Toon posts:

"NTLDR ontbreekt. Druk toets om opnieuw te starten."

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds eergisteren doet mijn PC het niet meer. Als ik hem een first boot laat doen op de harde schijf dan krijg ik de mededeling: "NTLDR ontbreekt. Druk toets om opnieuw te starten.". Boot ik van CD (ook al zit er niks in) dan meldt de pc: "Boot disk failure, insert system disk and press enter." Weet iemand wat ik heb gedaand at dat zo komt en (nog liever) wat ik moet doen om dit op te lossen. Ik heb geen bootable CD van XP (Home) maar met de opstartdiskettes lukte het wel. Toen wilde ik XP op D: installeren (gewoon over de D:/Windows map heen)... dat ging allemaal vlekkeloos tot je op een gegeven moment moet rebooten. Dan doe ik dat... en dan krijg ik dezelfde mededelingen. Misschien weet iemand een oplossing? Graag melden dan!

Alvast bedankt,
Iwan.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Windows Operating Systems - FAQ, Windows XP en 2000 BSOD guide en Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen. staat het allemaal in. Lees ook Algemene gedragsregels (Netiquette) en Policy: Alle regels die op het forum gelden nog even door. We verwachten hier op GoT dat je zelf wat onderzoek doet voor je een topic opent.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.