

[XP] pro herkent NTFS niet*

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na het lezen van verschillende topics over converteren van fat32 naar ntfs hier en via google en microsofts weetbase heb ik een bepaalde partitie naar ntfs geconverteerd met convert D: fs:ntfs

Nu kan XP PRO dit niet meer lezen. Hij zegt bij deze computer, hij is niet geformatteerd en filesystem is RAW.

Mijn eigenlijke probleem is dat ik data heb die ik niet wil verliezen. Dat is HEEL VEEL werk om dat weer bij elkaar te krijgen. Nu heb ik XP HOME en na installatie ervan kan ik niets meer lezen van de data, aangezien HOME alleen nog te formatteren is met NTFS. Ik start dus HOME op, heb Windows voor mijn neus en denk, ff kijken naar die files die op mijn ANDERE harde schijf staan. Ik heb namelijk een schijf van 80 GIG gekocht en wil de data van die van 20GIG op mijn 80 GIG zetten. Ik kan ze niet lezen(??)

Ik dacht dat XP ntfs zonder problemen kon lezen? Hm, er zal wel iets mee zijn maar wat?

Ik wil dus mijn data converteren naar NTFS, aangezien XP HOME met een 80 GIOG schijf alleen NTFS wil. Op zich geen probleem, maar ik wil die data dus niet verliezen. Ik heb met partition magic 8 de schijf geconverteerd en daarna gekeken of windows dat kon lezen. RAW filesystem... Na uitvoeren in CMD van convert d: fs:ntfs (na er wat files op te hebben gezet) >RAW filesystem.

Na mijn Part mag try dacht ik ff checken convert d: fs:ntfs. Windows: is al ntfs... Reboot: RAW...

Hmmmmm :(

Voordat ik de hele zooi ga converteren wil ik dus wel mijn data kunnen lezen. Hoe doe ik dit zonder weer opgescheept te zitten met die RAW filesystems na reboot?

• Dielie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:26

Dielie

*BURP!*

Heb je al hier gekeken?

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, zonet gekeken, maar dat klinkt wel erg technisch. Ik denk dat het een meer algemeen probleem is. Bij computer management geeft hij aan GEEN filesystem, maar healthy status.

Verwijderd

Topicstarter
Een aanwijzing die wellicht veel duidelijk maakt is dat ik met partition magic de drive I moest aanmaken, Windows zette de nieuwe harde schijf er niet vanzelf bij.